הוא מביא הרבה גאווה למדינת ישראל וכבר נמצא בעונתו השנייה ב־NBA במדי וושינגטון וויזארדס, שם מציג ממוצעים מרשימים בספרות כפולות. הכדורסלן הישראלי רץ את הדרך המדהימה שמגשימה את חלומו בליגה הטובה בעולם.
היו עוד שני יחידי סגולה ישראלים שעשו זאת בעבר, עומרי כספי ששיחק עשור בקבוצות כמו סקרמנטו, יוסטון, קליבלנד ועוד, וגל מקל ששיחק שנתיים בדאלאס מאבריקס וניו אורלינס.
1 צפייה בגלריה
דני אבדיה בפעולה
דני אבדיה בפעולה
דני אבדיה בפעולה
(צילום: AFP)
אבדיה החל את הקריירה שלו באימפריית הכדורסל הישראלית העונה לשם מכבי תל אביב, ושם נתן הופעות מרשימות בקריירת הנוער עם ממוצעים של 24.3 נקודות 11.0 ריבאונדים, 6.1 אסיסטים ו- 3.8 חטיפות כדור בממוצע למשחק.
גם בנבחרת הקדטים של ישראל הוא סיפק לא מעט רגעים מרגשים עם שתי זכיות באליפות אירופה, אחת עם נבחרת הקדטים ביולי 2018, ושנה לאחר מכן עם נבחרת ישראל עד גיל 20, הישגים שאיפשרו לו לחלום על הליגה הטובה בעולם.
דני לא ישכח את התאריך 18/11/2020, היום שבו נבחר 9 בדראפט, המקום הגבוה אי פעם לכדורסלן ישראלי. במשחקו הראשון בליגת הקיץ של ה־NBA שנערך ב־14/12/20 דני קלע 15 נקודות. משחקו הרשמי הראשון במדי קבוצתו במשחקי הליגה הגיע ימים ספורים לאחר מכן בתאריך 23 לדצמבר 2020 ובו הסתפק ב־7 נקודות לצד 4 ריבאונדים.
במשחק שנערך באפריל 2021 דני נפצע בקרסולו במשחק הניצחון של קבוצתו על האימפריה מגולדן סטייט, פציעה שבסופו של דבר השביתה אותו להמשך העונה. לאחר חזרתו לשחק, ב-16 במרץ 2022, במשחק של וושינגטון נגד דנבר, קבע אבדיה שיא עונתי, כשסיים את המשחק עם מספר מפלצתי של 19 נקודות לצד 7 כדורים חוזרים ו־3 אסיסטים, סטטיסטיקה מרשימה ביותר. לאחר עשרה ימים ניפץ את השיא האישי שלו במשחק קבוצתו נגד דטרויט פיסטונס, שם הציג יכולת אדירה ואחוזים מרשימים של 21 נקודות, 10 כדורים חוזרים ו־4 אסיסטים.
עד כה דני רושם בשתי עונותיו בליגה הטובה בעולם סטטיסטיקה מופלאה של 566 נקודות, 418 ריבאונדים, 105 אסיסטים ו־54 חטיפות. אנחנו תקווה שנמשיך לראות אותו שובר שיאים חדשים אישיים ומשתפר כל הזמן. פשוט גאווה! יישר כוח!
גם אתם רוצים להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.