3 צפייה בגלריה
עו"ד דפנה לנג
עו"ד דפנה לנג
עו"ד דפנה לנג
(פרטי )
כצפוי, דפנה לנג נבחרה היום (חמישי) לתפקיד יו”ר איגוד האופניים ותחליף את איל קישון, לאחר שנבחרה פה אחד בבחירות להנהלת האיגוד. הרשימה בראשות לנג נהנתה מתמיכה רחבה של המועדונים החברים באיגוד והייתה היחידה שהציגה מועמדות לוועד המנהל של האיגוד. הרשימה מונה תשעה חברים, בהן ארבע נשים. חברי הנהלת איגוד האופניים שנבחרו יחד עם היו”ר הם: חנה פרי-זן, עמית לוין, מרים בראון, רויטל שואן פנקס, יאיר אבין, רונן ארגוב, רונן בידרמן ותום יצחקי.
מיד לאחר הבחירות, התקיימה הישיבה הראשונה של ההנהלה החדשה. בפתח הישיבה הודתה לנג לקישון, לגזבר נני מעוז ולחברי ההנהלה היוצאת, על תרומתם לאיגוד במהלך שלוש שנות כהונתם. בשנים אלו ענף האופניים בישראל רשם התקדמות משמעותית בתחומים רבים: גידול במספר הספורטאים, פעילות רחבת היקף במגזר הערבי, צמיחה במספר הספורטאים בסגלי הוועד האולימפי, בקבוצות מקצועניות ובעלי מעמד ספורטאי בצה"ל. בנוסף, גם בהישגים הבינלאומיים לרבות בהעפלה למשחקים האולימפיים בטוקיו 2020. כמו כן, הוקם ענף אופני המסלול, נוצר סבב תחרויות אנדורו ומצבו הכספי של האיגוד התייצב.
"המטרה המוצהרת שלנו היא לזכות במדליה אולימפית. אנחנו מאמינות בזה שעם הפופולאריות האדירה של הענף ועם שיתוף הפעולה הפורה של האיגוד עם שר התרבות והספורט חילי טרופר, יושבת ראש הוועד האולימפי יעל ארד והפילנתרופ סילבן אדאמס, אפשר לעשות היסטוריה", מסרה לנג לאחר שנבחרה לתפקיד.
3 צפייה בגלריה
עו"ד דפנה לנג
עו"ד דפנה לנג
עו"ד דפנה לנג
(באדיבות הוועד האולימפי בישראל)
לנג היא רוכבת אופני הרים חובבת ועורכת דין מזה 23 שנה. בבעלותה משרד פרטי המתמחה בתחום הנדל”ן, כשלצד זאת, במשך כ-15 שנה היא פעילה בקידום הספורט בישראל כשהייתה מבין יזמיות פרויקט אתנה, שימשה כחברה במועצה הלאומית לספורט ואף כיו”ר הזמנית של המועצה.
הוועד האולימפי בישראל הודיע כי הוא “מברך את עו”ד דפנה לנג עם מינויה ליו”ר איגוד האופניים בישראל. לנג הייתה שותפה בצמתים חשובים ומעצבים של ספורט הנשים בישראל. היא היתה בין יוזמות הקמת אתנה ושימשה בזמנו כיועצת בכירה בנושא לשרת הספורט דאז לימור לבנת. הייתה בעבר פעילה בוועד האולימפי בישראל, יו”ר זמנית וחברת המועצה הלאומית לספורט, חברה בוועדה הציבורית לקביעת אמות המידה לחלוקת כספי התמיכה לספורט בישראל וחברה בוועדת ההיגוי לתכנית המתקנים הלאומיים לספורט וכיום חברה בוועדה לשוויון מגדרי בוועד האולימפי בישראל”.
יעל ארד, יו”ר הוועד האולימפי, אמרה: “אני מברכת על המינוי הראוי של עו"ד דפנה לנג ליו"ר איגוד האופניים בישראל. מהיכרותי האישית עמה, עם יכולותיה המקצועיות והבינאישיות, יש את ההשכלה והניסיון במרחב הספורטיבי, המנהיגות והתשוקה להובלת איגוד האופניים ותרומתה לקידום הספורט בכלל וספורט הנשים בפרט הינה מהמעלה הראשונה”.
3 צפייה בגלריה
יעל ארד
יעל ארד
יעל ארד
(רפי בן חקון)
עוד הוסיפה: ”בעידן בו הננו עדיין עם תת ייצוג של נשים באיגודי הספורט בישראל מינוי זה חשוב מאין כמותו. מתוקף תפקידה כיו״ר איגוד האופנים תצטרף להנהלת הוועד האולימפי בישראל ותהייה השנייה לצידה של יו"ר איגוד הכדורמים רויטל גלוסקא, הנושאת בפועל תפקיד יו”ר איגוד בספורט הישראלי. עד 2021 מילאה כנרת צדף בהצלחה רבה את תפקיד יו”ר איגוד ההתעמלות. למעלה מ-80 נשים השתתפו בקורס הדירקטוריות של הוועד האולימפי בישראל בשיתוף עם המי"ל בהצלחה מרובה. אנחנו מאמינים שנשים יכולות וצריכות לשאוף לתפקידים מנהיגותיים בספורט ולהציע את עצמן למלאם".
נועם כץ:"הרגשה נהדרת,עכשיו נהנים מהגביע"