רוסיה טוענת כי כמעט מחצית ממאגרי הזהב ומטבע החוץ שלה הוקפאו, וכי היא סומכת על סין שתעזור לה. את הדברים אמר היום (א') שר האוצר הרוסי, אנטון סילאנוב, בריאיון לטלוויזיה הממלכתית במדינה RIA. לדבריו, הסנקציות מהמערב הקפיאו כ-300 מיליארד דולר מתוך 640 מיליארד דולר שהיו לרוסיה ביתרות הזהב והמט"ח שלה.
בריאיון ל-RIA אמר סילואנוב כי המערב מפעיל לחץ על סין במטרה שתגביל את הסחר שלה עם רוסיה, ועל מנת לפגוע בגישה של מוסקבה לעתודות שמוחזקות ביואן הסיני, אך טען כי "אני חושב שהשותפות שלנו עם סין עדיין תאפשר לנו לשמור על שיתוף הפעולה שהגענו אליו, ומעבר לכך - אולי אף להגדיל אותו בסביבה שבה השווקים המערביים סגורים".
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
תושבי רוסיה
תושבי רוסיה
תושבי רוסיה
(צילום: AP)
מדינות המערב הטילו סנקציות חסרות תקדים על המערכת הפיננסית של רוסיה מאז פלשה לאוקראינה ב-24 בפברואר, במה שמכונה ברוסיה "מבצע צבאי מיוחד". ההצהרה של סילואנוב היום למעשה מאששת את הציפייה שמוסקבה תמשיך לסמוך על סין שתעזור לה לרכך את ההשפעה השלילית על הכלכלה שלה.
הסנקציות על הרזרבות של רוסיה הפכו לאחד הצעדים הכואבים ביותר עבור כלכלת מדינתו של פוטין. לפני כחודש אמר שר האוצר כי רוסיה תוכל לעמוד בסנקציות הכלכליות הודות לשפע ביתרות מטבע חוץ לדבריו, אך כעת נראה כי אלו מצטמצמות במהירות.
רוסיה וסין הידקו את שיתוף הפעולה ביניהן בתקופה האחרונה, לאחר ששתיהן נקלעו ללחץ ממדינות המערב על רקע פגיעה בזכויות אדם ונושאים נוספים. נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ונשיא סין שי ג'ינפינג נפגשו בבייג'ינג ב-4 בפברואר והכריזו על שותפות אסטרטגית שמטרתה לדבריהם להתמודד עם השפעתה של ארצות הברית.