נוירוסנס (NeuroSense), המפתחת טיפול למחלה הניוונית הקשה ALS (מכונה גם "לו גריג"), זינקה בשבוע שעבר ב-300% ביום אחד של מסחר בנאסד"ק. גם לאחר שהעליות התמתנו מעט, המניה סיימה את השבוע עם זינוק אדיר של 170.5%.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
מדוע זינקה דווקא עכשיו ואילו עוד מניות בלטו בשבוע שעבר? לקראת שבוע המסחר החדש שנפתח היום (ב') בשווקי העולם, ynet אסף עבורכם כמה מסיפורי המניות הבולטות של השבוע שעבר.
2 צפייה בגלריה
מעבדה. אילוסטרציה
מעבדה. אילוסטרציה
מעבדה. אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
החברה הישראלית, אשר ממוקמת בהרצליה, הנפיקה רק בחודש אוקטובר האחרון ועד הזינוק של שבוע שעבר, רשמה ירידה של למעלה מ-50% בתקופה זו.
הזינוק הנוכחי של החברה, כמו שקורה לחברות פארמה וביוטק רבות הנסחרות בשוק, נבע מאישור שקיבלה החברה ממינהל המזון והתרופות האמריקני, ה-FDA, להתחיל בניסוי שיבדוק את ההשפעה של התרופה שלה, PrimeC, על מערכת העיכול של אנשים בוגרים ובריאים.
נוירוסנס לא הייתה הישראלית היחידה בתחום הבריאות שנהנת משבוע טוב במיוחד בוול סטריט. גם חברת הפארמה ביונדווקס (BiondVax) זינקה ב-39% בשבוע שעבר.
זאת לאחר שהחברה, אשר מפתחת חיסונים למחלות מדבקות - בראשם חיסון אוניברסלי לכל סוגי השפעת, איבדה כ-90% מערכה באוקטובר 2020 לאחר שניסוי שערכה נכשל.
הזינוק הנוכחי של החברה מנס ציונה מיוחס לחתימה שלה על הסכם לשיתוף פעולה עם שני מוסדות גרמניים לפיתוח של ננו-נוגדנים, אשר עשויים להעניק לה יתרון תחרותי על פני שיטות טיפול הקיימות כיום. שיתוף הפעולה צפוי לבוא לידי ביטוי בטיפולים הנוגעים למחלות כמו אסטמה, פסוריארסיס ואולי אף בטיפול לקורונה.
אולם, הזינוקים בפארמה לא נשארו רק בקרב הישראליות. כך למשל, חברת טילריי (Tilray), המפתחת מוצרים ותרופות מבוססי קנאביס, עלתה ב-56% במסחר בנאסד"ק בשבוע שעבר.
הקפיצה בשער המניה הגיע ברקע לדיווחים כי בית הנבחרים האמריקני צפוי להביא להצבעה הקלות רגולטוריות נוספות בתחום הקנאביס, אשר עשויות לכלול אף את הסרת הקנאביס מרשימת החומרים האסורים ברמה הפדרלית בארה"ב, לצד מדיניות אי-הפללה.
יחד עם זאת, ייתכן כי שתי עסקאות מיזוג גדולות שהיו בתחום סייעו גם הן לעליות, אשר לא פסחו על חברות אחרות בתחום כמו אורורה וקאנופי שזינקו ב-26% וב-23%, בהתאמה.

עוד בלטו במסחר בשבוע שעבר:

  • אוקטה (Okta), חברת תוכנה המספקת שירותי אבטחת מידע וניהול לארגונים, נפלה ב-21%. הירידות הגיעו ברקע לפריצה שבוצעה במחשבי הארגון בחודש ינואר האחרון, על ידי קבוצה שזוהתה בעבר עם פעילות נגד חברות גדולות בשוק ומזוהה בשם $Lapsus. החברה אומנם דיווחה כי פחות מ-3% מלקוחותיה עלולים להיות מושפעים מהפריצה, אולם פרסומים שונים טענו כי לפורצים יש גישה כלשהי למערכות הפנימיות של החברה.
  • ויקור (Vicor), חברה המתכננת, מייצרת ומשווקת רכיבי כוח מודולריים ומערכות חשמל, נפלה ב-18% בנאסד"ק. בכך, מסכמת החברה ירידה של למעלה מ-60% בארבעת החודשים האחרונים, לאחר שדווקא זינקה במהלך תקופת הקורונה בכ-135%. הירידות האחרונות מגיעות ברקע חששות של המשקיעים כי אנבידיה, אחת מהלקוחות הגדולות ביותר של החברה, תפסיק להשתמש בשירותיה עבור מעבדיה החדשים.
הערה: ההשקעה בשוק ההון עלולה להיות מסוכנת ולהוביל להפסדים כלכליים קשים. אין לראות בכתבה זו המלצה או אי-המלצה בנוגע לכל אחת מהמניות המדוברות. הנתונים נכונים לסגירת המסחר בסוף השבוע האחרון ועשויים להשתנות. אין לבנקים וליועצי ההשקעות שום עניין אישי בנושא והסיקור אינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל סוחר.
הכתבה נכתבה בסיוע אילן גרינברג, אנליסט שווקים גלובליים ביחידת המחקר של בנק הפועלים.