בג"ץ הציע למדינה ולהתאחדות התעשיינים לנסות ולהגיע להסכמה בנוגע למי יממן את ימי הבידוד של עובדים חיוביים לקורונה. זאת, לאחר שהתעשיינים בהמלצת בג"ץ משכו את עתירתם, שבה דרשו מהמדינה להכיר בשניים מתוך חמשת ימי הבידוד כיומיים שהיא מממנת, כך שהמעסיקים יידרשו לממן שלושה ימי מחלה בלבד במקום חמישה כיום. בג"ץ הודיע גם כי לא ינקוט עמדה בנושא וניתן לקוות שתושג הסכמה בדיונים בנושא זה, גם לאחר שבית הדין הגבוה לצדק לא יכריע בנושא עם משיכת העתירה.
ביטול העתירה בא לכן במקביל לבקשת בג"ץ שהמדינה תבחן האם להכיר בימי ההיעדרות של מאומתי קורונה כימי בידוד ולא כימי מחלה, שיורדים מצבירת ימי המחלה של העובד ושהמדינה לא משתתפת במימונם.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנ

1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה, עבודה בקורונה
אילוסטרציה, עבודה בקורונה
אילוסטרציה, עבודה בקורונה
(צילום: shutterstock)
בעקבות עתירת התאחדות התעשיינים, כאמור, בג״ץ קרא בכך אתמול (ב') למדינה להתדיין עם התאחדות התעשיינים ולבחון האם להכיר בחלק מימי המחלה של מאומתי קורונה, כימי בידוד ולא כימי מחלה. המדובר למעשה בהצעה להכרה בשניים מימי הבידוד שבהם יחויב עובד לשהות לפי חוקי המדינה באותה עת. התאחדות התעשיינים עתרה לבג"ץ נגד תשלום דמי המחלה המשולמים למאומתי קורונה, בשל הנטל הכלכלי הכבד שנושאים לאחרונה המעסיקים, בהיקף של מיליארדי שקלים רבים, בשל תשלום ימי המחלה, מאז פרוץ גל האומיקרון.
בין היתר, טענה ההתאחדות כי התנאי לשחרור מבידוד, הוא שתי בדיקות אנטיגן שליליות ביומיים האחרונים לפני השחרור וכפועל יוצא, חולים רבים כבר אינם מאומתים ביומיים האחרונים. לכן אין הגיון לשלם עליהם ימי מחלה. לטענת התאחדות התעשיינים יש להחיל עליהם את נוהל ימי הבידוד שכוללים מימון כספי חלקי מצד המדינה, ולא ימי מחלה שממומנים באופן מלא על ידי המעסיק ויורדים ממכסת ימי המחלה של העובד, "דבר אשר הוביל לכך שעובדים רבים נותרו ללא ימי מחלה".
בית המשפט העליון הכיר בצורך לפתור את הסוגייה הבעייתית וקרא לשני הצדדים לשבת למשא ומתן למציאת פתרון לבעיה.
יש לציין, כי כיום גם מאומתי קורונה אשר אינם חולים, אלא רק נושאים את הנגיף, מוכרים אוטומטית כחולים אם הוגשו אישורי מחלה - דבר הכרוך בנטל כלכלי כבד על המגזר העסקי שעדיין מנסה להתאושש מההשלכות הכלכליות של המגיפה.
נשיא התאחדות התעשיינים ויו״ר נשיאות המעסיקים והעסקים, ד״ר רון תומר: "אנו נמשיך להיאבק למען המעסיקים, הכורעים תחת נטל תשלום ימי הבידוד והמחלה. כמו כן אנו נאבקים למען העובדים שלנו, שאף אחד מלבדנו לא נלחם למענם בנושא, בזמן שרבים מהם נותרו ללא מכסת ימי מחלה. מאבק זה מקבל משנה חשיבות על רקע הגל השישי של הקורונה, שצפוי להוביל לגל חדש של מאומתים בישראל".
צביקה אגמון ושלו בראנץ ייצגו את התאחדות התעשיינים במשפט.