איתם מגיני ותומר מורד הם הנרצחים בפיגוע הלילה בתל אביב

שני הנרצחים, תושבי כפר סבא, מתו מפצעיהם בבית החולים לאחר שנפגעו באורח אנוש בפיגוע ברחוב דיזינגוף • שמונה פצועים נוספים מאושפזים בבתי החולים וולפסון ואיכילוב במצבי פציעה שונים • לאונרדו רומנו, חבר של איתם ותומר: "קבענו להיפגש שם, ניסינו להשיג אותם בטלפון והם לא ענו" • איתם מגיני התארס לפני שלושה שבועות לחברתו

״היינו כולם מאותה חבורה״: חבריהם של תומר ואיתם שנרצחו בפיגוע מספרים // קרדיט: אלי ברק

איתם מגיני ותומר מורד, בני 27 מכפר סבא, נרצחו אתמול (חמישי) בפיגוע ברחוב דיזנגוף בתל אביב. שמונה פצועים נוספים מטופלים בבתי החולים וולפסון ואיכילוב. 

מחבל, תושב ג'נין, הגיע לרחוב דיזנגוף שהיה הומה אדם ופתח בירי מנשק חם לעבר היושבים באחת המסעדות. הוא ירה 12 כדורים ורצח שני מבלים ופצע עוד 15 אחרים. זמן קצר לאחר מכן, כוחות הביטחון דלקו אחריו ברחובות העיר עם נשקים שלופים, כאשר הם עוברים בית אחר בית וסמטה אחר סמטה כדי לאתרו. לבסוף, נמצא המחבל במסגד ביפו - וחוסל על ידי כוח ימ"מ בתום קרב יריות.

מעיריית כפר סבא נמסר על הירצחם של שני תושבי העיר: ״אנו מרכינים ראש בכאב גדול ומשתתפים בצערם הכבד של משפחות הנרצחים בפיגוע אתמול בתל אביב.

"המשפחות מלוות מאז הלילה על ידי עובדים סוציאליים מאגף שירותים חברתיים-קהילתיים, המעניקים להם את כל הסיוע הנדרש. העיר כפר סבא כולה מחבקת את המשפחות ושולחת איחולי החלמה לפצועים״.

איתם מגיני ותומר מורד שנרצחו בפיגוע אמש,

לאונרדו רומנו, חבר של איתם ותומר, שהיה אמור לבלות איתם בפאב בו אירע הפיגוע אמש: "אין לי מילים, הם היו אנשים זהב וחברי אמת. אני פשוט רוצה שנזכור את הדברים הטובים שלהם. קבענו להיפגש איתם שם. קבענו שם. בדרך הבנתי שיש אירוע בתל אביב וניסינו לתפוס אותם בטלפון והם לא ענו. הבנו שקרה משהו. אני גר בבאר שבע אז באתי קודם להורים בכפר סבא ואז נסעתי לשם. לקחו לי שני חברים. איתם התארס רק לפני שלושה שבועות לחברתו".

אילן גרוסמן, חבר של איתם ותומר, הוסיף: "הם הגיעו ראשונים ושמרו מקום לשאר החברים. כולם היו בדרך לשם כשהתחיל הבלגן. לא ענו לנו שלוש שעות. הבנו שזה הם אבל לא רצינו להאמין. הם היו לוחמים במקומות מסוכנים ובסוף נרצחו בפאב בלב תל אביב".

מבית החולים איכילוב נמסר הבוקר כי בין המאושפזים פצוע אחד במצב אנוש ובסכנה מיידית לחייו ושלושה פצועים נוספים שיצאו מכלל סכנה ומאושפזים ביחידות טיפול נמרץ השונות. כמו כן נמסר כי ישנם ארבעה פצועים נוספים שמאושפזים במצב קל עד בינוני.

זירת הפיגוע בתל אביב,

לוחמי שירות הביטחון הכללי (השב"כ) ולוחמי הימ"מ הצליחו לאתר הבוקר את המחבל סמוך למסגד ביפו ולחסל אותו בתום קרב יריות קצר - בלי נפגעים בקרב הכוחות. המחבל, רעד חאזם, פלשתיני תושב ג'נין בצפון השומרון לא היה מוכר לכוחות הביטחון.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר