שתף קטע נבחר

צילום: AFP

הכתום המושלם: 1:2 להולנד על קמרון

נבחרת האורנג' סיימה את השלב הראשון עם מאזן מושלם של שלושה נצחונות, ראשות בית ו' והמון אופטימיות לקראת המפגש מול סלובקיה בשמינית הגמר. ראיין רובן שיחק לראשונה מאז הפציעה. קמרון לעומת זאת, סיימה את הטורניר עם אפס נקודות

שלוש בראש. להולנדים יש הערב (ה') את כל הסיבות לחייך. הניצחון 1:2 על קמרון הפך את הכתומים לנבחרת השניה במונדיאל שחתמה את שלב הבתים במאזן מושלם (יחד עם ארגנטינה), ובעיקר העניק להם את המקום הראשון בבית ו' ומפגש מול סלובקיה. למרות היכולת היעילה, אך לא מזהירה של האורנג', קשה יהיה לראות את השחקנים של ברט ואן מרוויק לא עוברים לרבע הגמר.

 

 

הולנד תוכל למצוא אופטימיות בעובדה שאריין רובן סוף סוף חזר לשחק, ואף נטל חלק מרכזי בשער הניצחון של קלאס-יאן הונטלאר בדקה ה-83. לעומתם, אפשר היה לראות את הפנים העצובות של סמואל אטו וחבריו.

 

אמנם קמרון לא נחשבה לנבחרת האפריקנית הטובה ביותר, אבל בכל זאת , לסיים את המונדיאל הראשון ביבשת עם מאזן מביש של 0 נקודות ממש לא היה בתכנון של המאמן פול לה גוון.


מזל שהם ממשיכים איתנו לשמינית הגמר. אוהדי נבחרת הולנד (AFP) 

 

רובין ואן פרסי העלה את נבחרת האורנג' ליתרון במחצית הראשונה (36), אבל נגיעת יד ברחבה של רפאל ואן דר וארט קבעה נקודת עונשין מ-11 מטרים לקמרון. סמואל אטו ניגש לבעוט (65) וכבש את שערו השני והאחרון בטורניר.

 

אריין רובן נכנס כמחליף ודקות ספורות לאחר מכן כבר חולל את השינוי כשבעיטה שלו פגעה בקורה, ועל הריבאונד השתלט קלאס-יאן הונטלאר שקבע את תוצאת המשחק, 1:2 להולנד.


רובין ואן פרסי עם הראשון של הולנד (רויטרס)

 

מהלך המשחק

דקה 5: ההזדמנות הראשונה במשחק הגיעה מרגלי אורליאן צ'דג'ו שבעט מ-20 מטרים, היישר לגופו של של שטקלנבורג. 

 

דקה 20: רובין ואן פרסי זכה לצ'אנס הראשון המשמעותי במשחק, כשנותר פנוי לחלוטין מול סולימנו חמידו, אבל חלוץ ארסנל התבלבל כנראה ושלח את הכדור החוצה.


רובין ואן פרסי מול ג'רמי נג'יטאפ הקמרוני (רוירטס) 

 

דקה 26: בעיטה חופשית של ואן דר וארט מ-20 מטרים לא הלחיצה את השוער הקמרוני, שירד טוב לכדור ומנע שער הולנדי.

 

דקה 32: דירק קאוט נשאר ללא שמירה בתוך הרחבה הקמרונית, אבל החלוץ ההולנדי שלח את הכדור החוצה ברשלנות.


ואן ו-ואן. ואן-דר וארט ו-ואן פרסי חוגגים בהולנדית (AFP)

 

דקה 36 - שער! ההולנדים תירגמו את היתרון הברור שלהם במשחק לגול, כשרובין ואן פרסי כבש את שערו הראשון במונדיאל 2010, 0:1 מוצדק להולנד.

 

דקה 51: מארק ואן בומל שלח כדור עומק לואן פרסי שיכול היה לכבוש אבל הבעיטה שלו היתה קלה מדי עבור חמידו, עדיין 0:1.


מארק ואן בומל ההולנדי וז'אן מאקון מקמרון בוהים בכדור (AFP)

 

דקה 62: אבובקאר שנכנס כמחליף מצא בכדור נהדר את ז'אן מאקון פנוי לחלוטין, אבל הבעיטה החלשה לא מרתיעה את שטקלנבורג.

 

דקה 64: השופט הצ'יליאני שרק לפנדל לאחר נגיעת יד ברחבה של רפאל ואן דר וארט, שעצר כדור חופשי של ג'רמי מקמרון.


ואן דר וארט נוגע בכדור בידו ומעניק פנדל לקמרון (רויטרס)

 

דקה 65 - שער! סמואל אטו ניגש לנקודה הלבנה ובעט לפינה השמאלית חזק, בלי להשאיר לשוער ההולנדי שום סיכוי, 1:1. שער ראשון ששקטלנבורג ספג במונדיאל 2010. 

 

דקה 83 - שער! אריין רובן שרשם את הדקות הראשונות שלו בדרום אפריקה, שלח בעיטה מסוגננת ברגל שמאל היישר לקורה, אבל קלאס-יאן הונטלאר (שגם הוא נכנס כמחליף), היה ראשון על הכדור החוזר ומול שער ריק קבע, 1:2 להולנד.


אכן כן, גם הוא היה שותף לחגיגה. אריין רובן, נבחרת הולנד (רויטרס) 

 

הרכבים

הולנד: מרטין שטקלנבורג, חאליד בולארוז, ג'ון הייטינחה, יוריס מתאיסן, ג'ובאני ואן-ברונקהוסט; מארק ואן בומל, נייג'ל דה-יונג, דירק קאוט (אלג'ארו אליה, 66), ווסלי סניידר; רפאל ואן דר וארט (אריין רובן, 73), רובין ואן פרסי (קלאס-יאן הונטלאר, 58).

 

קמרון: סולימנו חמידו; סטפן מ'ביה, ניקולס נ'קולו (ריגוברט סונג, 74), ז'אן מאקון, בנואה אסו-אקוטו; גאטן בונג (ונסאן אבובקאר, 56), אריק שופו-מוטינג (מוחמדו אידריסו, 72), ג'רמי נ'ג'יטאפ, אורליאן צ'דג'ו, סטפן אמביה, סמואל אטו.


פורסם לראשונה 24/06/2010 21:09

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים