שתף קטע נבחר

עובדי בתי המשפט השובתים נועדו עם נאמן וביניש

מאות העובדים, השובתים כבר ארבעה ימים, הפגינו מול בית המשפט המחוזי בנצרת, שם ביקרו באותה שעה, שר המשפטים ונשיאת בית המשפט העליון. השובתים: "הם הביעו אהדה וגילו עניין, ויצאנו מרוצים מהפגישה"

מאות מעובדי הנהלת בתי המשפט, השובתים זה ארבעה ימים, הפגינו הבוקר (יום ה') מול בית המשפט המחוזי בנצרת, שם ביקרו באותה שעה שר המשפטים, פרופ' יעקב נאמן ונשיאת בית המשפט העליון, דורית ביניש.

 

נציגי העובדים נועדו עם השניים ואמרו כי יצאו מעודדים - "אך אין לנו אשליות".

 

לפני יותר מחצי שנה הכריזה ההסתדרות על סכסוך עבודה בהנהלת בתי המשפט. עובדי המזכירויות ופקידי העזר של השופטים שובתים זה ארבעה ימים, לאחר שלדבריהם, חזר בו משרד האוצר מהבנות שהושגו בעבר במשא ומתן.

 

ההפגנה היום - בה השתתפו כ-200 איש - החלה בקומת החניה של השופטים, לשם הגיעו השר והנשיאה, ונמשכה ברחבת בית המשפט.

 

ליאון פרץ, יו"ר ועד העובדים בצפון, אמר ל-ynet כי השר נאמן והנשיאה ביניש דיברו תחילה עם העובדים המפגינים בחנייה, ואחר כך נפגשו עמו ועם יו"ר הוועד הארצי, דני חסון, בבית המשפט עצמו. "זה שבעה חודשים אנחנו מנהלים מו"מ בשקט ובדרך מכובדת, אבל לא נותרה לנו ברירה אלא להחריף את המאבק".

 

הוא סיפר כי חלק מהמאבק נוגע לחלקיות המשרה של רבים מבין העובדים במזכירויות בתי המשפט. "חלק גדול מהעובדים הן נשים חד-הוריות, שעובדות בחצי משרה, לא מגיעות לשכר מינימום ונאלצות לקבל השלמת הכנסה", סיפר פרץ.

 

לדבריו, השר הבטיח לדון בנושאים השנויים במחלוקת עם האוצר. "הם הביעו אהדה וגילו עניין, ויצאנו מרוצים מהפגישה", אמר, "אך אין לנו אשליות. השביתה תימשך עד לפתרון כל הבעיות".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הפגנת העובדים
צילום: חגי אהרון
ביניש. גילתה סימפטיה
צילום: חגי אהרון
מומלצים