1 צפייה בגלריה
אלי דסה
אלי דסה
אלי דסה
(האתר הרשמי של ויטסה)
לא רק רומן אברמוביץ’ וצ’לסי. הסנקציות כלפי האוליגרכים הרוסים משפיעות עוד ועוד על הכדורגל העולמי. כעת, הבעלים הרוסי של ויטסה ארנהם, בה משחק אלי דסה, הודיע באופן רשמי כי ימכור את המניות, ייפרד מהדירקטוריון ויעזוב את הקבוצה.
ולרי איוף, שמחזיק בנתח השליטה על ויטסה ובמרבית המניות, יפרוש מהמועדון וימכור כאמור את חלקו בעקבות הסנקציות שהגיעו בשל הפלישה הרוסית לאוקראינה. בהודעה הרשמית הוא מסר: “זה כואב לי לעזוב בצורה כזאת, זו החלטה קשה אבל בחרתי בה למען המועדון, הקהל, העובדים והספונסרים”.
איוף הרוסי הגיע ב-2018 לוויטסה כאשר אלכסנדר צ’יגירנסקי מכר לו את מניות הבעלות על המועדון. אחד מצעדיו הראשונים של האוליגרך, אגב, היה לשחרר את מו אלאך למכבי חיפה בה שימש בתור המנהל המקצועי.
נושא עזיבתו עלול להשפיע על עתידה של ויטסה בפן הכלכלי וכך גם על דסה, כאשר ייתכן שצעד שכזה, באם לא יימצא מי שישים ידו על המועדון ויתפוס שליטה על המניות, יגרום לכך שהקבוצה תצטרך למכור שחקנים כדי להסתדר כלכלית. למגן הישראלי חוזה עד לסיום העונה הנוכחית ולא מן הנמנע שיעזוב.
ויטסה כתבה בהודעתה הרשמית: “עם מכירת המניות מתבצע הליך זהיר, זאת על מנת שהמשכיות המועדון תהיה מובטחת, ו-ויטסה תוכל להמשיך להתמקד בשאיפות הספורטיביות שלה”.
מה עשה מורינו לשחקניו אחרי הניצחון?