תגובה ראשונה של המוסדיים המחזיקים במניות שופרסל: חברת הפניקס, שמחזיקה ב-9% ממניות הרשת, מתנגדת לעסקת המיזוג עם דלק ישראל.
הערב (רביעי) שלחה הפניקס מכתב תקיף לדירקטוריון שופרסל בו נכתב: "בחודשים האחרונים ההתנהלות בחברה מעוררת בנו דאגה רבה". הפניקס דורשת לדחות את הצעת דלק שכונתה בפנייה "איננה עסקה שתטיב עם החברה ובעלי מניותיה", זאת מהחשש שנתפרה במיוחד כדי לעקוף את אישור בעלי המניות.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
סניף שופרסל
סניף שופרסל
שופרסל
(צילום: ערן גרנות)
מהמכתב עולה כי לדעת הפניקס אין לדירקטוריון מנדט לדון בה מהסיבה "שכמחצית מחברי הדירקטוריון בחברה צפויים להתמנות בחודש מאי הקרוב". במכתב נרמז כי אישור ודיון בהצעה מעמידים למבחן את חובת הנאמנות של הדירקטורים, וכי הפניקס לא תהסס לתבוע אותם על נזק שיגרם כתוצאה מהעסקה.
עוד כותבת הפניקס במכתב: "לעמדתנו, בעת הזו יש להשהות את בחינת ההצעה ואין לקבלה. הנסיבות ברורות לכם היטב. תוצאותיה של החברה היום אינן משקפות את הפוטנציאל הגלום בה. החברה התמודדה ומתמודדת בשלב זה עם אתגרים ניהוליים, כאשר הנהלת החברה הינה הנהלה זמנית, למעשה. מנכ"ל החברה טרם נכנס לתפקידו, וכמחצית מחברי הדירקטוריון בחברה צפויים להתמנות רק בחודש מאי הקרוב. העסקה אינה כזו אשר מתיישבת עם ליבת האסטרטגיה של החברה. קבלת ההצעה בנסיבות אלה, ועל פי תוצאות החברה היום, איננה עסקה שתיטיב עם החברה ועם בעלי מניותיה. אישור ההצעה בנסיבות הקיימות בחברה משמעה, חד וחלק, פגיעה בטובתה של החברה ובבעלי מניותיה. העת הזו מחייבת ביתר שאת - קיום מוקפד, זהיר ואחראי של חובות נושאי המשרה בחברה. קיומם של חובות אלה אינו מתיישב, בשום אופן, עם אישור עסקה מהותית, כפי שמובאת בהצעה.
"יתרה מזאת. אישור ההצעה בעת הזו, לא כל שכן אם מביאים בחשבון את תנאיה, בהכרח מעלה תהיות וחששות כבדים, שמא מדובר בשיקולים זרים אשר מנווטים את העסקה. מדובר בהצעה, אשר על פני הדברים מובאת 'אל השולחן' בחופזה. תנאיה, ובראשם הקצאה לדלק ישראל בשיעור של לכל היותר כ- 19.9% מהון המניות המונפק והנפרע של החברה, נחזים ככאלה שנתפרו כך, על מנת שניתן יהיה, לכאורה, לאשר את העסקה במסגרת דירקטוריון החברה בלבד – אותה הנהלה זמנית – ללא צורך באישור אסיפת בעלי המניות. חובותיכם כחברי דירקטוריון יבחנו תחת נסיבות אלה".