4 צפייה בגלריה
ניר קלינגר
ניר קלינגר
ניר קלינגר
(שחר גרוס)
מכבי פתח תקווה יצאה לדרך חדשה. החבורה של ניר קלינגר ניצחה בשני משחקיה האחרונים כשהרשימה בעיקר בחלק ההתקפי עם רביעיות לרשת של הפועל חדרה ואשדוד, והיא תנסה להמשיך בשבת ב-19:00 במומנטום מול בני סכנין, ואולי אף להגיע לפלייאוף התחתון מעל הקו האדום.
מאמן מכבי פ”ת, ניר קלינגר, דיבר היום (חמישי) לקראת המשחק: “ראשית, אני חייב להגיד שאנחנו עוד לא הגענו למצב שאנחנו צריכים לרדת לקרקע, אנחנו עדיין מתחת לקרקע, מטפסים עם הציפוניים. אני רואה את זה גם באימונים, השחקנים מבינים את המצב. אנחנו רק באמצע התהליך שהתחיל לפני כחודש, שהדברים מחלחלים פנימה לשחקנים. אני לא חושב שצריך להתעסק במה היה, אנחנו מבינים שכל משחק עבור מכבי פ”ת הוא משחק על החיים ועל ההישרדות במיוחד מול קבוצה חזקה כמו סכנין. השחקנים יודעים את זה, נעשה הכל כדי להגיע עם האווירה הנכונה והדריכות הנכונה”.
קלינגר המשיך: “אנחנו משחקים כדורגל טוב, מבקיעים שערים, אבל לצערי גם ספגנו במשחק האחרון שערים שלא היינו צריכים לספוג. צריכים למצוא את האיזון. באופן טבעי שהחלטנו לעשות שינוי בחשיבה, הולכים קדימה ומשחקים התקפה אז גם אנחנו נחשפים. יש על מה לעבוד בנושא הזה, אנחנו עושים את זה, משקיעים הרבה שעות וגם השחקנים מקבלים את זה באהבה שצריך לעבוד קשה כדי להצליח אבל אנחנו לא עוזבים את הקטע ההתקפי, כדי לנצח צריך להבקיע שערים. אז אני חוזר לאיזון הזה, מנסים למצוא אותו, עובדים קשה בשביל זה ומנסים להמשיך”.
4 צפייה בגלריה
שחקני מכבי פ"ת חוגגים עם לאמק בנדה
שחקני מכבי פ"ת חוגגים עם לאמק בנדה
שחקני מכבי פ"ת חוגגים עם לאמק בנדה
(עמרי שטיין)
על הרגע שבו הגיע השינוי אמר המאמן: “כשמאמן מגיע לקבוצה שהיא במצב קשה מנטלית ומקצועית, לפעמים זה עובד מהר ואז זה דועך, ולפעמים זה עובד לאט ויציב. במקרה שלנו לקח לזה זמן אבל זה לא סתם קרה. עדיין לא עשינו שום דבר, אנחנו אחרי השלב הראשון, חייבים להיות דרוכים. אנחנו צריכים להמשיך לשחק כדורגל מצד אחד, לתקן את השגיאות בהגנה ואני חושב שאם נהיה עם הרגליים על הקרקע ונבין שעדיין לא עשינו כלום אז אני חושב שנמשיך במשימה”.
על השינוי בסגל: “ברור שינואר היה קריטי עבורנו בגללה המצב, לא בגלל שהיו פה שחקנים לא טובים. לפני ינואר הסגל היה בסיטואציה נפשית ומקצועית קשה מאוד, חשבתי שצריך להוסיף מסה של שחקנים שבאים נקיים ואז לחבר. אריק הוביל את הקליטה של השחקנים האלה, זה לא קל להכניס לעניינים שחקנים שבאים לקחת מקום של אחרים. קלטו אותם באהבה, הכניסו אותם לעניינים ורק שלא נירדם”.
4 צפייה בגלריה
שחקני מכבי פ"ת חוגגים עם ג'יימס אדניי
שחקני מכבי פ"ת חוגגים עם ג'יימס אדניי
שחקני מכבי פ"ת חוגגים עם ג'יימס אדניי
(לילך וויס)
על כך שהגיע להישגים רבים בעבר ועכשיו נלחם על ירידה: “כשאתה כספורטאי הולך למשימה, אתה צריך לקחת את כל המשתנים, להכניס אותם לתוך סיר ולנסות לרקוח מהם דברים. אין שום הבדל בתפיסה המנטלית בין התמודדויות עם אליפות, מסתגלים גם לכל דבר, בודקים את המשתנים וצריכים להבין שאנחנו נלחמים על הלחם, החמאה והבצל. המסר הוא ברור, צריכים להגיע בטירוף לכל משחק, נלחמים על חיינו בליגה. אני לא מסתנוור, הדרך עוד ארוכה והמסר הוא ברור – אם נגיע מוכנים ננצח, אם לא נגיע מוכנים נקבל בראש”.
אריק ינקו אמר: “אני חושב שהשחקנים שהצטרפו הוסיפו לנו הרבה עומק, זה מה שהיה חסר. היו שחקנים סחוטים גם נפשית וגם פיזית. אני חושב שזה נתן עוד רובד לקבוצה שלנו. גם כשבנדה היה פה, זה הביא עוד איזה פאן. אני חושב שהתוצאות מדברות אבל כמובן שזה רק ההתחלה, יש לנו עוד שמונה שחקנים מאוד קשים. המשחק בשבת הוא הכי חשוב. יש לנו חוסר גדול בנקודות, הקבוצה הייתה צריכה לעשות הרבה יותר נקודות אבל מה שחשוב זה המשחק הבא, לבוא לתקן את השגיאות, להבקיע שערים ואני מקווה שיהיה טוב”.
4 צפייה בגלריה
אריק ינקו
אריק ינקו
אריק ינקו
(שחר גרוס)
על מה הביא את השינוי לקבוצה אמר השוער: “עשיתי המון שיחות אישיות עם השחקנים, אני חושב שבהתחלה לא הייתה מספיק הבנה לסיטואציה שאנחנו נמצאים בה כי היו הרבה צעירים. מאז שהצטרפו כולם אני חושב שהיה סוג של התהליך וכולם הבינו שאנחנו צריכים להישאר בליגה. אני מאמין שאם נמשיך ביכולת שאנחנו מציגים אין לי שום ספק שנישאר.
ינקו המשיך: “השחקנים שהגיעו מוכשרים, טובים ויכולים להוות בסיס לשנה הבאה. כרגע זה לא משנה, אנחנו באים לעשות את העבדה היום. אין מחשבות על העתיד. כל החיים יהיה לי על מה לשחק ולא באים להעביר את הזמן. תמיד רוצים את הלחץ ושם זורחים יותר. פה נמדד שחקן כדורגל לטוב או לרע”.
בר נתן ואהרון בעימות חריג במנהרה בטדי