לוחמי SAS (תמונת המחשה) | צילום: גטי אימג'יס

מכונת ההרג של ה-SAS: מקלע עוצמתי שיורה 1,300 כדורים ב-10 שניות

יחידות העילית הבריטיות רכשו את אחת ממכונות הירייה הקטלניות בעולם • המקלע, בעל שש קנים, מסוגל לירות אלפי כדורים בכל דקה • לוחם תיאר: "הרובה מחורר כל דבר, קשה בכלל להסביר את כוח האש הזה"

יחידות העילית הבריטיות, SAS ו-SBS, קיבלו לאחרונה את אחת ממכונות הירייה הקטלניות בעולם - XM556. מדובר במקלע בעל שש קנים, הקטנה של המקלע גאטלינג, שיורכב על הרכבים של הכוחות המיוחדים וניתן לשאת אותו גם ביד. הוא מסוגל לירות בדקה 8,000 כדורים בקליבר 5.56. מדובר בכוח אש אדיר, שאם לחלק אותו לשניות – מסוגל לירות 1,300 כדורים בתוך 10 שניות בלבד.

"קשה בכלל להסביר את כוח האש הזה, שמשנה את כללי המשחק", סיפר אחד הלוחמים שהתנסה בכלי הנשק, בריאיון ל"סאן" הבריטי. לדבריו, "כשאתה נכנס למארב, מה שקרה לנו לא פעם בסוריה, הוא משנה את התמונה. הרובה מחורר כל דבר, ובנוסף יש לו רעש מפחיד מאוד שמרתיע את האויב".

מכונת הירייה הקטנה הזו כבר נוסתה בלחימה פעילה על ידי הכוחות הבריטיים ועל פי עדות הלוחמים היא היתה מכפיל כוח שמשנה את המצב בשטח. מדובר בירייה במשקל של 5.85 ק"ג, שפועל באמצעות סוללה חשמלית של 24 וולט. המקלע הינו באורך של כ-60 ס"מ, שניתן להרכיב על כלי רכב או לעשות בו שימוש ידני. יתרון נוסף שלו, מעבר לעובדה שהוא הוכיח את עצמו בלחימה פעילה, הוא העובדה שניתן לארוז אותו במזוודה וכך להגיע איתו לפעילות חשאית מבלי לעורר את החשד של האויב.

המקלע בעל כוח האש העצומה הזו מתאים לקרב פנים מול פנים, כשעיקר העוצמה שלו מתבטאת בטווחים של 30 מטרים, הטווח שבו צריכים לוחמי ה-SAS להילחם לא פעם כדי לשחרר בני ערובה או להילחם עם מחבלים. זו גם סיבה מדוע הוא נבחר על ידי הלוחמים שהביעו התלהבות גדולה מהיכולות שלו, ובחרו אותו מתוך מספר כלי נשק שנוסו על ידם בלחימה פעילה בסוריה ומקומות אחרים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו