5 צפייה בגלריה
ברק בכר
ברק בכר
ברק בכר
(עמרי שטיין)
מכבי חיפה עשתה הערב (שני) צעד עצום לעבר שמירה על תואר האליפות, לאחר שגברה 0:2 על הפועל באר שבע, השנייה בטבלה, ופתחה ממנה פער של שבע נקודות, כשנותרו בקופה עוד 24. בנוסף, הירוקים הגדילו את הפער ממכבי תל אביב, אותם יפגשו במחזור הבא, ל-10 נקודות.
ברק בכר, שכבר יכול להריח את תואר האליפות השני ברציפות על הקווים בסמי עופר, אמר בסיום: “אתם יכולים לראות מה שאתם רוצים, עשינו ניצחון חשוב. היה משחק מאוד אגרסיבי אבל על גבול הטעם הטוב. שלטנו חצי ראשון אבל היה משחק קשה שלא זרם. חצי שני ניצלנו את היתרון המספרי וצריך לדעת לעשות זאת. לפי החישוב שלי יש עוד 24 נקודות, יש פלייאוף מאוד קשה, זה צעד חשוב אבל בואו נחכה עם החגיגות. היה סגל מלא למעט רז מאיר שעובר ניתוח וחשוב שיודעים לנצח מהספסל. יש לנו את כולם וצריך אותם”.
על הקרב על הקווים מול אליניב ברדה, אמר מאמן האלופה: “אליניב מכיר אותי מצוין, עברנו דברים היסטוריים ביחד והיה קשה לעשות עליו טריקים, אז לא ניסיתי יותר מדי ופשוט שיחקנו את המשחק שלנו. היה משחק עונה אמיתי והשחקנים נתנו את הטון, למאמנים הייתה פחות השפעה. אני חושב ששתי הקבוצות באו מוכנות, ברדה הכין טוב וראינו את זה אז בסוף השחקנים הם אלה שעשו את ההבדל. עשינו הכנה מנטלית טובה ובכל רגע הרגשתי שהשחקנים פה, גם אם היכולת לא טובה. מאוד אהבתי את הגישה למרות שהיכולת לאר מספיק טובה אבל כבר אמרנו שלא מתנצלים כשמנצחים”.
5 צפייה בגלריה
ברק בכר דרוך
ברק בכר דרוך
ברק בכר דרוך
(רדאד ג'בארה)
האם לדעתו סיפור האליפות נגמר? “אנחנו לא מתעסקים באם, כשיגיע נסכם, יש עוד דרך וכבר שבוע הבא משחק מאוד קשה. כל מאמן חולם להגיע עם הקבוצה שהוא גדל עליה הכי גבוה שיש ולאמן מעבר לים, צריך לחכות אבל כי יש תקופה מאוד עמוסה וזה מה שמעניין. יש לי מטרה לבוא לאימון ולנתח מה היה פחות טוב, אני לא חושב רחוק מדי, כי אז אתה טועה בדרך”.
לאחר מכן, מאמן חיפה התייחס לשאלת מקומו בהיסטוריה של המאמנים הישראלים המעוטרים ביותר ונזכר בתחילת הדרך: “איזי נתן לי את ההזדמנות ואפורפו איזי, מגיע לו מזל טוב כי על מה שהוא עושה בק”ש מגיע לו פרס ישראל ואני מאחל לו רק בריאות. אני אוהב אותו מאו,ד הוא זה שדחף אותי לאמן, שלח אותי לקורסים כשאני חשבתי לשחק עוד והוא ראה כמה צעדים קדימה, אז הרבה בזכותו אני מאמן היום”.
5 צפייה בגלריה
איזי שרצקי
איזי שרצקי
איזי שרצקי
(נעם מורנו)
בנוגע ליכולת של שון גולדברג, החמיא המאמן: “לא הפתיע אותי המסלול שהוא עשה, זה מדהים אותי מה שהוא עושה השנה כי זה לא מובן מאליו וגם האישיות שלו יוצאת דופן. הוא ברכה לכל מועדון וכל מאמן”.
כובש השער הראשון, מוחמד אבו פאני, הוסיף: “זה לא שער של אליפות אבל מאוד חשוב להמשך. עשינו משחק טוב ותוצאה טובה ואנחנו שמחים שפתחנו פער מב”ש. זה היה משחק מאוד חשוב לשתי הקבוצות כי זה היה או לפתוח פער או שנהיה מאבק קשה יותר. הגענו מוכנים ועשינו את העבודה. לא חושב שלקחנו אליפות כי יש עוד שמונה משחקים, שני משחקים מול מכבי ת”א ואחד מול ב”ש. זה פלייאוף מאוד קשה ואנחנו יכולים לאבד נקודות מול כל קבוצה”.
5 צפייה בגלריה
אבו פאני חוגג
אבו פאני חוגג
אבו פאני חוגג
(עמרי שטיין)
כמובן שהקשר גם נדרש לאירועי השבוע שעבר ולשאלת הגינויים: “היה שבוע קשה, אני חושב שמאוד קשה לכל האנשים בארץ. ברור שאנחנו מגנים את כל האירועים שקרו אבל אנחנו שחקנים שצריכים להתעסק בכדורגל, יש פוליטיקאים שיתעסקו בזה. אני חושב שהיה שבוע מאתגר וקשה לכלום, כולנו מגנים את זה בתור בני אדם ולא בתור יהודים או ערבים. יש אנשים שיכולים לפתור את הבעיות האלה”.
בסיום המשחק נרשם גם רגע מרגש במהלך החגיגות הירוקות, כשלוחם מג”ב, אייל חזן, שנפצע בפיגוע בחדרה, חגג עם שחקני האלופה אל מול היציע הצפוני, כשהוא הגיע לעברם על כיסא גלגלים”.
5 צפייה בגלריה
לוחם מג"ב שנפצע בפיגוע בחדרה עם אורי דהן
לוחם מג"ב שנפצע בפיגוע בחדרה עם אורי דהן
לוחם מג"ב שנפצע בפיגוע בחדרה עם אורי דהן
(רדאד ג'בארה)