עידן אלבר: "לכל שחקן יש את המסע שלו"

הבחירה במכבי ת"א בעונה שעברה: "אמרו לי שהם רוצים אותי" • ההצעה שהתקבלה מחולון בקיץ: "באותה נקודת זמן זה היה או זה, או לרדת ללאומית" • והפקת הלקחים לקראת העתיד: "השיקול המרכזי הוא איפה דקות המשחק שלי יהיו משמעותיות" • ראיון מיוחד עם הרכש הטרי של הפועל ב"ש

עידן אלבר. ימצא בית בהפועל באר שבע?, צילום: דני מרון

עידן אלבר (22, 1.93 מ') גדל במחלקת הנוער של מכבי ת"א והיה אחד המצטיינים בנבחרות הצעירות, כולל בזכיית העתודה באליפות אירופה עד גיל 20 שנערכה בישראל בקיץ 2019. עונתו הראשונה בבוגרים היתה בהפועל כפ"ס בליגה הלאומית (2018/2019).

לאחר מכן שיחק עונה בעירוני נס ציונה, ובשנה וחצי האחרונות מיעט לשחק במכבי ת"א ובהפועל חולון. לפני כמה שבועות הוא חתם בהפועל ב"ש, בתקווה למצוא בית ומקום שייתן לו דקות משחק משמעותיות.

אחרי השנה וחצי האחרונות, אתה בטח רעב מאוד לשחק.
"כן, ומה שעוד יותר נתן לי תיאבון והרבה ביטחון להמשך הדרך, זה החודש וחצי שכן שיחקתי בחולון וראיתי שאני יכול לעזור לקבוצה מובילה".

איך השבועיים הראשונים שלך בהפועל ב"ש?

"טובים מאוד. התחברתי מהר לשחקנים וקלטתי את התרגילים. יש לי פה הרבה חברים שאני מכיר ואנשים טובים. עברתי יחד עם הכלב שלי אז אני מסודר".

בוא נדבר קצת על בחירת הקבוצות שלך. מה גרם לך ללכת בעונה שעברה למכבי, מקום שבו גם ישראלים מובילים מתקשים מאוד למצוא את עצמם?

"הם אמרו לי שהם רוצים אותי, והאמנתי שאני יכול ללמוד הרבה מאנשי מקצוע ברמה הכי גבוהה שיש, ושתהיה לי הזדמנות ליישם את זה על המגרש. זה באמת קרה. מה שלמדתי שם עזר לי להתפתח כשחקן ובטוח שזה יעזור לי גם בהמשך".

עידן אלבר במדי מכבי ת"א. "מה שלמדתי שם עזר לי להתפתח כשחקן", צילום: אלן שיבר

היו לך כמה הצעות בקיץ האחרון, ובכל זאת בחרת בחולון. מה היתה הסיבה?

"כשמועדון גדול כזה אומר שהוא רוצה אותך זה מחמיא. באותה נקודת זמן זה היה חולון או לרדת ללאומית. אני ממש לא מסתכל על כסף או על שמות גדולים. מגיל חמש אני משחק כדורסל בשביל הנפש שלי. בקיץ באמת חשבתי שזו ההחלטה הטובה ביותר עבורי, וכנראה לכל אחד יש את המסע שלו. אני לומד להתמודד עם דברים".

איזה ציון אתה נותן להחלטות שלך עד עכשיו?

"ללכת לכפ"ס אחרי הנוער היתה החלטה טובה, העונה הזו נתנה לי הרבה, וראו את זה בעתודה. ללכת לנס ציונה גם היתה החלטה טובה. שיחקתי שם, גם באירופה, והראיתי את עצמי. במכבי ת"א קרה מה שקרה, ולא הכל היה בשליטתי. בקיץ האחרון זה היה כאמור חולון או ליגה לאומית, ורציתי להישאר בליגת העל. אני לא מתחרט על כלום, כי אני יודע שהספקתי הרבה דברים שמעצבים ומלמדים אותי, כנראה יותר מרוב השחקנים בני גילי. אני צעיר ויש לי עוד הרבה מה לתת".

אתה מרגיש שהפועל ב"ש יכולה להיות תפנית בקריירה שלך?

"בהחלט. אי אפשר לדעת מה יהיה בעתיד, אבל אני חושב שזו הסיטואציה הכי טובה בשבילי והלוואי שזה יצליח. זו פעם ראשונה שאני מחליף קבוצה באמצע העונה, ואני אוהב את האתגר הזה. אני לומד להתמודד עם משהו שאני לא מכיר, ואמדד בהסתגלות שלי לסיטואציה החדשה".

אני מניח שהפקת לקחים. בשנים הבאות, מה השיקולים שיעמדו בפניך כשתצטרך לבחור איפה לחתום?

"השיקול המרכזי הוא איפה דקות המשחק שלי יהיו משמעותיות. אחפש מקום שיאמין בי ושארגיש שרוצים אותי שם. אני רוצה להתפתח כל עונה".

עידן אלבר. "זו פעם ראשונה שאני מחליף קבוצה באמצע העונה, ואני אוהב את האתגר הזה",

שאלון קצר

הכלב.

"ג'ואי. עוד מעט בן 10, איתי מאז שהוא בן שנה. אנחנו הרבה זמן ביחד".

מודל לחיקוי.

"מגיל מאוד צעיר אני מסתכל על גארדים אירופאים כמו ספאנוליס, מיציץ' ואחרים. אני מעריץ את מה שהם עשו ואת איך שהם משחקים. בשנה שעברה לחצתי לספאנוליס את היד והתרגשתי".

מאמן שהיית רוצה לשחק אצלו.

"פיל ג'קסון".

ספורטאי אהוב.

"קובי בראיינט".

מקום מועדף לחופשה.

"יוון, לנוח ולהירגע בחוף שם".

משהו שלא יודעים עליך.

"אני מאוד מצחיק, יש לי הומור שנון".

החלום.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

"לעשות קריירה מוצלחת ולשחק ברמות הגבוהות של אירופה. להגיע ליורוליג זו המטרה העיקרית".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר