וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחמדינג'ד: ישראל לא תעז להתעסק עם האריה

נשיא אירן מזהיר את ישראל מפני תקיפת ארצו בראיון לרשת טורקית: "המשטר הציוני חלש מכדי לתקוף. הם היו רוצים להנחית עלינו מהלומה, אבל לא היו מעזים אפילו לחשוב על זה"

נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד מזהיר את ישראל מפני תקיפה בארצו. "הציונים יודעים שלהתעסק עם אירן זה כמו לשחק עם אריה", אמר אחמדינג'ד. "המשטר הציוני חלש מכדי לתקוף אותנו. הם היו רוצים להנחית עלינו מהלומה , אבל לא היו מעזים אפילו לחשוב על זה", הוסיף בראיון לרשת ATV הטורקית.

בהתייחסו למשט, אמר אחמדינג'ד כי ההשתלטות על המשט לעזה הייתה המעשה הנתעב ביותר שישראל יכלה לעשות. "היום אומות העולם מקשיבות למה שיש לאנשים שוחרי חופש לומר ולמזלנו, רודפי צדק וחופש מגיבים לברוטליות של הציונים ואנו מקווים שהמחאה נגד המשטר הכובש שלהם תימשך", צוטט הנשיא האירני בסוכנות הידיעות "פארס".

הלילה (שישי) אישר הקונגרס האמריקאי סנקציות כלכליות נוספות נגד אירן. לפי ההצעה שאושרה, בנקים זרים המנהלים קשר עסקי עם בנקים אירנים או עם משמרות המהפכה לא יוכלו לבצע עסקים בארה"ב. כעת, תועבר הצעת החוק לחתימתו הסופית של נשיא ארה"ב ברק אובמה.

הסנאטור הרפובליקני ג'ון מק'קיין אמר במהלך הדיון בנושא בסנאט כי "בעזרת החקיקה הזאת, אנו נציב אפשרות בחירה בפני חברות בכל העולם: האם אתם רוצים לעשות עסקים עם אירן או עם ארה"ב?".

מספר חברות ברחבי העולם כבר החלו לנתק את קשרי המסחר שלהן עם אירן. חברות כמו חברת הנפט והגז האיטלקית "אני" וענק האנרגיה הצרפתי "טוטאל". עם זאת, ישנן מספר חברות שעדיין מעוניינות בקשרי מסחר עם טהרן כמו חברת "גזפרום" הרוסית וכן חברות נוספות בסין המוכרות בנזין לאירן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully