המעברים ברצועת עזה ייסגרו | צילום: באדיבות רשות המעברים במשרד הביטחון

בתום הערכת מצב: מעבר גלבוע הסמוך לג'נין נסגר עד להודעה חדשה

שר הביטחון בני גנץ התייחס לפעילות של כוחות הביטחון והדגיש: "נרחיב את הפעולות שלנו מול גל הטרור בהתקפה, בהגנה ובמודיעין" • שר החוץ לפיד התייחס למתיחות הביטחונית ולאחר חיסול המחבל ומסר: "נתפלל יחד לשבת שקטה" • ב-08:30 תתקיים הערכה ביטחונית בנוכחות רה"מ, שר הביטחון והשר לביטחון הפנים


ראש הממשלה, נפתלי בנט, קיים הבוקר (שישי) הערכת מצב לאחר הפיגוע שאירע אמש בתל אביב, בהשתתפות שר הביטחון גנץ השר לביטחון פנים בר-לב הרמטכ"ל כוכבי, ראש השב"כ, מפכ"ל המשטרה, ראש המל"ל, המזכיר הצבאי ובכירים נוספים.

ראש הממשלה הנחה לבדוק את המעורבות של סביבתו הקרובה של המחבל באירוע, ולפעול בהתאם כלפי כל מי שסייע או ידע על כוונותיו האלימות.

עוד הנחה רה"מ להותיר את מעבר גלבוע (ג׳למה) סגור בשלב זה עד להודעה חדשה, במטרה לבודד אפשרויות תנועה מהעיר ג׳נין ואליה.

מוקדם יותר, בנט התייחס לחיסול המחבל שביצע את פיגוע הירי הקטלני אמש בבר בדיזנגוף וצייץ בטוויטר: "אני מברך את כוחותינו שהצליחו למצוא את המחבל הנמלט, ולחסלו". על רקע תפילות יום השישי הראשון לחודש הרמדאן שצפויות להתקיים היום, הבוקר, בשעה 08:30, יקיים רה"מ הערכת מצב נוספת בהשתתפות שרי הביטחון והבט"פ וראשי מערכת הביטחון.

בהמשך דבריו הדגיש, רה"מ כי למרות החיסול, המתיחות הביטחונית נותרה גבוהה: "אנחנו שומרים על דריכות מקסימלית, בתוך תל אביב ובכל הארץ, מחשש לאירועים נוספים או פיגועי חקיינות. עם ישראל כולו כואב את צער משפחות הנרצחים, ומתפלל לבריאות הפצועים. המלחמה שלנו בטרור הרצחני ארוכה וקשה. אנחנו ננצח".

גם שר הביטחון, בני גנץ, בירך על פעילות כוחות הביטחון וצייץ הבוקר כי "תם ולא נשלם - שמנו את ידינו על המחבל הנתעב. נרחיב את הפעולות שלנו מול גל הטרור בהתקפה, בהגנה ובמודיעין. המחיר שנגבה מהמפגעים ושולחיהם יהיה כבד. אני משתתף בצער משפחות הנרצחים, מאחל החלמה לפצועים ומביע הערכה לכוחות שפעלו וממשיכים לפעול מסביב לשעון. נמשיך לפעול בכל מקום בו יהיה צורך".

בד בבד, גם שר החוץ וראש הממשלה החליפי, יאיר לפיד התייחס לפיגוע ומסר את תנחומיו למשפחות ההרוגים. "נלחם בטרור יחד, נכה במחבלים השפלים בכל מקום שהם יסתתרו, נמצא את שולחיהם וסייעניהם בכל מקום ולא ננוח עד שהשקט יחזור לרחובות. הלילה היכה טרור רצחני בלב העיר תל אביב. צעירים ישראלים שלא עשו רע לאיש נרצחו רק משום היותם ישראלים. הטרור הזה הוא פרי מורעל של הסתה מתמשכת מצד ארגוני טרור המונעים מאידאולוגיה של שנאה. נלחם בטרור ללא פשרות".

במהלך המצוד בתל אביב: המחבל ירה באוויר באזור רחוב הירשנברג // צילום: אבי כהן

הלב עם משפחות הנרצחים, אנחנו בוכים אתכם בבוקר הזה. אני שולח ברכת החלמה מהירה לפצועים, ומקווה שישובו מהר לביתם. הטרור לא ינצח אותנו. כולנו יחד במאבק הזה. מחזק את כוחות הבטחון הפועלים ימים ולילות ארוכים למען בטחון האזרחים. נתפלל יחד לשבת שקטה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו