לאחר מינוי יוסי בניון לתפקיד המנהל המקצועי של נבחרת ישראל, הועלו השערות כי נסללה דרכו של רוני לוי לתפקיד המאמן הלאומי. הוא הרי מונה למאמן בית״ר כשבניון היה המנהל המקצועי, ובניון התפטר מיד אחרי שלוי הניח את המפתחות כאות סולדיריות.
השם רוני לוי מעורר לרוב אנטיגוניזם לא קטן בקרב אוהדי הכדורגל בישראל. הוא נתפס כמאמן הגנתי ומרוחק שמקדש את התוצאה לפני איכות הכדורגל והבקעת השערים. ככזה, לוי לרוב הצליח יחסית יותר כשאימן במשחקים בהם קבוצתו הייתה הנחותה. הדוגמה האחרונה הייתה המשחק באוקטובר האחרון בסמי עופר, בו הפועל באר שבע הפכה פיגור לניצחון על מכבי חיפה אחרי שנותרה ב-10 שחקנים.
1 צפייה בגלריה
רוני לוי
רוני לוי
רוני לוי
(צילום: ראובן שוורץ)
מקובל במקומותינו למנות את מאמני הקבוצות הגדולות לתפקיד מאמן הנבחרת. אני סבור שיש טעם לפגם במינויים אלו. מאמן קבוצה גדולה שהצליח הוא כזה שידע לתרגם את יתרונותיו על הנייר לניצחונות על הדשא. אני סבור שיש למנות מאמנים של ״סינדרלות״ - קבוצות נחותות על הנייר – שהצליחו מעל המצופה עם קבוצתם. כי זה הרי מצבה של נבחרת ישראל. הנבחרת היא סוג של ״קבוצת מרכז טבלה״ באירופה ובמשחקיה החשובים תהיה הקבוצה הנחותה על הנייר.
חסרונותיו של לוי יכולים להפוך ליתרונות כמאמן נבחרת. על יכולותיו כמאמן קבוצות נחותות דובר. הסגנון ההגנתי הגיוני לרוב בנבחרת המשחקת נגד יריבות עדיפות, ואם התוצאות יהיו טובות הקהל יכיל טוב יותר את הכדורגל הפחות מבריק, שכן נבחרת מנצחת לא היתה פה עשרות שנים. בנוסף, האהדה הלאומית, בניגוד לקבוצתית, טבולה יותר בפטריוטיות מאשר בתרבות, ובפטריוטיות חשוב הניצחון יותר מיופיה המפוקפק של ״המלחמה״. הריחוק שלו יהיה הרבה פחות משמעותי כמאמן הפוגש את שחקניו אחת לכמה חודשים.
מינוי כזה של בניון יכול להיתפס כהעדפת מקורבים, אך אני חושב שיש לבחון אותו בטיעונים הגיוניים ולא ליפול למלכודת המפתה של ״חבר מביא חבר״.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.