3 צפייה בגלריה
שמעון מזרחי עם השופט
שמעון מזרחי עם השופט
שמעון מזרחי עם השופט
(איציק בלניצקי)
מכבי תל אביב האריכה הערב (שני) את רצף ניצחונות הליגה שלה לארבעה ואת רצף ניצחונותיה בכל המסגרות לשמונה כשהביסה את גלבוע/גליל 61:84 במשחק שסגר עבור שתי הקבוצות את הסיבוב השני והעניק לצהובים את המקום הראשון בליגת ווינר סל עם הכניסה לבית העליון, בעקבות הפסדה המפתיע של הפועל ירושלים מאוחר יותר.
במהלך המשחק החד-צדדי נרשם אירוע משעשע כשגם בגיל 82 שמעון מזרחי, שכבר עבר הכל עם מכבי תל אביב, הראה שהוא עדיין לא מוותר על נקודה, אפילו לא אחת. במהלך המשחק בהיכל מנורה מבטחים יו”ר הצהובים עשה את כל הדרך מהיציע עד לאנשי המזכירות וביקש מהם לתקן טעות בניקוד המשחק.
הדבר קרה כבר ברבע הראשון. במצב של 6:7 לצהובים של אבי אבן (על הלוח) היו”ר מזרחי, שכבר לא יושב על ספסל הקבוצה, הגיע מהיציע שעל הפרקט, בו הוא נוהג לשבת בשנים האחרונים, עד למזכירות, כדי שיוסיפו נקודה נשכחת למארחת. בסיום הסאגה הקטנה, לוח התוצאות הראה את התוצאה הנכונה – 6:8.
אבן: ״כיף לראות את רומן סורקין מתקדם״
בסיום המשחק מאמן מכבי ת”א אבי אבן ביקר את שחקניו למרות הניצחון המוחץ: “חצי ראשון טוב שלנו הספיק לנו לפתוח פער גדול שהצלחנו להחזיק עד סוף המשחק. החצי השני שלנו היה רע. הייתה נפילה אנרגטית, שזה קצת הגיוני אחרי כל-כך הרבה משחקים, אנחנו צריכים ללמוד מזה. ביום חמישי ברצלונה, הפנים קדימה”.
על המעבר בין הליגה ליורוליג: “לא פשוט אבל צריכים להבין שאלה החיים. ביורוליג אנחנו רואים קבוצות מכל אירופה שמתקשות בליגה המקומית, עם המון המון משחקים. זה המון משחקים, כל יומיים משחק, זה אינטנסיביות, אבל אלה החיים שלנו. אנחנו צריכים ללמוד, לעשות את ההתאמות ולהגיע כל ערב. אני שמח שבאנו וניצחנו פה מול קבוצה טובה”.
3 צפייה בגלריה
אבי אבן וקיירי תומאס
אבי אבן וקיירי תומאס
אבי אבן וקיירי תומאס
(איציק בלניצקי)
על רומן סורקין שהצטיין אמר המאמן: “אחלה רומן. רומן חמוד, רומן עובד קשה, ילד מאוד כשרוני, שימשיך להיות צנוע ולצמוח ולעבוד קשה, כיף לראות אותו מתקדם ממשחק למשחק ומשבוע לשבוע”.
ה-MVP של הערב רומן סורקין דיבר על הניצחון: “בחצי הראשון השתלטנו על המשחק ולא נתנו להם להיכנס, עצרנו את מייקל בריסקר וסשה קילייה-גו’נס, עשינו עבודה טובה עליהם, ובהתקפה רצנו, שיחקנו בקצב שלנו”.
3 צפייה בגלריה
רומן סורקין מטביע
רומן סורקין מטביע
רומן סורקין מטביע
(איציק בלניצקי)
הפורוורד/סנטר התייחס גם ליכולתו האישית המשתפרת: “אני פשוט משחק את המשחק שמבקשים ממני, הולך לי קצת יותר טוב, מחפשים אותי, מוסרים לי. הקרדיט לחברים שלי לקבוצה. העיקר שניצחנו”. על שיתוף הפעולה עם קינן אוואנס: “הוא מדהים, חבר מדהים ברמה האישית, כיף לשחק איתו, הוא שחקן כ”כ מוכשר, שולט במשחק ברמה מדהימה”.
מן הצד השני מאמן גלבוע/גליל גיא קפלן אמר בסיום: “מכבי ממשיכים את המומנטום שלהם מהתקופה האחרונה, אני חושב שזו הקבוצה עם המומנטום הכי טוב באירופה כרגע. ברגע שלא התחלנו מספיק חד ואגרסיבי אז כמו כל המשחקים של מכבי לאחרונה, הם די שייטו עלינו. לחזור מ-17:6 ולסיים עם 32 נקודות בהגנה ברבע הראשון פה בהיכל זה קשה, ברגע שאנחנו רודפים ונתקענו התקפית היה קשה מדי, טיפה גדול עלינו היום”.
השפלה: מכבי תל אביב מפרקת את גלבוע הגליל