היא לא זכתה בסופרבול מאז 1996, אבל דאלאס קאובויס הוכתרה גם השנה כקבוצת הספורט בעלת השווי הגדול ביותר, לא רק בליגת ה-NFL, אלא בעולם כולו.
עוד על ספורט אמריקאי
על-פי הדירוג המסורתי של "פורבס", הקאובויס נותרו בפסגה ומוערכים בכ-5.7 מיליארד דולר. רק שאת בעלי המועדון, ג'רי ג'ונס, זה לא ממש מעניין בימים אלה. הוא עסוק במספר שערוריות שפוגעות בזו אחר זו באחד המותגים הגדולים והמוכרים בעולם.
5 צפייה בגלריה
ג'רי ג'ונס
ג'רי ג'ונס
בעין הסערה. ג'ונס
(צילום: AP)
5 צפייה בגלריה
נשוי כבר יותר מחמישה עשורים. ג'ונס עם אשתו ג'ין
נשוי כבר יותר מחמישה עשורים. ג'ונס עם אשתו ג'ין
נשוי כבר יותר מחמישה עשורים. ג'ונס עם אשתו ג'ין
(צילום: AP)
את המכה האחרונה ספג ג'ונס ביום רביעי שעבר. אלכסנדרה דייויס, בת 25 מוושינגטון, הגישה תביעת אבהות נגדו וטענה כי בעלי הקאובויס שילם ב-1996 לא פחות מ-375 אלף דולר לאמה סינתיה כדי שזו תשתוק ולא תגלה לאף אחד שהוא האב. על-פי מספך מסמכים שהציגה, דייויס, המשמשת כעוזרת חבר הקונגרס האמריקני רוני ג'ונסון, ג'ונס הקים בעבר שתי קרנות נאמנות עבורה בארקנסו, שם היא נולדה ומתגוררת עד היום.
דייויס לא מבקשת הרבה: בתביעה לבית משפט מחוזי בדאלאס היא רוצה רק דבר אחד. לאשר שג'ונס הוא אביה הביולוגי. ב-31 בחודש, בדיון הסופר-תקשורתי שנקבע, כנראה הכל יתברר. "קשה לדמיין מה יותר גרוע עבור ילד: לשלם דמי שתיקה כדי שלא יגלו לו מי אביו או התכחשות אליו", נכתב בכתב התביעה של דייויס.
"התביעה של גברת דייויס אינה חותרת לכסף", ציינו עורכי הדין של דייויס, אנדרו ברגמן וג'יי.קיי גריי. "היא מבקשת רק שבית משפט יצהיר שהיא לא מחויבת להסכם שנחתם עם אמה, המנסה לאסור עליה לציין מי אביה האמיתי. בוודאי, כל אחד יכול להבין את הצורך הזה של ילד, לא משנה באיזה גיל, שיהיה לו את היכולת לומר 'אבא' בלי חשש מקנס כספי".
5 צפייה בגלריה
אוהדי דאלאס קאובויס
אוהדי דאלאס קאובויס
הפופולריות תיפגע? לקאובויס יש אוהדים בכל העולם
(צילום: AP)
עורכי הדין ציינו כי דיוויס "חיה את חייה ללא אב ובסתר ובחשש שאם היא תספר למישהו, היא ואמה יאבדו את התמיכה הכלכלית, או גרוע מכך". אגב, לפי התביעה, ג'ונס חיזר אחרי סינתיה ג'ונס כשעבדה בתחילת שנות ה-90 בדלפק הכרטיסים של אמריקן איירליינס בליטל רוק שבארקנסו.
ג'ונס בן ה-79 בבעיה גדולה. הוא נשוי לאשתו ג'ין מאז 1963 ויש להם שלושה ילדים, כולם עובדים עבור הקאובויס. דוברו של הבעלים סירב להתייחס לפרשה האחרונה, אבל גם הוא יודע שמדובר בכתם שהוא יתקשה למחוק.
לג'ונס, כפי שהבנתם, אין בעיית מזומנים. הונו מוערך בכ-10.7 מיליארד דולר והוא הבעלים של קבוצת הספורט היקרה בעולם. רק שתי קבוצות ספורט אחרות שוות מעל 5 מיליארד דולר: היאנקיז (5.2) והניקס (5 עגול).

הצילום שעלה מיליונים

ג'ונס כבר איבד בחודש שעבר מיליוני דולרים, בהסכם פשרה בין המועדון לחלק ממעודדות הקבוצה. זאת לאחר האשמות כי בכיר בקבוצה צילם את אותן בנות בחדרי ההלבשה באצטדיון AT&T. על-פי רשת ESPN, הקבוצה שילמה 2.4 מיליון דולר בהסדר סודי, שבו היו מעורבות ארבע מעודדות.
5 צפייה בגלריה
המעודדות של דאלאס קאובויז
המעודדות של דאלאס קאובויז
טעות אנוש או הטרדה מינית? מעודדות דאלאס קאובויס
(צילום: AP)
אחת המעודדות טענה שראתה את ריצ'רד דאלרימפל, סגן הנשיא הבכיר הוותיק של הקאובויס, מצלם אותן בחשאי עם האייפון שלו בזמן שהתפשטו לאחר משחק ב-2015. דאלרימפל השתמש בכרטיס האבטחה שלו כדי להיכנס לחדר ההלבשה דרך דלת אחורית, אבל טען שלא היה מודע לכך שהמעודדות היו נוכחות.
במסמכים שהגיעו לידי ESPN, דאלרימפל מואשם גם בצילום "חצאית למעלה" של שרלוט ג'ונס אנדרסון, מנהלת בכירה בצוות שהיא גם בתו של הבעלים ג'רי ג'ונס. על פי החשד, התקרית השנייה התרחשה בדראפט ה-NFL באותה שנה.
"אנשים שמכירים אותי, עמיתים לעבודה, התקשורת והקולגות, יודעים מי אני ובמה אני עוסק", הגיב דאלרימפל לסערה. "אני מבין את האופי המאוד חמור של הטענות הללו ואיני מתייחס אליהן בקלות ראש. עם זאת, ההאשמות שקריות. אחד היה מקרי והשני פשוט לא קרה".
5 צפייה בגלריה
ג'רי ג'ונס
ג'רי ג'ונס
תיבת פנדורה נפתחה. ג'ונס
(צילום: AP)
ג'ים ווילקינסון, דובר הקאובויס, אמר כי "הארגון לקח את ההאשמות הללו ברצינות רבה ועבר מיד לחקור את הנושא הזה לעומק". דלרימפל קיבל אזהרה רשמית בכתב באוקטובר 2015, למרות שהעניין לא פורסם. דאלרימפל המשיך לעבוד עבור הקאובויס במשך שש שנים נוספות, לפני שפרש לאחר 32 שנים כסגנו של ג'ונס. פרישתו הגיעה כמה שבועות לאחר ש-ESPN החלה לראיין אנשים לצורך פרסום התחקיר.
מעודדת לשעבר בקאובויס, שאינה מעורבת בתיק, סיפרה כי העניין היה ידוע במועדון: "זה היה מאוד... סגור את הסיפור, אל תדבר על זה, האדם הזה יישאר בתפקידו. הם פשוט גרמו לזה להיעלם".