יום שני, 10.06.2024 שעה 18:32
לוח משחקים
  • ריאל מדריד
  • 95 - 77
  • פנאתינייקוס

לילה בלי כוכבים: מכבי אכזבה והפסידה בבלגרד

הצהובים נראו אבודים וחסרי אונים ברוב שלבי המשחק ונכנעו 84:77 בבלגרד, באולם בו לא ניצחו מאז 2013. 24 נק' של נאנלי לא הספיקו, יסיימו בפלייאוף?

|
סקוטי ווילבקין (באדיבות הכוכב האדום)
סקוטי ווילבקין (באדיבות הכוכב האדום)

אחרי הבשורה שהתוצאות מול הקבוצות הרוסיות יימחקו, מכבי תל אביב רואה את עצמה כמועמדת לגיטימית לסיים בין שמונה הראשונות ביורוליג, אך אם לשפוט על פי יכולתה על הפרקט נראה שלא כך הדברים. הערב (חמישי) הצהובים שוב נראו רע מאוד, בעיקר הגנתית, ולמרות שחזרו פעמיים מפיגור דו ספרתי הפסידו 84:77 לכוכב האדום בבלגרד, באולם בו לא הצליחו לנצח מאז 2013.

פתיחת המשחק הייתה רעה מאוד עבור מכבי שהתקשתה מול ההגנה הקשוחה של המקומיים ומנגד הצבע שלה היה פרוץ לגמרי. בהובלת אוסטין הולינס הכוכב האדום ברחה להפרש דו ספרתי ואחרי 10 דקות התוצאה עמדה על 10:24 לזכותה. במהלך הרבע השני סקוטי ווילבקין וג’יימס נאנלי נכנסו לעניינים, ההתקפה השתפרה ורבע של 18:29 צהוב, הוריד את הקבוצות להפסקה עם 39:42 צמוד לזכות המקומיים.

דריק וויליאמס קבע שוויון עם פתיחת הרבע השלישי, אך אז הייתה זו הכוכב האדום שהשיבה עם מטווח שלשות ושוב עלתה ליתרון דו ספרתי. התעוררות של מכבי בהובלת דריק וויליאמס וג’ון דיברתולומאו סידרה לאבי אבן יתרון ראשון 59:60, אך הוא החזיק מעמד לשניות ספורות בדרך ל-65:60 לקראת 10 הדקות האחרונות. הרבע הרביעי היה כולו של הסרבים וגם יכולת קליעה טובה של ג’יימס נאנלי לא הספיקה בדרך ל-84:77 בסיום.

ג'יילן ריינולדס נשמר על ידי אוניין דובריץ' (באדיבות הכוכב האדום)ג'יילן ריינולדס נשמר על ידי אוניין דובריץ' (באדיבות הכוכב האדום)

קלעו למכבי תל אביב: ג’יימס נאנלי 24 נקודות ו-4 אסיסטים, סקוטי ווילבקין 14 נקודות ו-4 אס’, דריק וויליאמס 13 נקודות ו-4 ריבאונדים, אנטה ז’יז’יץ’ 10 נקודות ו-6 ריב’, ג’ון דיברתולומאו 6 נקודות, ג’יילן ריינולדס (4 ריב’) וקינן אוונס 4 נקודות כ”א, קיירי תומאס 2 נקודות ו-5 ריב’.

קלעו לכוכב האדום: ניקולה קאליניץ’ 15 נקודות, 5 אסיסטים ו-5 ריבאונדים, נייט וולטרס 12 נקודות, אוסטין הולינס 11 נקודות, אוניין דובריץ’ 10 נקודות ו-5 ריב’, אוניין קוזומיץ’ 8 נקודות ו-8 ריב’, ניקולה איבנוביץ’ 7 נקודות, לוקה מיטרוביץ’ 6 נקודות ו-6 ריב’, דז’אן דבידובאץ וארון ווייט 5 נקודות כ”א, בראנקו לאזיץ’ 3 נקודות, סטפן לאזרביץ’ 2 נקודות.

אוסטין הולינס מול אנטה ז'יז'יץ' (הטוויטר של הכוכב האדום)אוסטין הולינס מול אנטה ז'יז'יץ' (הטוויטר של הכוכב האדום)

רבע ראשון: 10:24 לכוכב האדום

חמישיית הכוכב האדום: נייט וולטרס, אוסטין הולינס, ניקולה קאליניץ’, ארון ווייט ואוניין קוזומיץ’.

חמישיית מכבי תל אביב: קינן אוונס, סקוטי ווילבקין, ג’יימס נאנלי, דריק וויליאמס ואנטה ז’יז’יץ’.

כבר בפתיחה ניקולה קאליניץ’ הניח נקודות קלות בצבע, מנגד אנטה ז’יז’יץ’ דייק מחצי מרחק. הסנטר הקרואטי פתח טוב והשלים ארבע נקודות רצופות, שתי קליעות עונשין של נייט וולטרס קבע 4:6 למקומיים. הצבע של מכבי היה פרוץ לחלוטין ו-וולטרס קבע 4:10 אחרי שתי דקות וחצי. הכוכב האדום לא היטיבה לשחק, אבל מכבי לא ניצלה זאת כדי להתקרב ומנגד השאירה את הצבע פרוץ לחלוטין, ניקולה קאליניץ’ אמר תודה והניח עוד שתיים קלות. סל קל של ארון ווייט במתפרצת שלח את אבי אבן להזעיק פסק זמן בפיגור 14:6.

מכבי שיחקה רע מאוד מול ההגנה הקשוחה במיוחד של הסרבים, שלקחו פעם אחר פעם כדורים חוזרים בהתקפה ולמרות שהחטיאו זריקות רבות, הגדילו את ההפרש ל-6:17 עם שלשה חופשית של ניקולה איבנוביץ’. ג’יימס נאנלי שבר בצורת קליעה של הצהובים, אבל ההגנה לא הייתה קיימת ואוסטין הולינס קבר שלשה מנגד. הריצה המקומית נמשכה והפער עמד על 14 הפרש. ג’יילן ריינולדס קלע נקודות ראשונות בחדירה, לוקה מיטרוביץ’ ניצל עוד ריבאונד התקפה כדי להעניש וקבע 10:24 למקומיים בסיום הרבע.

קיירי תומאס (באדיבות הכוכב האדום)קיירי תומאס (באדיבות הכוכב האדום)

רבע שני: 39:42 לכוכב האדום

סקוטי ווילבקין פתח את הרבע השני עם סל ועבירה, נקודות מחצי מרחק של ג’יילן ריינולדס הורידו את ההפרש לחד ספרתי והכוכב ירדה לפסק זמן מוקדם. אוסטין הולינס היה הראשון להגיע לדאבל פיגרס במשחק, אוניין דובריץ’ קבר שלשה חופשית מהפינה וקבע 16:30 לכוכב. סקוטי ווילבקין צלף שלשה במהלך אישי גדול, אבל מכבי פשוט שיחקה רע בהגנה ונייט וולטרס ניצל זאת לשלשה בסוף שעון.

ג’יימס נאנלי קלע פעמיים מן הקו, חטף כדור בהגנה ושלח את סקוטי ווילבקין לשתי נקודות יפות במתפרצת, אנטה ז’יז’יץ’ הקטין את ההפרש ל-10 עם ריצת 0:6 ששלחה את המקומיים לפסק זמן. סקוטי ווילבקין הקטין לחד ספרתי עם סל במהלך אישי. בראנקו לאזיץ’ וג’יימס נאנלי החליפו שלשות ודריק וויליאמס צימק ל-39:32. ניקולה איבנוביץ’ קבר שלשה נוספת, ג’יימס נאנלי קלע ארבע נקודות רצופות, דריק וויליאמס צלף שלשה ענקית וחתם רבע שני של 18:29 בדרך ל-42:39 בהפסקה.

רבע שלישי: 60:65 לכוכב האדום

דריק וויליאמס פתח עם שלשה שכפתה שוויון, אבל מאותו רגע מכבי נעלמה. נייט וולטרס, ניקולה קאליניץ’ וארון ווייט השיבו עם שלוש שלשות קטלניות והפער צמח בן רגע ל-42:51, אבי אבן הזעיק טיים אאוט. שום דבר לא עזר למכבי שחזרה לסורה ואוניין קוזומיץ’ חגג על הטבעות בדרך ליתרון דו ספרתי. קינן אוונס קלע סל מחצי מרחק בפעולה אישית יפה, דריק וויליאמס עם סל ועבירה צימק ל-55:48.

סקוטי ווילבקין (באדיבות הכוכב האדום)סקוטי ווילבקין (באדיבות הכוכב האדום)

אנטה ז’יז’יץ’ קלע בצבע, סקוטי ווילבקין קלע פעמיים מן הקו וג’ון דיברתולומאו השלים ריצת 0:7 בדרך ל-57:54. הכוכב האדום נתקעה בהתקפה ודריק וויליאמס עם שלשה פנויה קבע שוויון, בדיוק כפי שעשה בתחילת הרבע, שלשה גדולה של דיברתולומאו העניקה יתרון ראשון לצהובים, אבל אוניין דובריץ’ עם תגובה קטלנית קבע 60:62 לסרבים ושלשו קליעות עונשין שלו סידרו 60:65 לקראת 10 הדקות האחרונות.

רבע רביעי: 77:84 לכוכב האדום

פתיחת הרבע האחרון הייתה רעה מאוד מבחינת הצהובים. הסרבים הידקו את ההגנה ועלו ליתרון תשע מהיר. מכבי לא הצליחה לקלוע למעלה משלוש דקות בתוך הרבע ודז’אן דבידובאץ העניש עם עם שלשה שקבעה 60:72. ג’יימס נאנלי קטע את הבצורת עם קליעות מן הקו ונקודות של סקוטי ווילבקין במתפרצת שלחו את הקבוצות לפסק זמן, כשהפער ירד לשמונה.

ג’יימס נאנלי קלע שלשה אחרי חטיפה, מכבי הידקה את ההגנה והפורוורד צלף שלשה נוספת שצימקה ל-74:70 בלבד. נקודות קלות של קאליניץ’ בצבע הכפילו את היתרון, נאנלי להט מחוץ לקשת והשאיר את מכבי בחיים, אבל הוא היה היחיד שהופיע אצל הצהובים ברבע האחרון והסרבים, עם דחיפת הקהל, ניצחו 77:84.

סקוטי ווילבקין (באדיבות הכוכב האדום)סקוטי ווילבקין (באדיבות הכוכב האדום)
אסור לפספס
נגןהצצה לדבר האמיתי: המשחק החדש של היורו
הצצה לדבר האמיתי: המשחק החדש של היורו
נגןצ'ארלס בארקלי כמעט ומכניס אגרוף לאוהד
צ'ארלס בארקלי מאיים על אוהד מציק באגרוף
נגןהכפילים של ריאל מדריד חוגגים עם הגביע
גם הכפילים של ריאל מדריד חוגגים עם הגביע
נגןאבא מסי מגיע לשחק עם תיאגו מול כל החברים
אבא מסי מגיע לשחק עם תיאגו מול כל החברים
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */