מייק שריף, שהיה מוכר במשך שנים כ"שריף ילד הפלא הדרוזי", הוא בין 12 זמרים, רובם מהמגזר הערבי, החשודים בעבירות מס. על בתיהם פשטו ביממה האחרונה במפתיע, במבצע שזכה לכינוי "אינתא עומרי", חוקרי רשות המיסים, בליווי כוחות משטרה. ברשות המיסים טוענים כי הזמרים חשודים בהעלמת הכנסות בהיקף כולל של מיליוני שקלים.
1 צפייה בגלריה
מייק שריף
מייק שריף
מייק שריף
(צילום: רונן אקרמן)
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
שריף, כיום תושב דליית אל כרמל, בן 43, חשוד בעבירות פליליות של "השמטת הכנסות במזיד ושימוש במרמה, עורמה ותחבולה בכוונה להתחמק ממס". הוא חשוד כי ניהל ספרי חשבונות כוזבים והשתמש בתחבולות להעלמת מס בכמיליון שקלים. בחיפוש בביתו, טוענים החוקרים, נמצאו מסמכים הקושרים את החשוד לעבירות.
חוקרי רשות המיסים טוענים כי שריף הופיע כזמר בעשרות אירועים ובכללם חתונות, מופעים באולמות וכנסים. בין השאר הופיע גם באירועים ברשות הפלסטינית.
שריף, שגדל בכפר הדרוזי עוספיה, התגלה בהיותו בן 7 בתחרות כישרונות צעירים וממנה הגיע לתוכנית הכישרונות "כוכבי המחר" ששודרה במסגרת התוכניות בערבית בערוץ הראשון של הטלוויזיה הישראלית.
תזכורת: הזמר שריף בהופעה באולפן ynet
(אלי סגל)
בתוכנית ביצע ילד הפלא את השיר "אל-חבאייב" של הזמר הסורי ג'ורג' וסוף ולאחר הופעתו פנה למשפחתו הגיסטריסט המפורסם יהודה קיסר וביקש ליטול את הילד תחת חסותו. המשפחה נענתה ושריף בן ה-12 עבר להתגורר בתל אביב והפך לכוכב מוכר בכל הארץ. כזמר, ילד הפלא שריף, אף הקליט שני דואטים עם שרית חדד, בהם את "שלום חבר" שהוקלט ב-1995 לאחר רצח יצחק רבין. שריף אף הופיע לאחר השלום עם ירדן ב-1996 בפני המלך חוסיין. מאוחר יותר הקליט דואט עם הזמר דודו אהרון, "הכל קורה בתל אביב", שהגיע לצמרת מצעד הפזמונים הישראלי. ב-2020 השתתף בתוכנית נ'נג'ה ישראל vip.
במהלך המבצע עוקלו נכסים ונתפסו כספים וראיות הקושרות את החשודים למעשים המיוחסים להם, כמו יומנים וספרי חשבוניות. שלושה מהזמרים החשודים נעצרו. שניים מהם, חביב ויסאם וג'ישי הישאם, שוחררו בערבות. מייק שריף, שרכב האאודי שלו הוחרם, שוחרר למעצר בית. חקירתם של כל החשודים נמשכת.
במהלך המבצע נתפס כאמור רכב אאודי חדש בבעלותו של מייק שריף. עוד נתפס רכב אינפיניטי של חביב ויסאם, ובחלק מהבתים נתפסו מזומנים בשווי של עשרות אלפי שקלים, חלקם במטבע מקומי וחלקם במטבע זר.
מדובר בזמרים שחלק ניכר מהכנסתם מגיע מהופעות בחתונות. על פי החשד, במשך תקופה ארוכה העלימו אותם זמרים הכנסות בשיטה שבה חלק מההכנסות שזרמו לכיסם דווחו על ידי נגנים וזמרי ליווי בלהקתם שהם עוסקים פטורים, ובשיטות נוספות.
למבצע קדמה פעילות מודיעין שכללה מיפוי נכסים, הפקת מידע מרשתות חברתיות, איתור כתובות וניתוח דיווחי מס ודו"חות בנקים. בפעילות זו התברר כי חלק מהחשודים העבירו כספים במזומן דרך חשבונות בנק של בני משפחתם, קנו רכוש על שם בני משפחה וכן נוסעים במכונית שאינה רשומה על שמם, וכל זאת במטרה להסתיר את היקף פעילותם הכלכלית. בשל כך הושם דגש במהלך המבצע על תפיסת כל מסמך המעיד על רכישת ציוד, רכבים או מבנים ותפיסת מסמכי בנקים.
במבצע השתתפו מבקרי חשבונות ממשרדי מע"מ בחיפה, עכו, נוף הגליל וטבריה, לצד חוקרים מחקירות מס הכנסה וחקירות מע"מ חיפה ושוטרים.
יצוין כי בשנים האחרונות נחקרו ונעצרו על ידי חוקרי רשות המיסים זמרים, מגישי טלוויזיה ובכירים מעולם הבידור והדוגמנות, כולם יהודים, בהם משה פרץ, קובי פרץ והדוגמנית בר רפאלי.
עו"ד ג'וליאן חדאד, המייצג את שריף, מסר בתגובה: "לאחר חקירתו, הלקוח שלי שוחרר בהסכמה לביתו וזה אומר דרשני. אני בטוח כי מהר מאוד יבינו ברשות המיסים, כי לא דבק רבב בהתנהלותו של שריף, זמר מוערך שמרביתנו, אם לא כולנו, גדלנו על שיריו".