2 צפייה בגלריה
פורר עם הבנות של תכנית 'בועטות'
פורר עם הבנות של תכנית 'בועטות'
פורר עם הבנות של תכנית 'בועטות'
(באדיבות יעלי הראל)
"העצמת נשים מגיל צעיר זה יעד וחוגי הכדורגל, הניתנים ללא עלות, מחזקים את הדימוי העצמי של הילדות ומאפשרים להן להיות פורצות דרך גם על המגרש וגם מחוצה לו", כך אמר היום (שני) השר לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, עודד פורר, באירוע של המשרד ועמותת "שער שוויון". לרגל המאורע נערך בבית וגן טורניר בהשתתפות מאות ילדות מתוכנית "בועטות" ופורר בעט את בעיטת הפתיחה.
"שילוב ילדות בעולם הכדורגל מגיל צעיר יחזק את ספורט הנשים בעתיד", הוא הוסיף, "המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל מחזק את תחום החינוך הבלתי פורמלי בקרב ילדות וילדים מהחברה היהודית והערבית בפריפריה החברתית והגיאוגרפית".
כדורגל, כידוע, משחקים מהמאה ה-19, אבל ליגת הנשים בארץ נוסדה רק לפני 24 שנים. הקשיים שהשחקניות והמאמנות של תוכנית "בועטות" חוו בילדותן, עדיין נוכחים בחייהן של ילדות רבות - ממחסור בתקציבים, אפליה בשימוש במגרשים ועד מעמד נמוך משמעותית מזה של כדורגל הגברים. בשנים האחרונות חל שינוי ומטרת התוכנית היא לאפשר לילדות להגשים את החלום. במרכז התוכנית עומדת העצמה ושיפור הדימוי הגופני והביטחון העצמי של הילדות.
2 צפייה בגלריה
"חוגי כדורגל מחזקים את הדימוי העצמי של הילדות". פורר
"חוגי כדורגל מחזקים את הדימוי העצמי של הילדות". פורר
"חוגי כדורגל מחזקים את הדימוי העצמי של הילדות". פורר
(יעלי הראל)
אביבה אבטאו שמשחקת במכבי אשדוד ומאמנת בתוכנית, אמרה: "היום כדורגל הוא לא תחביב רק של בנים, הוא לגמרי יכול להיות גם של ילדות ונשים. לא תמיד היה לי קל. בשכונה צחקו, איך ילדה יכולה לשחק כדורגל? העליבו והתעלמו ממני. היום אני מסייעת להרבה ילדות, אם הייתה לי 'אביבה' כשאני הייתי קטנה, כזו שתומכת בי באימונים ומאמינה בי, אז היום הייתי ברמה גבוהה יותר. כמאמנת, אני מרגישה את ההשפעה הגדולה שיש ל׳בועטות׳ על הבנות, והלוואי שכל ילדה במדינה תזכה להשתתף בתוכנית כזו. לא רק בגלל הכדורגל, אלא בזכות הערכים, הביטחון והיכולות שמקבלים מהמשחק״.
בראאה כעבייה מבנות עראבה מהליגה הלאומית היא מנהלת מחוז גליל בתוכנית וגם האישה הראשונה בכפר שלה שעוסקת בספורט באופן מקצועי. "רוב הילדות בארץ בכלל ובחברה הערבית בפרט לא מצליחות להשתלב באימוני כדורגל בקבוצה של בנות בלבד", היא אומרת, "הכישרון והאהבה שלי לספורט התחיל בגיל צעיר, אך מהר מאוד החברה כיוונה אותי לספורט 'נשי יותר' ושנים לאחר מכן, חזרתי לכדורגל. לשמחתי הכישרון נשאר והיום אני משחקת בליגה הלאומית. אני רואה את העלייה באמונה העצמית, בלימודים ובכושר של כל ילדה וילדה שמשתתפת ב׳בועטות׳ - קבוצה של בנות המחזקות אחת את השנייה, מעצימה את הקבוצה ומחזקת כל אחת בנפרד".