2 צפייה בגלריה
הפאנל של "שווים בספורט"
הפאנל של "שווים בספורט"
הפאנל של "שווים בספורט"
(נמרוד גליקמן)
אתמול (ראשון) התקיים טקס לסיכום תוכנית הפיילוט "שווים בספורט", אשר נועדה לקדם ספורט מקומי נגיש לאנשים בעלי מוגבלות ברשויות המקומיות ובאגודות הספורט. אל הטקס הגיעו אנשי מפתח ברשויות המקומיות ומארגוני ספורט שונים, על מנת לייצר שיתוף פעולה עירוני בין האגפים השונים ברשויות (ספורט, חינוך, רווחה, תרבות) ובין האיגודים, לתועלת אנשים עם מוגבלות בקהילה.
השותפים של תכנית הפיילוט הם משרד התרבות והספורט, ג'וינט ישראל “מעבר למגבלות” וההתאחדות הישראלית לספורט נכים. שותפים נוספים הם משרד הרווחה, משרד החינוך והחינוך מיוחד, משרד הבריאות, השלטון המקומי, איגודים מקצועיים, עמותות, סל שיקום ועוד.
סגן ראש מנהל הספורט, אבי בנבנישתי, בירך את הנוכחים ואמר: "אני בא לכאן עם בשורה. לאחרונה פניתי להתאחדות לכדורגל ונעניתי בחיוב, ויחד איתה נרחיב את הפעילות. כמובן שמשרד הספורט ממשיך להוביל את הפיילוט 'שווים בספורט' שזוכה להצלחה רבה ברשויות המקומיות. כיום ישנן רשויות שכבר משתתפות במיזם, והכוונה להגיע השנה עד ל-20 רשויות, כולל בחברה הערבית, וזאת בשיתוף משרד הרווחה והבריאות ויחד עם התאחדות ספורט הנכים, ספיישל אולימפיקס וגופים נוספים. יחד נוכל להגיע לכל מי שמעוניין ולאפשר הנגשה של פעילות עד הבית לכל אותם ספורטאים מיוחדים. מכאן אני מבטיח שנרחיב את הפעילות ונגדיל תקציבים, כשהמטרה היא להנגיש את הספורט לכל מי שרוצה לעסוק בספורט, ועד היום לא היה יכול”.
יו"ר הוועד הפראלימפי, אלי בירנבאום, אמר: "אנחנו בהתאחדות הישראלית לספורט נכים ובוועד הפראלימפי ראינו חשיבות גדולה בתוכנית 'שווים בספורט' ואימצנו את הפיילוט כשותפים נאמנים לערכים שהתוכנית מייצגת ולחזון שלה. תודה לכל השותפים בכנס הזה, ואני מקווה שנוכל להפיץ את המסר ולהוסיף עוד ועוד אנשים עם וללא מוגבלויות, שיעסקו בפעילות גופנית וספורט ליד הבית".
2 צפייה בגלריה
אלי בירנבאום
אלי בירנבאום
אלי בירנבאום
(נמרוד גליקמן)
יקיר פניני מנדל, ראש תחום שירותים קהילתיים בג'וינט ישראל מעבר למגבלות, הודה לשותפים ואמר: "התכנסנו כאן כדי להרחיב את המחשבה, את אופק הפעולה של שווים בספורט ברשויות הקיימות. בהסתכלות קדימה להרחיב את התוכנית למקומות נוספים כדי לסכם, להפיק לקחים ולהרחיב את הפעילות של 'שווים בספורט' ברשויות הקיימות למקומות חדשים שיאפשרו לעוד אנשים לעסוק בספורט ובפעילות גופנית ליד הבית”.
רותם פיליפס, שהוביל את התוכנית מטעם הג'וינט, סיכם את תכנית הפיילוט בחמש הרשויות: עמק חפר, נתניה, באר שבע, עכו ואום אל פאחם. במהלך הכנס הוצגה פעילות הכדורגל והקבוצות המשולבות של הפועל ירושלים ע"י ליאור חוג'ה ומנכ”לית הספיישל אולימפיקס, שרון לוי בלנגה, בירכה את הנוכחים והציגה את תכנית שווים בכדורגל שהייתה תכנית מקבילה לשווים בספורט ומתנהלת כעת על ידי הארגון.
חמישה ספורטאים פראלימפים שהשתתפו בפאנל סיפרו, מזווית ראייתם, על החוויה של ספורטאי עם מוגבלות ותרומתו הרבה של העיסוק בספורט לאיכות החיים. עדי עזרא, קיאקיסט פראלימפי, שיתף: "המסגרת הספורטיבית שאני נמצא בה, מאוד מכילה. נותנת לי תחושה שאני באמת יכול לעשות דברים שלא חשבתי שאוכל".
כמו כן, נשמעה הרצאת זום לזכרו של ד”ר ארתור הולשטיין ז"ל, מפי ד”ק קואק אינג מפינלנד, מומחה בעל שם עולמי בתחום הפעילות הגופנית המותאמת. ההרצאה עסקה במודלים שונים הפועלים באירופה לפעילות גופנית מותאמת לאנשים עם מוגבלות בקהילה.
לסיכום הכנס, התקיים דיון על חסמים ומפתחות להצלחה על מנת להצליח לייצר פתרונות עבור כל אדם המעוניין לעסוק בספורט, גם ליד הבית.
השער הנהדר של הפועל רמת גן