מלאדן קרסטאיץ' מחזיר את מכבי ת"א לחיים. המאמן, שנראה היה שהובא כדי להעביר עונה שקטה ולסיים במקום השלישי, מחזיר את הצהובים בענק למאבק האליפות. אז איך זה קרה? הגעתו של ג'ורג'ה יובאנוביץ', החיבור שלו עם סטיפה פריצה, ובעיקר ה־4־4־2 של המאמן מוציאים ממכבי את המיטב. האם במכבי בחיפה צריכים להחתחיל לחשוש?
בישראל כמו בישראל תמיד מחפשים מה לא בסדר. כשקרסטאיץ' נחת בישראל מה עניין את כולם? שהאנגלית שלו לא טובה ושהוא צריך מתורגמן. לא התייחסו לכך שנוחת פה מאמן שאימן את נבחרת סרביה במונדיאל, ושחקן עם עבר עשיר בבונדסליגה. העיקר שהוא לא יודע אנגלית.
1 צפייה בגלריה
מלאדן קרסטאיץ'
מלאדן קרסטאיץ'
מלאדן קרסטאיץ'
(צילום: גטי אימג'ס)
בינתיים נראה שמדובר בגרסה די דומה (בסגנון בעיקר) של ולדימיר איביץ'. הפתיחה של הסרבי הייתה מהוססת, תיקו בבכורה בליגה נגד סכנין, ניצחון דחוק על מכבי פ"ת והפסד למכבי חיפה לאחר שהיה ביתרון מבטיח ברוב שלבי המשחק.
קרסטאיץ' קיבל את מכבי תל אביב כשהיא צברה 21 נקודות בלבד מ־39 אפשריות ולאחר שספגה 20 שערים ב־13 מחזורים, 53.8% הצלחה. תחתיו, לאחר 12 מחזורים, מכבי צברה 29 נקודות מ־36, ספגה תשעה שערים פחות ואחוזי ההצלחה שלו בליגה עומדים על 80.5%, שיפור ענק.
בינואר מכבי תל אביב החליטה להוציא 1.9 מיליון יורו על ג'ורג'ה יובאנוביץ'. החלוץ בן ה־23 הספיק לעבור בקריירה הקצרה שלו בפרטיזן בלגרד, לוקרן, קאדיס, קרטחנה וצ'וקריצ'קי הסרבית כשעד כה שולמו עליו דמי העברה על סך 3.35 מיליון יורו. לא מעט אנשים לא הבינו מדוע מכבי תל אביב שופכת כמעט 2 מיליון יורו על חלוץ כשהיא לגמרי לא במאבק האליפות. אז הנה, יובאנוביץ' מתגלה כבינגו וכחלוץ איכותי שהעתידו עוד לפניו, כמה חלוצים מסוגלים להבקיע שער בנגיעה ולבעוט ברמת דיוק כזו? חלוץ שבהחלט שייך לרמות הגבוהות ביותר.
בחמש הופעות בהן שיחק 332 דקות יש לחלוץ הצעיר חמישה שערים. מדהים. גם החיבור עם פריצה הוא פשוט נהדר. הקרואטי הוא חלוץ 9 מהסגנון הישן שכמעט ולא קיים בכדורגל המודרני, אך משחק הראש המשובח שלו והיכולת לשמור על הכדור ולנצל הזדמנויות ברחבה הביאו אותו להיות מלך השערים של הקבוצה בליגה עם עשרה כיבושים.
גם דן ביטון וגבי קניקובסקי לא פתחו את העונה היטב, אך עם הגעתו של קרסטאיץ' הם שדרגו את היכולת ואת המספרים. ביטון עם שבעה בישולים ושני שערים וקניקובסקי עם שבעה בישולים ושלושה שערים – בהחלט חלק משמעותי בשינוי לטובה של בקבוצה.
דן גלזר מתחיל להראות את היכולת הטובה שאפיינה אותו בעבר, וגם עדן שמיר הופך לאחד השחקנים הטובים של מכבי תל אביב העונה. עד כה, כשסבוריט שיחק כבלם, זה היה בלית ברירה אך היכולת הטובה שמגלה לאחרונה אופיר דודזאדה, בהחלט עשויה להשאיר את המגן הספרדי כבלם.
וכעת כשאנחנו מחזור אחד לסיום העונה הסדירה ורגע לפני שנפתח הפלייאוף, מכבי תל אביב מגיעה לחלק המכריע של העונה כשהיא בכושר הטוב ביותר שלה וכשהפער מהפסגה עומד על שש נקודות בלבד ממכבי חיפה, שלאחרונה מאבדת גובה, ושתי נקודות בלבד מהפועל באר שבע שבמקום השני. אחרי שהיה נראה שהאלופה הולכת לקרוע את הליגה, פתאום קיבלנו קרב משולש על התואר. איזה פלייאוף עליון אש מחכה לנו.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.