מאז קבוצתם הצטרפה ל-NFL ב-1995, אוהדי ג'קסונוויל יגוארס לא ממש חוו הצלחות. המועדון אמנם העפיל שש פעמים לפלייאוף, אבל לא הגיע לסופרבול. איך נגיד, מדובר בקבוצת פוטבול ממוצעת בליגה.
רק שהעונה הנוכחית הופכת לסיוט מתמשך עבור אוהדי היגוארס - שמדי בוקר קמים לחדשות מביכות אחרות בנוגע למועדון. האשם, אם תרצו: המאמן המפוטר, אורבן מאייר, שהפך בימים האחרונים לבדיחה בכל ארה"ב.
3 צפייה בגלריה
אורבן מאייר
אורבן מאייר
הבדיחה של ארה"ב. מאייר
(צילום: AP)

אחת הקדנציות הקצרות ב-NFL

מאייר הוא עוד מאמן קולג' מצליח שנכשל בבמה המרכזית. ב-13 משחקיו ב-NFL הוא ניצח רק פעמיים ונשלח הביתה - במה שהפכה לאחת מארבע הקדנציות הקצרות ביותר בתולדות הליגה. רק שמסתבר שהסיבה לפיטורים לא היו רק התוצאות החלשות, אלא העבודה שלא ממש הכיר את השחקנים, חלקם כוכבי ענק. בקיצור, לא ממש עשה שיעורי בית.
בתחקיר שערך האתר "אתלטיק", התברר מאנשים בתוך המועדון שהידע של מאייר בכל הקשור להכרת שחקנים ב-NFL הייתה פחותה מאוהד ממוצע. לא רק שלא הכיר שמות כמו ג'מאל אדאמס או דיבו סמואל, אלא שבמשחק של ג'קסנוויל מול לוס אנג'לס ראמס, מאייר כבר עשה צחוק מעצמו.
3 צפייה בגלריה
אורבן מאייר
אורבן מאייר
אוהדי ג'קסונוויל כבר מיואשים
(צילום: AP)
בתחקיר נכתב כי מאייר לא ממש הכיר את ארון דונלד, מי שנבחר שלוש פעמים לשחקן ההגנה של השנה ב-NFL ושאל את עוזריו: "מי זה מספר 99 של הראמס? הבנתי שהוא עלול להוות בעיה עבורנו".
וזה לא רק זה, העיתונאים ג'ייסון ג'נקס ומייק סנדו דיברו עם מקורות רבים, כולל שחקנים, שסיפרו איך מאייר, בנוסף לכל, אהב להשפיל ולרדת על חניכיו. אחד הרסיברים לשעבר של היגוארס, די.ג'יי צ'ארק אמר שמאייר פשוט "יצר סביבת עבודה רעילה".
3 צפייה בגלריה
ארון דונלד
ארון דונלד
מסתבר שיש מישהו ב-NFL שלא מכיר אותו. דונלד
(צילום: AP)
בכתבה נטען כי מאייר כעס לאחר טעות של אחד השחקנים במשחק קדם עונה ואמר שאם הטעות תחזור על עצמה, הוא ישחרר את כל השחקנים. "ואתם יודעים מה יקרה אם אני יחתוך אתכם?", גער מאייר לפי "אתלטיק", שדיבר עם ארבעה אנשים שנכחו בחדר ההלבשה אז. "אם זה יקרה, לא תוכלו להשיג עבודה ביותר מ-15 דולר לשעה".
צ'ארק, שבילה ארבע עונות ביגוארס לפני שחתם לפני פחות משבועיים בדטרויט ליונס חשף כי מאייר איים לפטר מאמנים מול שחקנים בקבוצה: "הוא הרגיש שאיומים הם מה שמניע שחקנים להיות טובים יותר. הוא היה ניגש אלינו ואומר לנו שאם שחקני ההתקפה לא יצליחו במשחק מסוים, הוא יעיף הביתה את עוזריו. הוא בדרך כלל היה אומר את זה גם כשהמאמן היה בסביבה".
"איך שהוא ניהל את העניינים, אי אפשר היה להצליח", סיכם צ'ארק. חבר הנהלה בג'קסונוויל הוסיף כי "זו הייתה הסביבה הכי רעילה שאי פעם הייתי חלק ממנה בקבוצה. יותר מכל מקום אחר".
בינואר האחרון הודה מאייר שנכשל ביגוארס. "זו הייתה החוויה הגרועה ביותר במהלך הקריירה", אמר מאייר. "מה באמת הצחיק אותי, שאנשים מקבלים את זה, כלומר, אתה מפסיד משחק, ואתה פשוט ממשיך. הייתי בוהה בתקרה וחושב: 'האם אנחנו עושים כל מה שאפשר?'. כי באמת האמנתי שיש לנו סגל טוב מספיק כדי לנצח משחקים. אני פשוט לא חושב שעשינו עבודה מצוינת". כמעט שנה לאחר מכן, לפני שבועיים, הוא נזרק הביתה. לשמחת כולם במועדון.