3 צפייה בגלריה
שחקני ברצלונה ושאראס
שחקני ברצלונה ושאראס
שחקני ברצלונה ושאראס
(האתר הרשמי של ברצלונה)
קולעת יותר, סופגת פחות ויש לה עומק בלתי נגמר עם מאמן שגורם לה להראות כמעט בלתי פגיעה, אז מה הפלא שברצלונה – הפיינליסטית של השנה שעברה – מדורגת ראשונה עוד לפני שנכנסה לישורת האחרונה של העונה הסדירה? ברצלונה מודל 2021/22 שמטה עד כה שישה משחקים בסך הכול, ארבעה היא הפסידה בפער מצטבר של 22 נקודות, בשניים האחרים היא הובסה. הערב (חמישי, 21:00) קבוצתו של שארונאס יאסיקביצ'יוס מחכה לזו של אבי אבן שתחפש לשפר עמדות לקראת סדרת הפלייאוף שמתקרבת לה במהרה, וזאת כשזהות היריבה עדיין לא ידועה.
ברצלונה של העונה היא עוף מוזר, בעונה שעברה היא הגיעה עד לגמר היורוליג שם נכנעה לאנאדולו אפס, גם העונה הסגל של הקטלונים הוא כזה שנבנה למטרה אחת, ומטרה אחת בלבד – לזכות בכל תואר אפשרי, על הדרך, אגב, הצליחה החבורה של שאראס גם להכניס לסחרור את ריאל מדריד שנמצאת בצניחה, ויש שיאמרו אפילו בהתרסקות מאז גביע המלך.
27 משחקים אל תוך עונת היורוליג, כאלו שנספרו בכל אופן, וברצלונה הטוענת לכתר ואחת הפייבוריטיות המובהקות לזכייה בתואר השנה, שאולי משחקת את הכדורסל הכי טוב ביורוליג, עדיין לא משחקת כמו אלופה, בטח בהתחשב בדרך שבה נראו האלופות בפורמט החדש, מאנאדולו אפס דרך צסק"א מוסקבה וריאל מדריד וכלה בפנרבחצ'ה.
אבן: רוצים לסיים במיקום הכי גבוה שאפשר
הסגל של שאראס נראה כמעט מושלם, הקו האחורי פשוט עמוק, שלם ומלא באופציות, בטח לאחר צירופו של דנטה אקסום ועל אף חסרונו של קורי היגינס, שבמידה רבה היה הגיבור האלמוני של ברצלונה ובעבר של צסק"א מוסקבה. המצ'אפ לקראת המשחק הערב יהיה מסקרן מאין כמותו: בניצחון של אלופת המדינה על מילאנו, היתרון היחסי הגיע מהקו הקדמי, בניצחון על ריאל מדריד הוא הגיע מהקו האחורי. אפשר לומר שלברצלונה יש יתרון מוחלט על חניכיו של אבי אבן בגלל העומק והיתרון או הסיכוי ליצר יתרון בפלאו בלאוגרנה צריך להיות דרך הקו הקדמי.
במפגש הקודם בין הקבוצות, מכבי ת”א – אז תחת יאניס ספרופולוס – הביסה את ברצלונה הודות ליכולת נהדרת של אנטה ז'יז'יץ' וג'יילן ריינולדס. לשניים הצטרפו סקוטי ווילבקין וג'יימס נאנלי בדרך לקונצרט של התקפה שוטפת, וזו בדיוק הנקודה. אין ספק שהגנה מובילה להתקפה, אך היו משחקים שקבוצתו של שאראס הפסידה כי ההתקפה שלה פשוט לא הצליחה לפצח את ההגנה של יריבתה, ובאחרים כי ההגנה שלה פשוט לא הצליחה לעצור את ההתקפה של יריבתה.
3 צפייה בגלריה
סקוטי ווילבקין
סקוטי ווילבקין
סקוטי ווילבקין
(עמרי שטיין)
בהיכל השלום והאחווה, בארסה עשתה לאולימפיאקוס את מה שאולימפיאקוס עשתה ללא מעט קבוצות ברבע הראשון, רק שבמחצית השנייה קבוצתו של יורגוס ברצוקאס התעוררה והפכה את המשחק בדרך לניצחון שבסך הכול לא היה כל כך מפתיע בהתחשב בכך שמדובר היה בשתי קבוצות שצפויות להגיע לפיינל פור השנה בבלגרד, וגם לאור ההרכבים המשני של בארסה שעלה על הפרקט במהלך המחצית השנייה.
הגנת החילופים בה השתמשה אלופת המדינה בעבר מול ברצלונה הכאיבה לקבוצה הקטלונית, כמו גם עמדות 4 ו-5, ועדיין מעבר לכל הטקטיקות והשוני בסגלים (אקסום בברצלונה, קיירי תומאס במכבי תל אביב) – הקטלונים פייבוריטים, בטח במגרשם הביתי. מאזנם בפלאו בלאוגרנה עומד על 1:15 העונה, כאשר ההפסד הבודד היה למילאנו של אטורה מסינה.
ערב המשחק ולמכבי תל אביב יש הרבה יותר על מה לשחק מאשר לבארסה, שכבר הבטיחה את המקום הראשון, וכעת ממתינה רק לרגע שבו תתגלה זהות היריבה שתנסה להקשות עליה בדרך לבלגרד, לשם גם אם תגיע כפייבוריטית ובכושר הכי טוב, היא עדיין תצטרך להתגבר על הקללה שעד כה לא נשברה ולא הוסרה, שכן מהרגע בו עברה הליגה שנחשבת לשנייה בטיבה בעולם לפורמט הנוכחי, אף קבוצה שסיימה את העונה הסדירה במקום הראשון לא זכתה ביורוליג.
3 צפייה בגלריה
שאראס
שאראס
שאראס
(רויטרס)
מיותר לציין שאי זכייה ביורוליג יכולה להיחשב לכישלון עצום אצל בארסה, הן מבחינת המשאבים שהושקעו והן בגלל שלמרות שהכדורסל הוא לא הכי סקסי, לפחות לא תמיד, הוא עדיין היה הכי עקבי העונה מבין כל קבוצות היורוליג. וכישלון יכול להביא לשינויים מרחיקי לכת בשוק שגם ככה כרגע לא נחשב ליציב. בינתיים קבוצתו של אבי אבן צפויה לפגוש קבוצה מאוד קשה בידיעה שניצחון יוכל להבטיח מקום שישי לכל הפחות והיא בנוסף תוכל להמשיך ולפזול למקום החמישי בהינתן תוצאות מתאימות.