אמרתם "ויטמין", וכיוונתם לתרכובת אורגנית חיונית לגוף, שמתחברת למונחים של בריאות, יופי וחיוניות, כך לגבי הגוף, כך לגבי עור הפנים. וכשמבקשים להעניק לעור הפנים מראה בריא וזוהר, הרי שיש לספק לו כחלק משגרת טיפוח יומיומית את הוויטמינים הדרושים, אם בכמוסות דרך הפה או באמצעות מוצרי טיפוח, שמכילים את אותם ויטמינים נדרשים.
אחד מהוויטמינים שנמצאו כחשובים במיוחד לטיפוח העור, הוא ויטמין C (חומצה אסקורבית), שמסייע ביצירת רקמות ועצמות, מחזק את המערכת החיסונית, חיוני ליצירת הקולגן ושמירתו בעור, מחזק ומגמיש את העור. יש להדגיש, שהוויטמין גורם לעור להיות רגיש לאור, לכן חובה למרוח קרם הגנה כשיוצאים לשמש. גם ויטמין E נמצא כחיוני לטיפוח עור הפנים, בהיותו ידוע כמנטרל רדיקלים חופשיים מזיקים, מצמצם סימני הזדקנות, מונע יובש ומפחית דלקות.
לשאלה מה עדיף לעור, מריחת ויטמינים או בליעתם, משיבה ד"ר סיון מרסר, מומחית ברפואת עור: "ויטמינים אינם סוכריות. הם משפיעים ופעילים, ויש להתייחס אליהם במלוא האחריות. ויטמין E הוא נוגד חמצון חזק. נטילתו באופן פומי, במינון כזה או אחר, צריכה להילקח בחשבון כמשפיעה על עוד איברי גוף, לא רק על העור. לעומת זאת, כשנוטלים פומית ויטמין C, הסיכוי שיגיע לעור בעודו פעיל בעצימות הנדרשת, אינו גבוה. לכן עדיף להשתמש בסרומים וקרמים, שמכילים אותו.
1. ג'ל לח ויציב
מותג הטיפוח דרמלוג'יקה מציג ג'ל לחות מסדרת ביולומין סי, כשהפורמולה שומרת על יציבות הוויטמין לאורך זמן. הוויטמין C שבתכשיר אינו פוטוסנסטיבי, לכן ניתן להשתמש בו בכל עונות השנה. בתכשיר משולבים גם חמישה סוגים של חומצות היאלורוניות. מספק לעור רמת לחות אופטימלית, הבהרה ומסייע לשיפור סימני הזדקנות.
מחיר: 312 שקל ל־50 מ"ל. להשיג: באתר ובנקודות מכירה מורשות
2. ליפט אפ נוסח פולה
פולה בליק דיין, מייסדת ומנהלת המרכז לרפואה טבעית בשיטת פולה, מציגה גרסה מחודשת של סרום ליפט אפ, עשירה באקסטרה ויטמינים C ,A ו־E, תמציות ורדים ונוגדי חמצון. הסרום ממריץ וממצק את העור, מרענן ומחדש תאים, מחליק קמטים ומגביר את ייצור הקולגן. למוצר מתלווה כוס סיליקונית ביתית להחדרת החומר לעור.
מחיר: 500 שקל. להשיג: אצל פולה בתל אביב ובאתר
3. אמפולות מזוליפטיות
המותג ליראק פריז משיק מארז אמפולות שיקום, "מזוליפט", זריקת מרץ לעור. מעלימות סימני שחיקה ועייפות ומעניקות מראה גלואו, בין היתר בזכות הריכוז הגבוה, 15%, של ויטמין C טהור. ריכוז המינרלים, הוויטמינים והחומצה ההיאלורונית שבתכשיר מבוסס על טכניקת המזותרפיה.
מחיר: 259 שקל. להשיג: אצל קוסמטיקאיות ורופאים מורשי ליראק ובאתר
4. טריפל של C
סדרת הטיפוח האורגנית של אבלון אורגניקס, מציגה סרום ויטמין טריפל. הפורמולה נספגת במהירות, מבהירה ומעשירה את העור בנוגדי חמצון. הקומפלקס מסייע בהבהרת כתמי פיגמנטציה ושמש, מחייה את עור הפנים ומעניק לו זוהר. 100% Vegan.
מחיר: 179 שקל ל־30 מ"ל. להשיג: בסופר פארם, בבתי מרקחת וטבע
5. בוסטר של C
ב־SeboCalm הושק בוסטר 10% ויטמין C טהור, מסדרת סבוקלם אינוביישן. הנוסחה מתאימה לעור יבש ובוגר. הבוסטר מכיל גם שמנים, מסייע בהבהרת כתמי שמש ופיגמנטציה, מעודד ייצור קולגן ואלסטין. מחליק ומגמיש את העור.
מחיר: 199.90 שקל ל־30 מ"ל. להשיג: ברשתות הפארם ובתי מרקחת פרטיים
6. הו, כמה גלואו
OH GLOW מציגה את COCOSOLIS: ברונזר גוף משזף. מכיל תערובת שמנים אורגניים וויטמין E טבעי, שחודרת לעור, מזינה ומחליקה אותו.
מחיר: 179שקל. להשיג: בלעדית באתר
7. אלפא פקטור
Forever Israel מציג שמן עדין לעור הפנים, מחוזק בוויטמינים A ,C ו־E ומכיל רטיניל פלמיטט, שמסייע להרגעת העור. השמן נלחם ביובש, מלחח ומזין את העור.
מחיר: 183 שקל ל־30 מ"ל. להשיג: אצל משווקים מורשים ובאתר Forever Israel
8. פפטיד לעיניים
המותג 417 מציג סרום עיניים טבעוני מרוכז, שמספק שיפור מיידי במוצקות ובאלסטיות העור. משולב עם קרם לחות לעיניים. מכיל ויטמינים A ,B ,C ,E ,F וכן את הפפרטיד ארג'ירלין, שתורם לצמצום קמטים וקמטוטים, ותמצית תה ירוק.
מחיר 220 שקל. להשיג: בסופר פארם
9. נוגד חמצון מתוק
ג'ל נוגדי החמצון RESERVE מבית JEUNESSE GLOBAL מסייע להגנה הטבעית של הגוף, וגם מגיע מתוק. בין הרכיבים נמצאים דובדבן שחור, הידוע כאנטי דלקתי, אוכמניות, שמסייעות להאטת תהליכי הזדקנות, ענבי קונקורד, רימון ופרי אסאי. הרכיב העיקרי, רזברטרול, מסייע, לטענת היצרנים, לאריכות ימים.
מחיר לצרכן: 575 שקל לאריזה של 30 יחידות. להשיג: אצל מפיצים מורשים ובדף הפייסבוק של החברה
4 צפייה בגלריה
גל נוגדי חמצון RESERVE
גל נוגדי חמצון RESERVE
גל נוגדי חמצון RESERVE
(צילום: יח"צ)
10. שיקום לילי
חברת הרבלייף מציעה קרם משקם ללילה, שפועל להתחדשות התאים ומעניק לעור לחות בזמן השינה. הפורמולה מכילה ויטמינים נוגדי חמצון C ו־E ורכיבים נוספים, בהם ויטמין B3 ושמנים.
מחיר: 225 שקל ל־50 מ"ל. להשיג: באתר ואצל המפיצים
4 צפייה בגלריה
הרבלייף - קרם מחדש ללילה, 225 שקלים
הרבלייף - קרם מחדש ללילה, 225 שקלים
הרבלייף - קרם מחדש ללילה, 225 שקלים
(צילום: יח"צ)
11. דרמה צרפתית
דיאדרמין, DIADERMINE, מותג טיפוח הפנים הדרמטולוגי הצרפתי, מציג סדרת טיפוח שיק, מבוססת על קוקטייל של דרמה־ויטמינים C, D ו־H. קרם היום מכיל ויטמינים שמעניקים זוהר לעור. מתאים במיוחד לעור בוגר.
מחיר: 79.90 שקל ל־50 מ"ל. להשיג: בלעדי בסופר פארם
12. פי 5,000 במריחה
קרם ויטמין E5000 של ג'ייסון מועשר בתערובות צמחים וויטמין E, שמספקים לעור הפנים לחות והזנה, פועלים למניעת יובש, ומחדשים את רכות העור.
מחיר: 79.90 להשיג: ברשתות הפארם, בתי מרקחת ובתי טבע
13. מסכה בצהוב
גרנייה מציג מסכת טישו צהובה, Mix Tissue Mask Vitamin C. מסכת בד חד פעמית לבוסט של לחות, בתוספת ויטמין C, למראה עור חיוני ואנרגטי.
מחיר: 19.90 שקל. להשיג: ברשתות הפארם
14. E של לבנדר
חברת לבנדר מציגה סרום יום טבעי, מזין ומאזן, שמכיל ויטמין E ותערובת הזנה של שמנים. מרקם קליל, נספג במהירות, ומעשיר את העור בלחות. הטבעי נמצא גם בשמנים שבסרום, אבוקדו וזרעי ענבים.
מחיר: 130 שקל. להשיג: בחנויות לבנדר ובאתר
4 צפייה בגלריה
לבנדר סרום
לבנדר סרום
לבנדר סרום
(צילום: יח"צ)
15. עושים לנו ליפטאקטיב
מותג הדרמו־קוסמטיקה הצרפתי וישי מציע במסגרת סדרת האנטי־אייג'ינג LIFTACTIV ליפטאקטיב ויטמין C, שוט מרענן נוגד חמצון. הפורמולה כוללת ריכוז של 15% ויטמין C טהור עם נגזרת של חומצה היאלורונית ומים טרמליים ממעיינות וישי. מסייע להבהרת העור ולהפחתת מראה עייף.
מחיר: 189.00 שקל ל־10 מ"ל.
להשיג: בבתי מרקחת ובאתרי המכר
16. מציעים לבידו בשפע
הסרום של LAVIDO מבוסס על שמנים, בהם שמן זרעי רימון, נוגד החמצון, ושמני הדרים, שנוספים לוויטמינים ונוגדי חמצון A ,C ,E וגם ויטמין P.
מחיר: 199 שקל. להשיג: ברשתות הפארם
4 צפייה בגלריה
לבידו סרום משקם, מחיר 199 שקלים
לבידו סרום משקם, מחיר 199 שקלים
לבידו סרום משקם, מחיר 199 שקלים
(צילום: יח"צ)
17. לילה בהיר
ד"ר פישר מציג קרם לילה מבהיר, ג’נסיס ווייט. הקרם מעניק לעור הזנה אינטנסיבית ולחות, מסייע בהבהרת כתמי עור ובטשטוש קמטים. הקומפלקס משלב תמצית מצמח הליקוריציה, אצה יפנית וויטמין C.
מחיר: 169.90 שקל. להשיג: ברשת סופר פארם

C ו־E במזון: מה אוכלים היום?

ויטמין C מצוי בפלפל אדום, פירות הדר, ברוקולי, מנגו. כמות יומית מומלצת נעה בין 300-200 מ”ג, ומושגת באמצעות תזונה תקינה ומולטי ויטמין. כדי לקבל את הכמות המקסימלית של ויטמין C במזון מומלץ לאכול פירות וירקות בסמוך להכנתם, וכדי לשמור על ערכי ויטמין C בבישול, מומלץ בישול באידוי.
ויטמין E מצוי, בין היתר, בדגנים מלאים, קטניות, אגוזים ושקדים, בשמנים ממקור צמחי, ירקות ירוקים, ירקות ממשפחת המצליבים, ביצים וחמאה. מומלץ לצרוך את הכמות הנדרשת באמצעות מזון, ואם כתוסף, רצוי להיוועץ ברופא לגבי המינון. על־פי נתוני רשויות הבריאות בארצות הברית, הכמות היומית הנדרשת לתזונה תקינה בקרב בוגרים מגיל 19 ומעלה היא 200 מ”ג ליום.
לפי מחקרים, הנמצאים בשלבים מוקדמים, שילוב ויטמין E ו־C עשוי לספק הגנה כלשהי מאלצהיימר או ממחלות דמנציה אחרות.