1 צפייה בגלריה
המלחמה משפיעה על הספורט. דגל אוקראינה
המלחמה משפיעה על הספורט. דגל אוקראינה
המלחמה משפיעה על הספורט. דגל אוקראינה
(רויטרס)
הממשלה אישרה כניסה של עד 50 ספורטאים אוקראינים לישראל, בעקבות המלחמה במדינתם וכחלק ממכסת 5,000 הפליטים האוקראינים שאושרה על ידי שרת הפנים, איילת שקד, . שר התרבות והספורט, חילי טרופר, יגיע לבקר אותם ביום שני הקרוב במכון וינגייט, בו שוהים כ-40 ספורטאים בודדים מאוקראינה בימים אלה. לישראל יגיעו ספורטאים מנבחרות הסיוף והג’ודו של אוקראינה.
במהלך שהותם בארץ משרד הספורט, בשיתוף עם מכון וינגייט, יעניקו לספורטאים האוקראינים מעט שקט נפשי ומקום להירגע, וידאגו לצרכים השונים של הספורטאים לצד שגרת האימונים החשובה.
בתוך כך, מכבי ישראל הודיעה כי תאמץ פליטים שעלו בעקבות המלחמה באוקראינה לישראל. יו”ר ומנכ"ל מכבי ישראל, יורם אייל ונאור גלילי, פנו הבוקר (חמישי) במכתב לאגודות מכבי, במטרה לצוות אותם במועדונים רלוונטיים מבחינת ענפים, בערים השונות שבהן הם ישוכנו. מכבי ישראל פועלת לערוך רשימות, והבהירה לאגודות כי תדאג גם לבטח על חשבונה את הפליטים הספורטאים בביטוח ספורט, כדי לאפשר להם להתאמן ולהשתלב באופן מיידי. בנוסף, במכבי ישראל מתכוונים לרתום ספורטאים אולימפיים יוצאי מדינות חבר העמים למפגשי עידוד והשראה עם ספורטאים פליטים ולארח אותם גם במשחקי קבוצות מכבי ישראל.
מכבי ישראל זכתה כבר לפנייה ייחודית ממשרד הספורט לאימוץ של שני טניסאים צעירים, שנחשבים למוכשרים מאוד לגילם. הבקשה הייתה לשכן אותם בכפר המכביה ולשלב אותם בפעילות מועדון הטניס של מכבי כפר המכביה, בשיתוף מכבי תנועה עולמית, שפועלת להנחית את ספורטאי מכבי אוקראינה כבר עתה לקראת המכביה בקיץ. אחד הטניסאים, שאגב אינו יהודי, אמרו להיקלט יחד עם אמו כבר בסוף השבוע, כאשר לפנייה צורפה גם בקשה מיו"ר איגוד הטניס האוקראיני.
מנכ"ל מכבי ישראל נאור גלילי פנה גם למאיר שפיגלר, ראש צוות המשימה הלאומי לקליטת העלייה מאוקראינה ורוסיה, לקבל רשימה של ספורטאים - וזכה למענה מיידי "תודה על ההצעה, נתארגן לכך במטה". גלילי הבהיר: "זו זכות עבורנו להירתם ולסייע בקליטתם של הספורטאים שנאלצו לברוח מהמלחמה באוקראינה. אנחנו נחבק אותם, ונעזור להם להשתלב כאן בצורה כמה שיותר חלקה בספורט הישראלי באגודות מכבי, ובשיתוף הפעולה של מכבי תנועה עולמית שקולטת את ספורטאי מכבי אוקראינה כבר עתה לקראת המכביה".