4 צפייה בגלריה
ארטיום דולגופיאט ואילן קורצ׳ק
ארטיום דולגופיאט ואילן קורצ׳ק
ארטיום דולגופיאט ואילן קורצ׳ק
(נעם מורנו)
האלוף האולימפי, ארטיום דולגופיאט, חושב על העתיד: מתעמל המכשירים, שזכה במדליית הזהב בתרגיל הקרקע במשחקים האולימפיים בטוקיו 2020, החל בלימודי אימון במכון וינגייט במקביל לקריירה שלו כספורטאי.
דולגופיאט החל את לימודיו במסגרת התוכנית “מספורטאי למאמן” שמכשירה ספורטאים למאמנים. התוכנית נולדה משיתוף פעולה של משרד התרבות הספורט ומכון וינגייט, במטרה להכשיר ספורטאים מצטיינים שצברו ידע וניסיון בזירה הבינלאומית כמאמני העתיד של ישראל.
דולגופיאט אמר ל-ONE: “התחלתי קורס מאמנים. זה מה שאני רוצה לעשות בעתיד, להיות מאמן, אבל נראה איך זה יתקדם כי לפעמים החיים משתנים. אנחנו לומדים פעם בשבוע אז סרגיי וייסבורג שחרר אותי. אני מבין שאם לא אמשיך להתחרות אחרי המשחקים בפאריס, אצטרך להתחיל את השלב הבא בחיים. אני מאוד רוצה להתחיל לאמן בעתיד ולהביא ספורטאי למשחקים האולימפיים כדי שייקח מדליה”.
דולגופיאט: זה מה שארצה לעשות בעתיד
המתעמל הוסיף: “האמת שכולם בקורס קצת יותר מסתכלים עליי, אבל זה בסדר, אני כמו כולם כאן בקורס. אני לומד דברים חדשים שלא הכרתי קודם, כמו אנטומיה, ולכן הגעתי ללמוד. יש פה הרבה דברים שיכולים לעזור לי כספורטאי, אם זה תזונה או פסיכולוגיה”.
4 צפייה בגלריה
ארטיום דולגופיאט
ארטיום דולגופיאט
ארטיום דולגופיאט
(נעם מורנו)
מלבד דולגופיאט, בתוכנית משתתפים גם ספורטאים כמו השחיין מירון חירותי, המתעמל אילן קורצ’ק, וגולשי הרוח מאיה מוריס, אופק אלימלך ושחר טיבי. במהלך הקורס הם לומדים תכנים ממדעי האימון על מנת להפוך אותם למאמנים ולהשאירם במערכת ביום שאחרי הקריירה.
מירון חירותי סיפר: “מאוד מעניין אותי להיות בסיטואציה של מאמן, כי גם בתור ספורטאי הרבה פעמים יוצא לי לחשוב איך הייתי מתפקד בתור מאמן מהצד. להיות מאמן? כרגע אני לא בטוח אם זה באמת יהיה העתיד שלי, אני יותר מתרכז בקריירה שלי כספורטאי ואין ספק שהקורס הזה עוזר לי. אני מאוד נהנה מהשיעורים, זה עוזר לי בתור ספורטאי לראות את הדברים קצת אחרת. מבחנים עוד לא היו לנו, אבל אני חושב שנצליח להסתדר עם זה בין האימונים”.
4 צפייה בגלריה
ארטיום דולגופיאט, מירון חירותי ואילן קורצ׳ק
ארטיום דולגופיאט, מירון חירותי ואילן קורצ׳ק
ארטיום דולגופיאט, מירון חירותי ואילן קורצ׳ק
(נעם מורנו)
המתעמל אילן קורצ’ק ציין: “כיף לראות את הדברים מהצד השני, מזווית מבט אחרת שעוזרת לי כספורטאי. העולם מתקדם וצריך להבין את הדברים שנותנים לך את האקסטרה כספורטאי. זה לא בטוח שאהיה מאמן, אבל זה משהו שאני מאוד אוהב. ענף ההתעמלות מצריך המון שעות עבודה ואם אתה אוהב את זה, אז רוב הסיכויים שתישאר בתחום, ולכן היה לי חשוב לבוא וללמוד על אימון”.
4 צפייה בגלריה
יעקב ז׳ינו
יעקב ז׳ינו
יעקב ז׳ינו
(נעם מורנו)
יעקב ז’ינו, מנהל בית הספר למאמנים, אמר: “אנחנו בטוחים שהתוכנית תעשה מהפכה. אנחנו מאמינים שהמאמנים הטובים ביותר הם אלה שחוו דרך הרגליים והראש את חווית הספורט וההצלחה, מה גם שהם עברו את המאמנים הטובים ביותר מן הסתם, כך שהם הפוטנציאל הטוב ביותר. סף הכניסה הוא השתתפות בארבע אליפויות אירופה ויש לנו ספורטאים אולימפיים במגוון תחומים. הם עוברים תוכנית הכשרה מיוחדת ואישית בהתאם ללוח הזמנים שלהם כדי שבעתיד יוכל להפוך למאמנים".