2 צפייה בגלריה
חילי טרופר עם סימון דוידסון
חילי טרופר עם סימון דוידסון
חילי טרופר עם סימון דוידסון
(באדיבות איגוד השחייה)
יו”ר ועדת המשנה לספורט ויו”ר שדולת הספורט בכנסת, חבר הכנסת סימון דוידסון, פנה היום (שני) לשר התרבות והספורט חילי טרופר במכתב אישי וביקש ממנו לסייע לאיגוד הכדוריד לארח את אליפות אירופה דרג ב’ לנוער בכדוריד בישראל. המשחקים אמורים להתקיים באוגוסט ועל כן האיגוד חייב לפעול מהר ולהודיע על צעדיו, כאשר משרד התרבות והספורט טרם התחייב לתמוך באירוע מבחינה תקציבית, כך שהוא נמצא בסכנת ביטול.
בעקבות המצב, ח”כ דוידסון כתב לשר טרופר: “איגוד הכדוריד בישראל הגיש את מועמדותו לטובת אירוח טורניר בינלאומי בו משתתפות שבע נבחרות נוספות מרחבי אירופה, ולאחר למעלה משני עשורים אישר האיגוד האירופאי לארח את הטורניר הבינלאומי בעיר תל אביב. מדובר בכבוד גדול לאיגוד הכדוריד הישראלי ואף יתרה מכך, מדובר בכבוד גדול למדינת ישראל אשר תארח טורניר בינלאומי בו משתתפות מדינות מרחבי אירופה”.
2 צפייה בגלריה
ח"כ סימון דוידסון
ח"כ סימון דוידסון
ח"כ סימון דוידסון
(איציק בלניצקי)
ח”כ דוידסון ציין כי “עוד בשלבים שקדמו להגשת המועמדות, פנה איגוד הכדוריד למשרד התרבות והספורט והבהיר כי עלות אירוח הטורניר נאמדת ב-1.4 מיליון שקלים וכי האיגוד זקוק לתמיכה רחבה על מנת לאפשר את קיומו וזאת על פי הבטחה שניתנה לאיגוד בעל פה על ידי גורמים במשרד. על אף שהאיגוד פנה לא פעם למשרד התרבות והספורט, לא הובהר באופן חד משמעי מהו היקף התמיכה בטורניר. כך נוצר מצב שהאיגוד עומד בפני חוסר ודאות וחוסר בהירות, ובוודאי שאינו יכול לארח את הטורניר הכה חשוב בדרך שכזאת. במידה ותצא הודעה לאיגוד האירופאי על ביטול אירוח הטורניר, סנקציות קשות צפויות להינקט כנגד איגוד הכדוריד בישראל, כולל אפשרות להשעיית הנבחרות מפעילות בינלאומית וקנס. במידה וייווצר מקרה שכזה, תהיה זאת מכה קשה להמשך פעילות נבחרות ישראל”.
בנוסף, כתב ח”כ דוידסון: “בשבועות האחרונים פנו שוב ושוב איגוד הכדוריד לכלל הגורמים הרלוונטיים, אך אלה לא זכו למענה ברור וראוי, על אף שמדובר בטורניר כה חשוב ועל אף שניתנה להם הבטחה שבעל פה. באופן אישי, כיו"ר איגוד השחייה לשעבר, אני מזדהה עם חוסר הוודאות הכלכלית מול מינהל הספורט שנמשך שנים רבות, גם באופן שוטף וגם במסגרת אירוח אירועים בינלאומיים. חוסר ודאות המקשה מאוד על הפעילות השוטפת של האיגוד. כבוד השר, אנו נגד שעון הזמן. אני יודע כי הנך מבין את חשיבותו של אירוח טורניר בינלאומי זה בארץ ואני פונה אליך בבקשה מיידית להתערבות ומתן תמיכה תקציבית ראויה על מנת שאיגוד הכדוריד ומדינת ישראל יצליחו לארח ולקיים את הטורניר הבינלאומי בארץ, כפי שהתחייבו בפני האיגוד האירופאי”.