1 צפייה בגלריה
מכון וינגייט
מכון וינגייט
מכון וינגייט
(מיכה בננו)
האירוע לציון 65 שנה למכון וינגייט בו יוענקו פרסי מפעל חיים בספורט, שאמור להתקיים מחר (חמישי) בשעות הערב, נמצא בסכנה. הסיבה? המשא ומתן בין נציגות העובדים להנהלת המכון לא הבשיל לכדי חתימה על הסכם קיבוצי חדש לעובדי מכון וינגייט. ל-ONE נודע כי המכון בוחן להיערך עם אתר חלופי לטקס.
הצדדים ישבו ביממה האחרונה במשך שעות במטרה להגיע להסכמות, כאשר נותר עוד נושא עיקרי אחד שבמחלוקת, אך גם בתום מרתון הדיונים הזה לא יצא עשן לבן. בעקבות זאת, לטענת העובדים, השיחות הגיעו למבוי סתום והם עלולים להכריז על שביתה רגע לפני האירוע המתוכנן.
יו”ר ועד העובדים במכון וינגייט, קותי דרעי, שלח היום (רביעי) מכתב להנהלת המכון והודיע: “בהסתמך על סכסוך העבודה מיום 28 בפברואר, הרנו להודיעכם כי בשל הפערים הגדולים בין הצדדים והמבוי הסתום עליו נקלע המשא ומתן, וככל שלא תהיה פריצת דרך משמעותית, מתכוון ועד העובדים להודיע כי החל מיום 7 באפריל בשעה 13:00 תתקיים שביתת אזהרה כללית במכון בת חצי יום”.
ממכון וינגייט נמסר: “בימים ובשעות אלו מתנהל משא ומתן אינטנסיבי בין הגורמים השונים המעורבים בתהליך מתוך רצון לשפר את תנאי העובדות והעובדים. שביתה היא כלי לגיטימי. לצערנו, בחרו להפעילו אותה דווקא בזמן טקס פרס מפעל חיים לספורטאים הממתינים לו בהתרגשות. אנו מכבדים את החלטתם וממשיכים בדיוני המו”מ אל תוך הלילה”.
כזכור, ועד העובדים כבר השבית את המכון וסגר את שעריו בזמן “אולימפיאדת הילדים” לפני 11 חודשים והותיר חלק מהילדים מחוץ לכותלי מכון וינגייט, מהלך חריג לחלוטין. האם העובדים שוב ישביתו את פעילות המכון באירוע גדול נוסף - או שתהיה פריצת דרך בשיחות ממש ברגע האחרון?
האם מסי ישחק עם נעל היהלומים של אדידס?