הרגע לגלות: מהו החרק שנראה כמו יתוש ונמצא בכל בית בישראל?

תכירו את הטיפולה, זה חרק שדומה ליתוש וגורם לכולנו להיבהל כשאנו מבחינים בו • אך האם הוא בכלל עלול להזיק לכם? • אל תדאגו, ד"ר אלון זילברבוש עושה לנו סדר

הטיפולה, צילום: Pinzo, ויקיפדיה

האם ישראל חווה מתקפה של יתושי ענק? או מה הם דמויי היתוש הגדולים שחודרים לבתים שלנו, נצמדים לקירות או לתקרה ומבהילים אותנו? פנינו למומחה היתושים, ד"ר אלון זילברבוש ממכללת אורנים, כדי שיעשה לנו סדר ויסביר במה מדובר.

ובכן, ד"ר אלון מסביר כי לא מדובר כלל ביתוש, אלא בחרק לא מזיק מאותה סדרה של היתושים שכלל אין צורך להיבהל ממנו.

"אמנם הוא דומה מאוד ליתוש כי הוא גם שייך למשפחת הזבוביים, אבל מדובר בטיפולה, זה חרק שדומה ליתוש, אבל כלל אינו מזיק למרות הדמיון, הם אינם עוקצים, אינם ניזונים מדם ואינם מסוגלים לפגוע בבני-אדם. למעשה, לרוב הטיפולות הבוגרות אינן ניזונות כלל ומתות ימים ספורים לאחר שבקעו מהגולם והזדווגו. קל גם לראות את ההבדל הזה", הוא הסביר.

איך נדע להבדיל בין הטיפולות ליתוש?

ההבדל הוא מאוד פשוט, הטיפולות הם הרבה יותר גדולים לעומת היתושים. ההבדל השני הוא שאין להן חדק, קל מאוד להסתכל ולראות שליתוש יש חדק שאיתו הוא עוקץ ומוצץ דם ואילו לטיפולה אין בכלל את החלק הזה בראש.

כך או כך, הטיפולות נעלמות מהר, זו העונה שלהן ובשאר השנה הן בכלל בצורת זחלים ככה שעוד חודש יהיו רק יתושים כמעט ולא נראה את דמויי היתושים הענקיים האלו", הוא מסכם.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר