גירסת הדפסה        
   
קבוצות דיון סקופים נושא #735704 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 735704        
פרופסור סנייפ לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 24.12.16
5334 הודעות, 52 מדרגים, 66 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ט''ז 'באדר ב תשפ''ב    17:11   19.03.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

לא מלחמה היברידית מצומצמת, אלא מצב מלחמה קונספטואלי (היערכות לשומר חומות 2 והקשר לרוסיה-אוקראינה)  

 
  
אחת הפרשנויות המקובלות במערב למושג "מלחמה היברידית" היא זו שהיטיב לתאר ד"ר הנקין במאמרו, והיא עוסקת באמצעים השונים שבהם נעשה שימוש במלחמה היברידית כאשר הכוונה היא לדרך חשאית, בלתי רגילה להפעלת כוחות לוחמים (כמו תצורת ההפעלה המפורסמת והמזוהה ביותר עם רעיון המלחמה ההיברידית של לוחמי הכומ"מ הרוסים באוקראינה, שהזכיר הנקין - "האנשים הירוקים הקטנים" או "האנשים המנומסים" - אשר תפסו עמדות שולטות ברחבי חצי האי קרים בלי להזדהות כלוחמים רוסים ובכך שינו דה־פקטו את מאזן הכוחות הצבאי ללא קרב). ואולם על־פי ביקורת של כמה מומחים לרוסיה כמו למשל של יאניס ברזינץ מנהל מרכז מחקר הביטחון והאסטרטגיה (CSSR) בלטביה המתמחה בצבא רוסיה, הרוסים ויתר אויבי המערב עושים שימוש נרחב באמצעים שונים הקיימים בשטח האפור (כמו למשל בלוחמים שאינם מזוהים או לבושים אזרחית) גם במלחמה קונוונציונלית לחלוטין (ואגב כך גם בנויה תורת המלחמה הייעודית למלחמה של יחידות הספצנאז) ההגדרה המערבית הנפוצה אם כן לוקה בחסר, ובעיקר בחוסר הבנה מלא של מה שהרוסים מתכוונים אליו כאשר הם משתמשים בביטוי המושאל הזה כדי לתאר מצב מלחמה קונספטואלי.

בהגות הצבאית הרוסית המתפתחת מאז 2010 (ובמיוחד מאז התפרסמה דוקטרינת גרסימוב בנאומו בפברואר 2013) מצוי בשנים האחרונות מקום של כבוד למושג "מלחמה היברידית", הנשען על הגדרתו המקורית של פרנק הופמן האמריקני מ־2007 (אשר אגב הושפעה רבות ממלחמת לבנון השניה וביצועי חזבאללה במהלכה). לפי הופמן, זאת: "צורת מלחמה המשלבת לוחמה פוליטית, לוחמה קונוונציונלית, לוחמה לא סדירה ולוחמת סייבר עם שיטות השפעה אחרות כמו פייק ניוז, דיפלומטיה, חוקים והתערבות אלקטורלית זרה בשילוב עם פעולות קינטיות. בשימוש בכלל האמצעים אלו התוקפן מתכוון להימנע מייחוס או גמול. כמו כן ניתן להשתמש בהגדרה כדי לתאר את הדינמיקה הגמישה והמורכבת של מרחב הקרב הדורשת יכולת הסתגלות גבוהה".

ואולם הרוסים אימצו רק חלק מהגדרה זו, וכן את שמה, כדי לתאר תופעה אחרת ייחודית ורוסית למדי. בעיני הרוסים מלחמה היברידית היא קודם כול הוליסטית וממושכת, ונועדה לרתום את כל האמצעים הקיימים ברשותה של אומה (מדינתיים ושאינם כאלה) כדי להשיג מטרה אסטרטגית, שהיא (במקרה הרוסי) מלחמת חורמה בין תרבותית כנגד אויב נפש.

על פי חוקרים שונים, הסיבה לפספוס המהותי בהגדרה זו במערב היא חוסר הבנה תרבותית מספקת של הנפש הרוסית, שכן מהתמוטטות ברית המועצות חש הממסד הרוסי מנוצח (ואף נרדף תמידית) במלחמת רעיונות ודעות שמנהל נגדו המערב. העובדה כי ברית המועצות התמוטטה לתוך עצמה ללא כל מלחמה קונוונציונלית, יחד עם האופי התרבותי-אסטרטגי של הרוסים הוסיפה נופך של אמינות והצדקה עצמית עמוקה לתפיסת עולם זו.

הרוסים המובסים היו משוכנעים כי הוליווד, הבנק העולמי, תרבות השפע המערבית, תקשורת ההמונים והעוצמה הרכה של ארצות־הברית קשרו נגדם קשר כל יכול. תפיסה זו, שנשמעת לאוזניים מערביות קונספרטיבית, היא שהולידה במוחם של הרוסים את צורת המלחמה החדשה, האנטי־מערבית ביסודה שלהם. היא כוללת את הנחת היסוד כי יש אויב העוין אותנו באופן קבוע, וכי אי אפשר או לא כדאי להתנגש בו כעת ישירות מסיבות שונות. ואולם אין זה אומר שמותר להניח אף לרגע את ההבנה והכוונה הסופית להביס אותו, ובעבור זאת כל האמצעים כשרים: ריגול, חבלה ומלחמה חשאית; מלחמות מידע כולל הסברה; תעמולה הונאה ולוחמה פסיכולוגית על כל ענפיהן המסועפים; מאמצי סייבר ברמות שונות ועוד.

ההיגיון הכולל של צורת מלחמה זו הוא התשה, אלא שההבדל הגדול בין מלחמה היברידית למלחמת התשה רגילה (העשויה להיות אחד ממרכיבי המלחמה ההיברידית) הוא העובדה שמלחמה היברידית נעה סביב רעיון אסטרטגי מסדר אחד ברור שכל יתר הכלים והאמצעים העולים על הדעת (המדינתיים, החצי מדינתיים או האזרחיים) משרתים אותו. מתוך בהירות הרעיון המסדר קל ואפקטיבי יותר לאחד ולתכלל מאמצים שונים לאותה המטרה. כאן אני מסכים עם ד"ר הנקין, שטען בראשית מאמרו כי: "יש להיזהר מיצירת רושם שמדובר באיזו דוקטרינה מסובכת ומתוחכמת המופעלת בידי רבי אמנים. הפשטות היחסית היא זו שמגדילה את האיום, שהוא קל להבנה אך לא תמיד להתמודדות".

ספר לימוד היסטוריה פלסטיני ובו נכתב: "קולוניאליזם תרבותי: הסוג המסוכן ביותר של קולוניאליזם"ספר לימוד היסטוריה פלסטיני ובו נכתב: "קולוניאליזם תרבותי: הסוג המסוכן ביותר של קולוניאליזם"
דווקא כישראלים אולי יקל עלינו להבין את המושג הזה טוב יותר מיתר אנשי המערב כיוון שאנו משמשים מאז תחילת שנות ה־20 של המאה ה־20 כמטרה המרכזית של מלחמה היברידית ענפה יצירתית ומרשימה שמבצעים נגדנו הפלסטינים. אמנם, כפי שנראה, דווקא מקרה הבוחן של המאורעות האלימים בשטח ישראל בזמן מבצע "שומר החומות" מצד ערביי ישראל הבדלנים בעלי זהות אנטי ישראלית, הוא דוגמה מצוינת להמחשת המושג "המלחמה ההיברידית" בכוונתו הרוסית המלאה. ואולם כל לימוד של מקרה הבוחן של מבצע "שומר החומות" ללא הבנה מלאה זו יהיה לוקה בחסר, ובנקודה זו מצויה המחלוקת שלי עם ד"ר הנקין, שטען כי ארגוני הטרור (כמו חמאס וחזבאללה) פועלים כדי לארגן אלמנטים אזרחיים מקרב ערביי ישראל שיסייעו להם בעת מלחמה נגד המדינה. כלומר, הכותב עשה שימוש בהגדרת המלחמה ההיברידית המצומצמת, הבוחרת להדגיש את האמצעים, בשעה שההקשר הרחב של "מלחמה היברידית" מתאים יותר לזהות התרבותית והדתית העמוקה של אלה מהערבים החיים בישראל הבוחרים בבדלנות ושואפים לחיסולה, או לעצם הרעיון הלאומי הפלסטיני המבקש ביסודו למחוק את מדינת ישראל היהודית מעל פני האדמה – מצב מלחמה קונספטואלי.
רא"ל (מיל') משה (בוגי) יעלון, הזכיר את הביטוי "תורת ההוגעה" שפיתח אל"ם (מיל') שמואל ניר, והסביר כי: "העימות הוא התנגשות הרצונות הלאומיים. רצון לאומי לא ניתן לבטל באבחת חרב. מכאן שעלינו לנקוט אסטרטגיה, שההכרעה בה היא שבירת רצון המלחמה של החברה ואיבוד יכולתה לפעול ביעילות. זאת באמצעות מהפך תודעתי בחברה, המסתייע במהלכים צבאיים כי אין הכוח הצבאי לבדו יכול להכריע את העימות.
המקרה הפלסטיני הוא מקרה בוחן מובהק לתצורת מלחמה שכזאת, שבה יש אויב קבוע, רעיון אסטרטגי ראשי מסדר ומגוון עצום של אמצעים וכלים מסוגים שונים שבהם נעשה שימוש כדי לקיים מטרה זו. החל בספרי חינוך וחינוך בכלל, מוסדות רווחה ודעוה, עבור לחקיקה וחרמות בין־לאומיים, לוחמה פסיכולוגית ושימוש בדת, וכלה בטרור וגרילה. ערביי ישראל הבדלנים בערים המעורבות וביתר חלקי הארץ לא הפכו במהלך "שומר החומות" לכלי שרת אופרטיבי בידי חזבאללה או חמאס. אירע דבר פשוט ומסוכן מכך בהרבה - על חלקים בחברה הערבית בישראל חל תהליך של פלסטיניזציה, כלומר שותפות ברעיון האסטרטגי של מלחמה היברידית, נגד עצם קיומה של מדינת ישראל.https://bit.ly/3AadqAe


אמת היא כרסום יסוד הביבי-קרטיה


              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה         (ניהול: למבזק)        
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד


  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  הטעות שלו היא שהוא מתייחס בצורה שלילית למה שהוא קורא ''פלסטיניזציה של ערביי ישראל'', אם ההזדהות הפומבית של אלבטרוס 19.03.22 17:29 1
  במחיר של שני F-35 צריך היה להקים את מערכת ההסברה המתקדמת בעולם ומשמר אזרחי מאורגן במתכונת מערך המילואים חדה 19.03.22 17:42 2
     לא צריך הסברה ולא צריך רכבים ממוגנים למשמר אזרחי גנוטי 19.03.22 17:56 3
         זה יקרה, אבל רק כשתהיה הסכמה כוללת למהלך בקרב עם ישראל סטטיסטיקאי 19.03.22 20:31 5
  החיים והמוות ביד הלשון אהרון5 19.03.22 18:43 4
  נקודה או רובד נוסף במה שס. הנטינגטון כינה מלחמת הציבילזציות, לכן עדיף לכולנו לעשות שלום קר נוסח מצרים ולא לערב המשתנה 19.03.22 20:44 6
  כתבות כאלו פותחות את עיני בעל הנוגע למלחמות הקרובות שיהיו לנו קונדסון 19.03.22 21:05 7
  כאשר העולם יחרב במלחמת עולם 3 ישראל לא תפחד לפעול חזק יותר נגד הטרור הערבי אריה33 20.03.22 09:03 8
  המסקנה צריכה להיות הקמת יחידות ייעודיות לל''פ. יש עתודות רבות בציבור החרדי... יחיד ומיוחד 20.03.22 09:35 9

   
   
אלבטרוס
חבר מתאריך 30.6.18
4623 הודעות
יום שבת ט''ז 'באדר ב תשפ''ב    17:29   19.03.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. הטעות שלו היא שהוא מתייחס בצורה שלילית למה שהוא קורא ''פלסטיניזציה של ערביי ישראל'', אם ההזדהות הפומבית של  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
ערביי ישראל עם ארגוני הטרור בעזה הייתה חזקה יותר, הממשלה הנוכחית לא הייתה קמה ובמקומה הייתה עכשיו ממשלת ימין.
התמיכה שלהם בארגוני הטרור הייתה קיימת מקום המדינה, בשנים האחרונות הם חושפים את זה ולנו זה עדיף. לנו קל יותר להתמודד עם אויב שמראה מי הוא באמת, ולתומכים בזהות "הישראלית" שכוללת אותנו ואת תומכי הטרור עם ת"ז כחולות, קשה יותר לדחוף את השקר שלהם.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חדה לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 9.7.17
1726 הודעות, 30 מדרגים, 2 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ט''ז 'באדר ב תשפ''ב    17:42   19.03.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  2. במחיר של שני F-35 צריך היה להקים את מערכת ההסברה המתקדמת בעולם ומשמר אזרחי מאורגן במתכונת מערך המילואים  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
מצויד בנשק אוטומטי ורכבים ממוגני ירי.


היצמד לאלה שמחפשים את האמת. התרחק מאלה שמצאו אותה.


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
גנוטי לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 24.3.20
1676 הודעות, 33 מדרגים, 65 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ט''ז 'באדר ב תשפ''ב    17:56   19.03.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  3. לא צריך הסברה ולא צריך רכבים ממוגנים למשמר אזרחי  
בתגובה להודעה מספר 2
 
  
צריך מלא שוברים לארגון צי הסעות של אגד, חודש מילואים לסיוע באריזת מיטלטלין, עמדות לפיצוי על אובדן רכוש שהושג באופן חוקי
הנפקת תעודות מעבר, והופ - לגשר אלנבי.
בצירוף חבילת קליטה נדיבה עבורם לירדן ובונוסים לממשל שם בדמות כמה שנים של גז חשמל ומים מסובסדים.
ובא לציון גואל.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
סטטיסטיקאי לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 17.5.10
44515 הודעות, 233 מדרגים, 442 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ט''ז 'באדר ב תשפ''ב    20:31   19.03.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  5. זה יקרה, אבל רק כשתהיה הסכמה כוללת למהלך בקרב עם ישראל  
בתגובה להודעה מספר 3
 
  
ולצערי ההסכמה הכוללת למהלך תבוא לאחר פוגרום לא קטן שבו יהרגו לא מעט יהודים.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אהרון5 לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 19.10.15
61493 הודעות, 252 מדרגים, 438 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ט''ז 'באדר ב תשפ''ב    18:43   19.03.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  4. החיים והמוות ביד הלשון  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  

הטעות היא במילים.
ברגע שאנחנו משתמשים במילה "היברידית" אנחנו חושבים שאנחנו חכמים.
אבל המלחמה הבאה לא תהיה היברידית. היא תהיה הרבה יותר פשוטה.
טילים מלמעלה, התפרעויות מלמטה, מצריים וסוריה במלחמה רגילה.
צה"ל הוא צבא קטן, שמן, מושחת וטיפש שחושב שהוא חכמולוג גדול.
זה המצב לצערנו.


ההסברה המושלמת: https://normot.000webhostapp.com/hasbaraheb.html


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
המשתנה
חבר מתאריך 29.1.22
519 הודעות
יום שבת ט''ז 'באדר ב תשפ''ב    20:44   19.03.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  6. נקודה או רובד נוסף במה שס. הנטינגטון כינה מלחמת הציבילזציות, לכן עדיף לכולנו לעשות שלום קר נוסח מצרים ולא לערב  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
ולערככ תרבויות. זה בקצרה כמובן כי אני מודע לכך שישנם עוד הרבה נקודות שיש לקחת בחשבון, אבל המוטיב המרכזי הוא שצריך להתנתק פיזית או בהעברת אוכלוסיה, או בהצהרת נאמנות או כל פעילות שתבדל אותנו מהם


המשתנה היחיד הזמן ,וככל שמשתנה הדעה לא משתנה.


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
קונדסון לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 6.5.18
4775 הודעות, 47 מדרגים, 90 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ט''ז 'באדר ב תשפ''ב    21:05   19.03.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  7. כתבות כאלו פותחות את עיני בעל הנוגע למלחמות הקרובות שיהיו לנו  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
והבעיה העיקרית היא הערבים שחיים בקרבנו.
אחרי שומר החומות רק אדם שהשתבשה עליו דעתו, לא יראה את האסון שמרחף עלינו.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אריה33
חבר מתאריך 4.12.20
9324 הודעות
יום ראשון י''ז 'באדר ב תשפ''ב    09:03   20.03.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  8. כאשר העולם יחרב במלחמת עולם 3 ישראל לא תפחד לפעול חזק יותר נגד הטרור הערבי  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
יחיד ומיוחד לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 15.7.18
2193 הודעות, 17 מדרגים, 30 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון י''ז 'באדר ב תשפ''ב    09:35   20.03.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  9. המסקנה צריכה להיות הקמת יחידות ייעודיות לל''פ. יש עתודות רבות בציבור החרדי...  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
שתי וציפורים בוואחד מכה


בהר הבית אני כבר שותף - גם אתה יכול : http://lp6.me/etB03


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
   
   


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות