סינדרלה זה אנדרסטייטמנט למה שמכללת סיינט פיטר'ס הקטנה עושה בטורניר המכללות עד עכשיו. עם 2,300 סטודנטים בלבד בקמפוס, התקציב הכי קטן מבין כל המשתתפות בטורניר ואחד הקטנים בליגת המכללות הראשונה, ובלי היסטוריית כדורסל רצינית, החבורה של המאמן שהין הולוויי ניצחה לפנות בוקר את מארי סטייט 60:70 וממשיכה להדהים את ארצות הברית.
סיינט פיטר'ס הובילה מהפתיחה מול מכללה שהפסידה בסך הכל פעמיים העונה, חסמה את יריבתה לא פחות מ-7 פעמים, הגבילה אותה ל-34 אחוזים בלבד מהשדה וגרמה לה לקלוע 19 נקודות פחות מהממוצע העונתי.
3 צפייה בגלריה
שחקני סיינט פיטר'ס חוגגים
שחקני סיינט פיטר'ס חוגגים
שחקני סיינט פיטר'ס חוגגים
(צילום: AP)
הניצחון על מארי סטייט מצטרף לזה שהושג בסיבוב הראשון מול קנטאקי הנוצצת (79:85), שדורגה במקום ה-2 ורבים חשבו שתוכל לזכות באליפות. עכשיו מחכה סיינט פיטר'ס למנצחת במפגש בין טקסס לפרדו.
הדמות הכי מעניינת בכל הסיפור היא הולוויי, שהספיק לשחק ארבעה משחקים בעונת 2000/2001 בהפועל חולון לפני ששוחרר כי לא היה מספיק טוב. אחרי הניצחון על סיינט מארי, ניפק הולוויי ציטוטים מרגשים: "אני פשוט גאה שהחבר'ה האלה משחקים ברמה אחרת לגמרי. טורניר המכללות הוא חלום של כל ילד. שידרו אותנו העונה בתחנות טלוויזיה נידחות, אז לשחקנים האלה הייתה הזדמנות להראות את הכישרון שלהם בבמה הגדולה. ועל זה אני הכי גאה בהם".
3 צפייה בגלריה
שהין הולוויי
שהין הולוויי
שהין הולוויי
(צילום: AP)
זאת בסך הכל העונה הרביעית של הולוויי על הקווים, והוא השריש לשחקניו את המנטליות שהייתה לו כשחקן בסיטון הול, כשלא פחד מאף אחד. הוא אפילו זכה על חשבון קובי בראיינט המנוח ב-MVP של משחק מקדונלד'ס המסורתי לכוכבי התיכונים ב-1996.
"השחקנים שלי שיחקו בדיוק בצורה שבה אני שיחקתי, נכון?", אמר הולוויי לעיתונאים. "שיחקתי כדי לתת מעצמי 110% בכל רגע נתון. תמיד אמרתי לשחקנים שלי 'אם אתם תתנו 100%, אתן עבורכם 200%'. הייתי שחקן סביר. אני קטן, אנשים לא ספרו אותי, אז תמיד הייתי צריך להוכיח את עצמי, וזאת בדיוק הצורה בה אני גם מאמן. השחקנים יודעים שאם הם ישמרו חזק בהגנה, אתן להם לשחק בהתקפה. אם שחקן יטעה אצלי בהתקפה הוא לא יירד לספסל, אבל אם יטעה בהגנה הוא ימצא את עצמו בחוץ".
3 צפייה בגלריה
אוהדי המכללה בעננים
אוהדי המכללה בעננים
אוהדי המכללה בעננים
(צילום: AP)
לגבי המשך הטורניר אמר המאמן: "יש לי שחקנים מניו ג'רזי וניו יורק, אתם חושבים שאנחנו מפחדים ממישהו? אתם חושבים שאנחנו חוששים מיריבים שמנסים לשחק איתנו בצורה קשוחה?