ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
כוחות מיוחדים בסריקות נרחבות

במרכז תל אביב: שני נרצחים בפיגוע ירי, נפגעים במצב קשה ואנוש

מחבל פתח באש ברחוב דיזינגוף בת"א וככל הנראה נמלט מהזירה, כשהוא מותיר מאחוריו לפחות 15 בני אדם שנפגעו. מותם של שניים מהם נקבע בבית החולים. המשטרה קראה לתושבים להסתגר בבתים | בנט נמצא בקריה ומקבל עדכונים | כוחות מיוחדים סורקים אחר המחבל

במרכז תל אביב: שני נרצחים בפיגוע ירי, נפגעים במצב קשה ואנוש
זירת הפיגוע בת"א צילום: ישי ירושלמי

לפחות 15 בני אדם נפגעו בפיגוע ירי במרכז תל אביב. מותם של שניים מהם נקבע בבית החולים איכילוב שבעיר ומצבם של שישה מוגדר קשה. כוחות משטרה והצלה גדולים נמצאים במקום. הירי, שהחל ברחוב דיזינגוף בתל אביב, נמשך במשך דקות ארוכות באמצעות אקדח שהחזיק המפגע. שוטרים כיתרו מבנים מחשש שהמחבל שוהה בתוכם. במערכת הביטחון עדיין לא מכירים את זהות היורה.

באזור נערכות סריקות נרחבות של הימ"מ ויחידות משטרה מיוחדות, לצד כוחות צבא ושב"כ שעדיין זורמים לאזור. בשל הפיגוע, משרד התחבורה הורה להפסיק את התחבורה הציבורית במרכז תל אביב. המפכ"ל קיים הערכת מצב בזירה עם מפקד מחוז ת"א, מפקד מג"ב וראש אח"מ.

חלק מהנחיות המפכ"ל הן להמשיך בסריקות, להגיב במהירות לכל קריאת חירום ולחלק את רחובות תל אביב לאזורי סריקה של הכוחות. במקום למעלה מאלף שוטרים ולוחמי מג"ב שסורקים.

במשטרה ביקשו מהאזרחים שלא לצאת מהבתים. "הציבור מתבקש להתרחק מהאזור", מסרו במשטרה. "יש להסתגר בבתים ולא לעמוד בחלונות. יש לתת לשוטרים לבצע את עבודתם. חשיבות עליונה להישמע להנחיות השוטרים. הזירה עדיין פעילה ויש סיכון משמעותי".

לפי עדויות שהגיעו למשטרה, המחבל לבש חולצה קצרה שחורה, מכנס שחור ותיק גב כחול והוא ככל הנראה עדיין חמוש באקדח. במשטרה מבקשים מהציבור לדווח על כל אדם או אירוע חשוד.

מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי נמצא בזירת הפיגוע. "לפני זמן קצר נשמעו קולות ירי ברחוב דיזינגוף בתל אביב. כוחות משטרה נוכחים במקום, הציבור מתבקש שלא להגיע למקום ולאפשר לכוחות הביטחון לטפל באירוע", נאמר בהודעת המשטרה.

המפכ"ל שבתאי בזירה. צילום: דוברות המשטרה. 

עקיבא קאופמן, חובש איחוד הצלה מסר: "מדובר בכמה זירות קשות ומורכבות. פיניתי באמבולנס איחוד הצלה פצועה בינוני מירי. פצועים נוספים פונו באמבולנסים נוספים של איחוד הצלה. כמו כן צוותי חוסן היחידה לעזרה ראשונה נפשית של איחוד הצלה מעניקים סיוע למספר נפגעי חרדה ששמעו את קולות הירי".

פראמדיק מד"א, ישראל וינגרטן, שהגיע למקום רכוב על אופנוע מד"א מסר: "מיד שהתקבלו הקריאות במוקד החירום 101 של מד"א על פיגוע הירי בתל אביב הוזנקו למקום כוחות גדולים של מד"א. במקום הייתה המולה רבה, עשרות אנשים רצו ברחוב. ראינו 6 פצועים שוכבים על המדרכה. מיד התחלנו בטיפול רפואי שכלל עצירת דימומים וחבישות. הכנסנו את הפצועים לניידות לטיפול נמרץ ופינינו אותם לבית החולים כששניים מהם מחוסרי הכרה וביצענו בהם פעולות החייאה ו-4 נוספים בהכרה."

ראש הממשלה, נפתלי בנט, נמצא כעת בקריה בתל אביב ומקבל עדכונים שוטפים. בבית החולים איכילוב הופעל נוהל אירוע רב נפגעים. נפתח קו מידע לציבור שמספרו: ‭1255-133

אופק חפץ, עד ראייה, סיפר ל'בחדרי חרדים': "ישבתי במסעדה יחד עם עוד אנשים. שמעתי יריות, אני חושב שראיתי את המחבל. נמלטנו עם הרבה אנשים במשך 5 דקות, כל החנויות וכל המסעדות התרוקנו, המקום הזה שוקק חיים בטירוף בדרך כלל, אני עדיין רועד".
הפראמדיקים של מד"א תומר גוסמן וישראל וינגרטן סיפרו: "במקום הייתה המולה רבה, עשרות אנשים רצו ברחוב. סמוך לכניסה למבנה ראינו גבר כבן 30 מחוסר הכרה עם פצע ירי בגופו, מיד התחלנו בפעולות החייאה ופינינו אותו במצב אנוש לבית החולים. מאחורי אחד השולחנות ראינו פצוע נוסף מחוסר הכרה עם פצע ירי בגופו, הכנסנו אותו לניידת טיפול נמרץ ופינינו גם אותו במצב אנוש לבית החולים תוך כדי ביצוע פעולות החייאה. בבית החולים הרופאים המשיכו את הטיפול הרפואי אבל הפציעות שלהם היו אנושות ונקבע מותם. 3 פצועים נוספים במצב קשה, בהם גבר בן 38, אישה בת 28 וגבר כבן 20 שהיו בהכרה ו-4 פצועים במצב קל טופלו בשטח ע"י צוותים גדולים של מד"א ופונו לבתי החולים באמבולנסים וניידות לטיפול נמרץ."

ליאור אשכנזי חובש איחוד הצלה סיפר: "כשהגעתי לזירה נתקלתי בשני גברים בגילאי ה-30 ללא הכרה. ביצעתי בהם החייאה בזירה בסיוע חובשים נוספים ולאחר מכן הם פונו לבית החולים איכילוב שם נאלצו לקבוע את מותם. כמו כן הענקנו סיוע למספר נפגעים נוספים במצב קשה בינוני וקל שפונו לבתי החולים - חלקם פונו באמבולנסים של איחוד הצלה".

ישראל פרץ חובש נוסף של איחוד הצלה מסר: "מדובר במספר זירות קשות שם אותרו הפצועים. הענקנו להם סיוע ראשוני בזירה תוך כדי שמיעת קולות ירי ולאחר מכן הם פונו לבתי החולים. כמו כן צוותי חוסן היחידה לעזרה ראשונה נפשית של איחוד הצלה העניקו סיוע למספר נפגעי חרדה ששמעו את קולות הירי".

פיגוע ירי פיגוע בתל אביב תל אביב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד