חודשים ארוכים לאחר שהוצגה מועמדותו, בחר היום (רביעי) דירקטוריון חברת החשמל בדב בהרב (71) לכהן כיו"ר הדירקטוריון ה-22 של חברת החשמל. יתכן שזהו סממן ראשון של ביצוע מינויים דחופים בחברות הממשלתיות לפני שייאסר לבצע כאלה במקרה שיוכרזו בחירות חדשות, לאחר שהקואליציה איבדה את הרוב שלה בעקבות עזיבת ח"כ עידית סילמן.
בישיבת הדירקטוריון שנערכה היום, נבחר בהרב פה אחד לעמוד בראש הדירקטוריון. יצוין שמינויו מצריך חתימה של השרה הממונה, קארין אלהרר, וכמו בכל מינוי של דירקטור בחברה ממשלתית גם חתימתו של שר האוצר, אביגדור ליברמן, שהשהה עד כה את חתימתו חודשים רבים.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
דב בהרב
דב בהרב
דב בהרב
(צילום: באדיבות חברת החשמל)
"אני שמח ומברך על ההזדמנות שניתנה לי להוביל את חברת החשמל החל משנת ה-100 שלה לעבר אתגרים חדשים בשוק דינמי תחרותי. אני מודה לשרת האנרגיה ולשר האוצר כמו גם לכל חברי הדירקטוריון על האמון המלא", אמר בהרב לאחר בחירתו.
שרת האנרגיה, קארין אלהרר: "אני מברכת את דירקטוריון חברת החשמל על הבחירה המצוינת בדב בהרב לתפקיד יושב ראש החברה. בהרב הוא אדם מרשים, בעל נסיון עשיר בניהול והובלת תהליכים מורכבים. אני בטוחה כי בהרב יצעיד את חברת החשמל קדימה להתמודדות מוצלחת עם האתגרים העומדים לפתחה".
לבהרב ניסיון ניהולי רב. בין השנים 2010-2002 היה מנכ"ל חברת ההייטק אמדוקס, מ-2011 ועד 2013 עמד בראש דירקטוריון התעשייה האווירית ומ-2014 עד 2021 כיו"ר גילת לווינים. בהרב יכנס לתפקידו כיו"ר הדירקטוריון מיידית עם חתימת השרים על המינוי, ועד אז יכהן כדירקטור. היום נטל כבר חלק פעיל כיו"ר הוועדה לאיתור מנכ"ל לחברה.
במקביל, דירקטוריון הדואר אישר היום את מינויו של דוד לרון למנכ"ל, לאחר שהיה קודם לכן המשנה למנכ"ל שופרסל. המינוי מחייב את אישור הוועדה למינויים בכירים.