שתף קטע נבחר

אברבוך: "לאולימפיאדת ריו נשלח עד 3 נציגים"

אליפות אירופה בקרב רב תחל בשבת בהדר יוסף, ראש המשלחת הישראלית אופטימי: "המטרה - לעלות דרג". שלמה בן גל: "קיבלנו את האירוח במתנה"

בסוף שבוע הקרוב תארח ישראל את גביע אירופה בקרב רב (קרב 10 לגברים ו-7 לנשים), והיום (ה') ערך איגוד האתלטיקה את מסיבת העיתונאים הרשמית.

 

הנבחרת הישראלית כוללת את רוסלן חמד, אנטולי מיננקו וקוסטנטין קריניצקי (גברים), טל בן ארצי תהיה נציגת הנשים היחידה בכחול-לבן. ראש המשלחת הישראלית הוא לא אחר מאשר אלוף אירופה בקפיצה במוט לשעבר, אלכס אברבוך.


הנבחרת הישראלית לאליפות בתמונה למזכרת (צילום: אורן אהרוני)

 

"זו תחרות גדולה עם נבחרות חזקות", סיפר אברבוך. "המטרה שלנו היא לעלות דרג, כשאפשר גם לקחת מקום שני באירוע. לטווח הארוך אפשר להגיע לסופר ליג ולהשיג את הקריטריונים לאליפות אירופה והעולם. כמו כן, באולימפיאדת ריו נשלח כבר 1-3 נציגים".

 

13 מדינות ו-43 אתלטים הבטיחו השתתפותם בגביע אירופה בקרב רב דרג ב' שיחל בשבת, ביניהם אתלטים מיוון, איסלנד, רומניה, לטביה, בלגיה, קרואטיה, נורבגיה, דנמרק, פינלנד, סרביה, קפריסין ופורטוגל בחלוקה של 20 גברים ו-23 נשים. חמש נבחרות גברים (בלגיה, יוון, ישראל, נורבגיה ופורטוגל) ו-3 נבחרות נשים (פינלנד, איסלנד ורומניה) יתחרו על שני המקומות הראשונים שיבטיחו עלייה לדרג א'.


טל בן ארצי. מתקדמת בצעדים קטנים (צילום: אורן אהרוני)

 

צעירת הנבחרת, טל בן ארצי, הוסיפה: "אליפות אירופה לנוער היא המטרה שלי השנה. יש לי עוד צבא לפני וצריך להתקדם בצעדים קטנים. קרב 7 זה התחום שלי שבו אני רוצה להתקדם". יו"ר איגוד האתלטיקה, שלמה בן גל: "קיבלנו את האליפות במתנה כי פורטוגל לא יכלה לארח. המטרה שלנו היא לעלות לדרג א' ואנחנו מאמינים שאפשר לעשות זאת".

 

כזכור, התאחדות האתלטיקה הטורקית החליטה לבטל את בואה בעקבות לחצים פוליטיים מבית. כמו כן אוסטריה, ליטא וסלובניה הודיעו סופית שלא ייטלו חלק בתחרות בגלל פציעות ספורטאים. הכניסה לשני ימי התחרויות היא חופשית. מי שיגיע, יזכה בכרטיס חינם גם לאליפות ישראל באתלטיקה שתיערך ב-30.6 וב-1.7.‏

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אלכס אברבוך
צילום: אורן אהרוני
מומלצים