איתן גינזבורג מבקר את התנהלות הממשלה בסוגיית יוקר הדיור במסגרת שבתרבות

על רקע הזינוק במחירי הדירות ושלל התוכניות של הממשלה לטיפול במצב, שרובן בינתיים רק על הנייר, ביקר היום (שבת) ח"כ איתן גינזבורג, יו"ר סיעת כחול לבן, את התנהלות הממשלה בהתמודדות עם משבר הדיור במסגרת שבתרבות במגדלי הים התיכון בנורדיה, ואמר כי "הממשלה הנוכחית נכשלה ונכשלת בכל סוגיית יוקר הדיור".
"כרגע כל הפתרונות שמציגים השרים הם פלסטר, תוכניות שכבר נוסו על ידי ממשלות עבר שנכשלו גם הן. עלייה של 13% במחירי הדירות בשנה זה פשוט לא סביר". עוד אמר גינזבורג כי "אין לי ספק שבקיץ הקרוב תהיה פה מחאה חברתית חדשה".
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
2 צפייה בגלריה
איתן גינזבורג בשבתרבות
איתן גינזבורג בשבתרבות
איתן גינזבורג בשבתרבות
הבעיה, לדבריו, היא היעדר מדיניות ברורה ואחידה של הממשלה. "כל שר עובד בנפרד. ליברמן הכריז על תוכנית ששקד ואלקין לא מכירים, אלקין עושה הגרלות שהן פתרון לטווח קצר. פתרון משבר הדיור צריך להיות מנוהל על ידי ראש הממשלה.
"אני מציע להקים כבר עכשיו, לפני שתהיה מחאה חברתית, ועדה שתושיב סביב השולחן את כל הגורמים הרלוונטיים ותיצור תוכנית פעולה סדורה ואמיצה, שתתווה מדיניות ארוכת טווח ותיתן מענה אפקטיבי למשבר. התוכנית צריכה לכלול התייחסות גם לתשתיות, לתחבורה, לנגישות, לתעסוקה, לשכר הדרוש לקניית דירה, ולמשכנתאות האדירות שאזרחי ישראל נאלצים לקחת".
2 צפייה בגלריה
שרי הפנים, האוצר והשיכון המסתמנים: איילת שקד, אביגדור ליברמן וזאב אלקין
שרי הפנים, האוצר והשיכון המסתמנים: איילת שקד, אביגדור ליברמן וזאב אלקין
"כל שר עובד בנפרד, המשבר צריך להיות מנוהל על ידי ראש הממשלה". שרת הפנים שקד, שר האוצר ליברמן ושר השיכון אלקין
(צילומים: הדר יואביאן, קובי קואנקס, כנס לשכת עורכי הדין)
בשבוע שעבר, שר האוצר, אביגדור ליברמן, סיפק תחזית לא אופטימית במיוחד למחירי הדיור ב-2022, ואמר בריאיון בוועידת "האנשים של המדינה" של ynet ושל "ידיעות אחרונות" כי הוא מעריך שעליות המחירים יגיעו ל-7% ב-2022 (לעומת 13% ב-2021). זאת, לאחר שבעבר הצהיר שהוא מקווה כי ב-2022 העלייה תעמוד על 5%-6%.
שר האוצר אביגדור ליברמן בוועידת "האנשים של המדינה"
(צילום: סנטרל הפקות)

הנתונים המדאיגים שפורסמו לאחרונה על ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ומעידים על עלייה שנתית של 13% במחירי הדירות בארץ, הובילו את ליברמן לאותת במהירות על תוכנית חדשה בתחום הדיור בעוד התוכנית האחרונה בנושא שהוצגה על ידי שרי האוצר, השיכון והפנים רק לפני כחמישה חודשים, מתבררת כלא ריאלית וחלק מסעיפיה כלל לא עברו עדיין חקיקה.
במקביל, לאחר תקופה ארוכה שבה לא התקיימו הגרלות גדולות לדירות מוזלות במסגרת תוכניות הדיור הממשלתיות, השבוע נפתחה ההרשמה להגרלה גדולה של כ-10,000 דירות מוזלות ב-150 פרויקטים שונים ב-31 יישובים ברחבי הארץ.
ההגרלה הגדולה הנוכחית היא הראשונה במסגרת תוכנית "מחיר מטרה" החדשה, או בשם שניתן לה על ידי משרד הבינוי והשיכון בראשות השר זאב אלקין - "דירה בהנחה". במשרד הבטיחו 30 אלף דירות שיוגרלו בשנה הקרובה, מה שאומר שההגרלה הזו לא תהיה האחרונה.