1 צפייה בגלריה
ז'וסוואה סה
ז'וסוואה סה
ז'וסוואה סה
(רדאד ג'בארה)
שחקנים במכבי תל אביב לא מבינים מדוע המאמן, מלאדן קרסטאיץ’, לא נותן לז’וסוואה סה לחזור אל ההרכב הראשון מאז שהחלים מפציעתו. הבלם הפורטוגלי, שפתח במשחק בעונה הסדירה מול הפועל חיפה ואף נפצע במהלך המחצית השנייה, כבר הצליח לחזור ובמשחקים מול הפועל חדרה, בני סכנין ומכבי נתניה ישב על הספסל של קרסטאיץ’ אך לא קיבל את ההזדמנות מהמאמן.
הציפייה של לא מעט שחקנים הייתה כי לאחר הפגרה, בה קיבל הזדמנות של עוד כשבועיים להתאמן באופן מלא ובלי הפרעות, הוא יקבל את ההזדמנות כבר מול מכבי נתניה אולם קרסטאיץ’ פתח עם עידן נחמיאס ואנריק סבוריט ובלם הרכש שהגיע בינואר לא שיחק. “איפה נשמע דבר כזה שבסוף חלון ההעברות מחתימים שחקן זר, בלם, שמגיע לחולייה הכי חלשה של הקבוצה העונה, והוא לא משחק? נפצע, אוקיי, אבל החלים. חזר. לא רוצים לבחון אותו באמת לקראת העונה הבאה? אם מדובר בבלם שבאמת ישנה את פני ההגנה שלהם? ואם הוא לא טוב, אז הוא לא טוב, במה זה כבר ישנה את המצב של ההגנה של מכבי ת”א העונה?”, תהו גורמים בסביבת המועדון.
גם שחקנים בקבוצה לא ממש מבינים את ההחלטה של קרסטאיץ’. “ההגנה שלנו לא מתייצבת. גם במשחקים שלא ספגנו, כולם ראו שזה לא רציני כי יש לנו הגנה לא טובה מספיק, הגנה שלא מצליחה לעשות בילד אפ. המאמן הזיז את אנריק סבוריט לשם כדי שיצליח לייצר בנייה של התקפות עם אופיר דוידזאדה לידו. אפילו טל בן חיים הפך למגן ימני כדי שגם בצד ימין נצליח לבנות התקפות מהחלק האחורי, אבל זה לא הסיפור. הבעיה היא במרכז. כולם שיחקו שם, כולם קיבלו הזדמנות, מגיע גם לו. הוא באמת נראה טוב באימונים, הוא זה שצריך לפתוח מול מכבי חיפה לצד סבוריט”.
דור פרץ על ההצעה שקיבל בינואר ממכבי ת"א
למרות האמירות מצד חלק מהשחקנים, קרסטאיץ’ עד כה שומר אמונים לעידן נחמיאס והולך איתו בעיניים עצומות, חרף היכולת הלא משכנעת לאורך העונה. לבלם היה חלק גדול בשער שספגה הקבוצה מול מכבי נתניה, כאשר יצא לתקוף את פטריק טוומאסי ולא הסתדר איתו, ובמרכז ההגנה נותר בור שאליו היה יכול אביב אברהם לרוץ באין מפריע. נגד מכבי חיפה המאמן הסרבי יצטרך למצוא פתרונות ליכולת הלא משכנעת מתחילת הפלייאוף העליון כאשר בכל הנוגע להגנה, יצטרך להכריע בין שחר פיבן לאנדרה ז’ראלדש בעמדת המגן הימני בהנחה ויפתח במערך של ארבעה בקו האחורי ולא עם חמישה. במועדון אומנם כבר מכינים את העונה הבאה מבחינת סגל השחקנים, אך לא ויתרו על המשימות שנותרו והן לסיים במקום השני ולזכות בגביע.