3 צפייה בגלריה
יו”ר ועד עובדי וינגייט קותי דרעי ויו”ר ההסתדרות ארנון בר דוד
יו”ר ועד עובדי וינגייט קותי דרעי ויו”ר ההסתדרות ארנון בר דוד
יו”ר ועד עובדי וינגייט קותי דרעי ויו”ר ההסתדרות ארנון בר דוד
(פרטי)
בשנתיים האחרונות מתקיים בין מכון וינגייט לעובדיו משא ומתן שנועד להסדיר את מעמדם וזכויותיהם בהסכם קיבוצי. לא פעם העובדים מחו, הכריזו על סכסוך עבודה ואף שבתו, אבל בתקופה האחרונה היה נדמה כי הצדדים בדרך להסכמות ולחתימה. אלא שבאופן די מפתיע, בימים האחרונים המשא ומתן בין הצדדים פוצץ, ואתמול (שני) ועד העובדים הכריז על סכסוך עבודה.
ל-ONE נודע כי המחלוקת העיקרית היא לגבי החלת ההסכם הקיבוצי על העובדים השעתיים. המכון וההסתדרות סיכמו כבר בתחילת המשא ומתן לפני כשנתיים כי לאור מצוקת תקני כוח האדם שהמדינה מקצה למכון, אין להחיל את ההסכם על קבוצת העובדים השעתיים, שרובם סטודנטים ולכן קיימת תחלופה גבוהה בהעסקתם. למרות הסיכומים הכתובים, ורגע לפני סיום המשא ומתן, ועד העובדים חוזר מהסיכום על כך, ודורש כעת לחזור להגדרות הישנות בנושא מהסכם העבודה של 2017, לפיהן גם קבוצה זו נכנסת לתחולת ההסכם אחרי שנתיים להעסקתם, על אף שאין תקנים מסודרים עבורם.
במכתב שנשלח לעובדים מטעם יו”ר ועד העובדים, קותי דרעי, נטען כי ועד העובדים והנהלת המכון כבר הגיעו להסכמות עקרוניות, ואפילו נקבע תאריך לחתימה על הסכם קיבוצי ב-24 במרץ, אך “באופן תמוה, בתקופה האחרונה ראינו שהנהלת המכון מנסה בכל דרך לנגוס עוד ועוד זכויות מהעובדים, שהיו לנו מאז ומעולם. על רקע הניסיונות לפגוע ולצמצם זכויות, המשא ומתן נקלע למבוי סתום. משכך, נאלצנו לפנות להסתדרות בבקשה לאשר לנו סכסוך עבודה ובתאריך 28 בפברואר אישרה לנו ההסתדרות סכסוך עבודה”, כך לדבריו.
3 צפייה בגלריה
מכון וינגייט
מכון וינגייט
מכון וינגייט
(מיכה בננו)
דרעי הוסיף וציין כי “בעקבות אישור סכסוך העבודה, נראה היה שההנהלה מתעשתת והמשא ומתן מתקדם, אלא שלצערנו הרב ביום רביעי האחרון התברר שהמידע שהוצג על ידי המנכ”ל שי אברהמי, ועליו התבססו מרבית השינויים בפרק הארגוני, היה שגוי ולא נכון. מרגע שהדבר התגלה והתברר שבדיעבד המכון ניהל איתנו משא ומתן בחוסר תום לב, הודענו - לא עוד. אנו דורשים לעצור את הסחבת וגרירת הרגליים ולקדם חתימה על כך שתחולת הסכם 2017 תישאר ככתבה וכלשונה. מאידך, מנכ”ל המכון שי אברהמי הודיע ביום חמישי האחרון שבכוונתו לחזור בו מההסכמות הכלכליות שסוכמו לרבות עם נציגי הממונה על השכר באוצר. התנהלות המכון אינה מבשרת טובות”.
בסיום המכתב נטען בפני העובדים כי “ועד העובדים מבהיר כי לא תהיה עוד סחבת ומריחות בניהול התהליך, והמשמעות היא שמבחינתנו מנהל המכון ישא בכל האחריות להתנהלות הכושלת שתוביל עד כדי החרפת יחסי העבודה במכון על כל המשתמע מכך. נשאר לנו עוד מאמץ קטן להשלים את המשימה. לא אנוח ולא אשקוט עד אשר יהיה הסכם קיבוצי ראוי ומכובד לעובדי המכון”.
במכון וינגייט הגיבו ומסרו: “הנהלת המכון פועלת מתוך רצון כן לחזק את מעמד עובדות ועובדי המכון, כי הם ליבו של וינגייט. הכל נעשה בפיקוח וליווי של משרד התרבות והספורט והממונה על השכר במשרד האוצר. יו”ר ועד העובדים מתנהל בחוסר תום לב ומבקש לחזור בו מהסכמות מהותיות שאישר לפני שנתיים”.
3 צפייה בגלריה
שי אברהמי
שי אברהמי
שי אברהמי
(חגי מיכאלי)
למרות ההכרזה של ועד העובדים, גורם בכיר במכון הבהיר: “זה חלק מהמשא ומתן. על אף שההסתדרות חזרה בה, אנחנו מחפשים פתרון ראוי לסוגיה, פועלים לקיים פגישות נוספות בהקדם ולהשלים את ההסכם. האינטרס שלנו, כמו של ההסתדרות, הוא לדאוג לעובדי המכון, לתת להם תגמול הוגן וראוי ולהבטיח להם אופק תעסוקתי וכלכלי. אם רוצים לסגור, אפשר לסגור את המשא ומתן מהר מאוד בשתיים-שלוש פגישות, וזו השאיפה שלנו”.
יו”ר ועד העובדים, קותי דרעי, מסר בתגובה: “אנחנו מבקשים לקיים את ההסכם קיבוצי 2017, על כל המשתמע מכך, הסכם שהנהלת המכון לא קיימה אותו עד עתה. ביום חמישי האחרון התברר מאגף התקציבים באוצר שאפשר לקלוט עובדים שעתיים לתחולת ההסכם ללא קשר לתקן. כתוצאה מכך, התברר שמנכ”ל המכון במשך כשנתיים הוליך שולל את יו”ר ההסתדרות ויו”ר ועד העובדים במצג שווא”.
בנוסף, ל-ONE נודע כי בשבוע שעבר העלה יו”ר ועד העובדים דרישה חדשה מהנהלת המכון, כי הוועד יקבל אחוזים מהכנסות של חסויות. בוועד העובדים הגיבו ואמרו: “זה לא קשור להסכם הקיבוצי. ביקשנו שהעובדים ייהנו מפרסום של חברות מסחריות בשטחי המכון לתקציב רווחה של העובדים”.
מכון וינגייט הולאם על ידי המדינה בשנים האחרונות והושקעו בו משאבים רבים לטובת הספורט הישראלי, אך עדיין לא נחתם הסכם בין העובדים להנהלה לאחר שינוי מעמדו. כזכור, עובדי המכון כבר הכריזו בעבר על סכסוך עבודה ואף פתחו בשביתת פתע במהלך אולימפיאדת הילדים שנערכה במקום, כאשר מאות ילדים נותרו מחוץ למכון ששעריו ננעלו. כעת עולה השאלה האם האירוע לציון 65 שנה למכון וינגייט, שאמור להתקיים בשבוע הבא, נמצא בסכנה? למרות ההכרזה על סכסוך עבודה, לא מן הנמנע כי הצדדים שוב יגיעו לשולחן המשא ומתן בימים הקרובים בניסיון אחרון להגיע להסכם.
צפו במוקדמות אליפות העולם בריקוד