2 צפייה בגלריה
אמבפה חוגג
אמבפה חוגג
אמבפה חוגג
(רויטרס)
סביר מאוד להניח שקיליאן אמבפה ישחק בעונה הבאה בריאל מדריד. עד שנגיע למועד, דבר אחד בטוח, בינתיים הוא לא ממש ריחם על קבוצתו המיועדת ואחרי שכבש שער ניצחון בצרפת, הוא מצא גם הערב (רביעי) את הרשת בגומלין שמינית גמר ליגת האלופות מול הבלאנקוס והפעם בסנטיאגו ברנבאו. בסופו של דבר זה לא הספיק אחרי מהפך אדיר של צרפתי אחר, קארים בנזמה שכבש שלושער ענק והעניק 1:3 לבן, אבל בכל זאת אמבפה הספיק להגיע לציון דרך עבורו.
בכך, אמבפה הגיע להישג פשוט אדיר: בגיל 23 בלבד, הכוכב עלה למקום השני ברשימת גדולי המבקיעים בפאריס סן ז’רמן, עם 157 כאלו. אמבפה (206 משחקים) עבר את זלאטן איברהימוביץ’ (180) אך עדיין רחוק בשלב הזה מאדינסון קבאני שעומד בפסגה עם 200 שערים ב-301 הופעות.
בהתחשב בכך שזו עשויה להיות עונתו האחרונה של הצרפתי בעיר האורות, סביר להניח שהוא יסתפק במקום השני כשלא נראה באופק מי שיחלוף על פניו. השחקנים הפעילים בפ.ס.ז’ הקרובים ביותר הם ניימאר (135 משחקים) ואנחל די מריה (289) עם 91 כיבושים במדי הקבוצה כל אחד.
2 צפייה בגלריה
קיליאן אמבפה וליאו מסי חוגגים
קיליאן אמבפה וליאו מסי חוגגים
קיליאן אמבפה וליאו מסי חוגגים
(רויטרס)
בנוסף, אמבפה השתווה לסמואל אטו האגדי עם 33 שערים בליגת האלופות במקום ה-24 בכל הזמנים. היה זה שערו החמישי העונה של הצרפתי באלופות, לכך הוסיף גם חמישה בישולים. כמו כן, אמבפה הפך לראשון מאז דויד טרזגה ב-2003 שכובש מול ריאל מדריד בשני משחקי נוקאאוט.
בנוגע למבשל, ניימאר, גם הוא הגיע לציון דרך. אף שחקן לא בישל יותר שערים מהברזילאי מאז הופעת הבכורה שלו במפעל, כאשר במאזנו כבר 28 שערים אותם בישל לחבריו. ניימאר וקיליאן אמבפה בישלו אחד לשני 12 שערים מאז תחילת עונת 2017/18 בליגת האלופות, יותר מכל צמד שחקנים אחר. במקום השני נמצאים הצמדים מוחמד סלאח ורוברטו פירמינו, וליאו מסי ולואיס סוארס, עם 7 שערים לכל.
אי אפשר לעצור את הבעיטה הזאת של מודריץ'