יום רביעי, 01.05.2024 שעה 11:11

גרמניה ואולי גם איטליה: הבית של ישראל ביורו

נבחרת הנערים, שתארח את אליפות אירופה בחודש הבא, הוגרלה לבית א' עם המאנשאפט. גם לוקסמבורג איתנו, הסקוודרה אזורה יכולים להעפיל משלב העילית

|
גביע אירופה לנערים (חגי מיכאלי)
גביע אירופה לנערים (חגי מיכאלי)

בעוד חודש ו-10 ימים (16 במאי – 1 ביוני) תיפתח בישראל אליפות אירופה עד גיל 17 והנבחרת בכחול-לבן, שהשיגה את הכרטיס האוטומטי בשל אירוח הטורניר, תתחרה בנבחרות החזקות ביבשת לעיני הקהל המקומי. היום (רביעי) נערכה הגרלת הבתים לקראת האליפות, במהלכה גילו גדי ברומר ושחקניו את מי יפגשו בשלב המוקדם.

16 הקבוצות שייקחו חלק חולקו לארבעה בתים, כשהנבחרת בכחול-לבן הוצבה כראש בית א’ בתור המארחת, ותתמודד מול גרמניה, לוקסמבורג ומנצחת בית 6 בשלב העילית שטרם נערך. 

בית 6 של שלב העילית, שלא שוחק בשל הלחימה באוקראינה, מכיל את איטליה, פולין, אוקראינה וקוסובו, כך שאחת מהן תצטרף לבית הישראלי. המשחקים ישוחקו ב20-26.4. המשחקים בטורניר הגמר ישוחקו באצטדיונים בנתניה (שם ישוחקו חצאי הגמר והגמר), ראשון לציון (יארח את משחק הפתיחה של הנבחרת), נס ציונה, לוד ורמת גן.

ברומר: ״הגרלה לא פשוטה אך כיף לשחק בארץ״

מדובר בטורניר היוקרתי השלישי אותו מארחת ישראל (אחרי יורו הצעירות ב-2013 ואליפות אירופה לנערות עד גיל 19 ב-2015). הולנד היא שיאנית הזכיות עם ארבע, כולל שתי האליפויות האחרונות ב-2018 וב-2019.

אורן חסון (חגי מיכאלי)אורן חסון (חגי מיכאלי)

ההגרלה המלאה

בית א':
1. ישראל
2. גרמניה
3. מנצחת בית 6
4. לוקסמבורג

הבית הישראלי (חגי מיכאלי)הבית הישראלי (חגי מיכאלי)

בית ב':
1. צרפת
2. הולנד
3. בולגריה
4. הונגריה/סגנית בית 6

ההגרלה המלאה (חגי מיכאלי)ההגרלה המלאה (חגי מיכאלי)

בית ג':
1. סרביה
2. ספרד
3. טורקיה
4. בלגיה

בית ד':
1. דנמרק
2. פורטוגל
3. סקוטלנד
4. שבדיה

לירן שטראובר וטל בן חיים לקחו חלק בהגרלה (חגי מיכאלי)לירן שטראובר וטל בן חיים לקחו חלק בהגרלה (חגי מיכאלי)

גדי ברומר: “יש לנו קבוצה טובה ופייטרית וזו הבמה שלהם להראות את היכולת”

גדי ברומר (רדאד ג'בארה)גדי ברומר (רדאד ג'בארה)

מאמן הנבחרת, גדי ברומר התייחס להגרלה: ״זה מאוד מרגש. לשחק בארץ מול הקהל שלנו, זה משהו שייתן לנו דחיפה. אבל כמו שראיתם, ההגרלה היא לא פשוטה והולך להיות לנו טורניר מאוד קשה מול נבחרות בטופ העולמי. נשתדל לעשות את המקסימום והמטרה היא לשחק כמה שיותר משחקים בטורניר הזה. אם נצליח לעבור את השלב הראשון זה יהיה פנטסטי״.

״הנבחרות טובות. כנראה שאיטליה תשחק איתנו בבית. יש לנו קבוצה טובה ופייטרית וזו הבמה שלהם להראות את היכולת. הנבחרת שלנו מאוזנת עם שחקנים טובים כמעט בכל עמדה. הצלחנו לגבש אותם במשך תקופה של כמעט שנה. אני מקווה שזה יתורגם לאליפות, כי זה מגיע להם והם עבדו מאוד קשה״, הוסיף המאמן.

כנשאל על החוויה בנבחרת הבוגרת ענה: ״אמרתי לפני המשחק מול גרמניה שהמטרה שלי כמאמן ושלנו כהתאחדות, היא לייצר כמה שיותר שחקנים שיגיעו למעמד הזה. שהפערים בין הרמות יהיו קטנים יותר ולשם כך קיימים הטורנירים הללו. אם בכל שנה נשתתף בטורנירים כאלה, אין לי ספק שנפתח גם שחקנים שיגיעו לבוגרת״.

גם מאור ישילירמק, קפטן הנבחרת, שגם שיחק בנבחרת הנוער עד גיל 19 התראיין לאחר ההגרלה: ״אין ספק שזה מרגש, זה לא משהו שקורה כל יום. אנחנו גאים לייצג את הנבחרת ולעשות את הטוב ביותר. מדובר באתגר, אבל כל הגרלה היא קשה. אנחנו מקווים לעשות את הכי טוב שאפשר ולרגש את כולם. אנחנו מכוונים הכי גבוה שיש. אנחנו אולי באים כאנדרדוג, אבל אנחנו רוצים לעשות היסטוריה״.

מאור ישילירמק (חגי מיכאלי)מאור ישילירמק (חגי מיכאלי)

על המעבר מהנבחרת של אופיר חיים לזו של ברומר, אמר: ״אתה מקבל פידבק ברמות הגבוהות ואתה רואה את הרמה שלך ביחס לנבחרות האחרות. אתה רואה שאם אתה טוב, אז אתה יכול להתמודד״. על ההתקדמות והאם יוכלו להשתלב בבוגרים בעתיד הוסיף: “אנחנו משתפרים ממשחק למשחק ומאימון לאימון. הקצב השתפר וזה משהו שלא היה״.


גם אורן חסון, יושב ראש ההתאחדות, התייחס: ״זה מעמד מרגש, זו פעם שלישית בעשור האחרון שאנחנו מארחים טורניר עד גיל 17. זה טיימינג מרגש יחד עם העפלת נבחרת הנוער. נזכיר שהנבחרת הצעירה עדיין חזק בתמונת הפלייאוף כך שאנחנו נרגשים לקראת הפעילות האטרקטיבית של הנבחרות בחודש מאי״.

אורן חסון (נעם מורנו)אורן חסון (נעם מורנו)

״שמעתם את נציג אופ״א שנכח פה ואמר שטורניר אליפות אירופה עד גיל 21 שנערך פה בעבר, נחשב לטורניר המוצלח ביותר שהיה אי פעם, כנ״ל עד גיל 19. אנחנו עושים את המיטב כדי להעלות את הרזומה שלנו בפני אופ״א ונקווה שנעשה את המוטל עלינו ונמשיך לשמור על התדמית שלנו באירופה״, הוסיף חסון.

לגביי קידום הנבחרות והעתיד בבוגרת אמר: ״כשהגעתי להתאחדות לפני שנתיים אמרתי שאת עיקר המשאבים ארצה להקדיש לדור הצעיר. יש לנו ילדים מוכשרים, שעם הכוונה מקצועית ותנאים טובים, נגיע לטורנירים גדולים. צריך סבלנות ואני יודע שלציבור והתקשורת אין את הסבלנות והרצון לשמוע על תהליך ודרך. אנחנו מתחילים לראות ניצנים ראשונים אבל אנחנו בדרך הנכונה. הדרך היא ארוכה מאוד״.

״אני ממש לא מופתע מדור המאמנים שצומח בארץ. אני מלווה את המאמנים הללו בשנתיים האחרונות. אתם אולי נחשפתם אליהם בעקבות ההצלחה שלהם, אבל יש לנו מאמנים מוכשרים שעובדים מאוד קשה. הם באים כל בוקר בשעה שמונה, עובדים ועוברים מועדון מועדון. יש לנו מנהל טכני יוצא מן הכלל, יילה חוס. גם המאמנים מודים שהעבודה המקצועית מסייעת להם להתפתח כמאמנים טובים יותר״.

בוני גינזבורג: ״אני חושב שזו הזדמנות פנטסטית. המטרה שלנו היא להתקדם בפיתוח הכדורגל ויש לנו הרבה דברים שאנחנו עושים. ילד צעיר שמקבל הזדמנות לשחק, מכניס אותו למסלול. הוא יידע מה זה טורניר בינלאומי. זו חוויה גם עבורנו כמחלקה טכנית וגם לציבור לראות את כוכבי ההתאחדות. כל אירוע ספורט שמגיע לישראל ויכול להציג אותה בצורה חיובית זה הזדמנות מצוינת״.

על מעבר השחקנים הללו לבוגרת בעתיד אמר: ״יש חלוקה ברורה בין הנבחרת הבוגרת למה שקורה למטה. אני מאמין שתוך כדי התהליך, אני מקווה שבעוד עשר שנים נהיה במקום אחר בכדורגל, ששחקנים שלנו יתפתחו וייצאו בגיל מוקדם החוצה כדי שישחקו בקצבים אחרים. בדרך הזו נייצר נבחרות יותר טובות. זו הדרך וזה המסלול״.

בוני גינצבורג (רדאד ג'בארה)בוני גינצבורג (רדאד ג'בארה)
אסור לפספס
נגןתראו מי הגיע לתמוך בהיט בפלייאוף ה-NBA?
תראו מי הגיע לתמוך בהיט בפלייאוף ה-NBA?
נגןכמה כישרון: באלטולי כובש מבלי להסתכל
כמה כישרון: באלוטלי כובש מבלי להסתכל
נגןהישג אדריכלי: בנה מגרש כדורסל בחניה שלו
הישג אדריכלי: בנה מגרש כדורסל בחניה שלו
נגןהציל כדור כמו היגיטה וזוכה למחמאות בעולם
הציל כדור כמו היגיטה וזוכה למחמאות בעולם
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */