הרגע המפחיד שבו אדם ששחה בים ניצל ברגע האחרון מהמוות, כשהוא נמנע בקושי מפגיעה של ספינת משא ענקית במשקל 200,000 טון, נתפס בעדשת המצלמה בתיעוד יוצא דופן. בסרטון, שצולם בדרום אנגליה, ניתן לראות את האיש שוחה במהירות כשאניית המכולות האדירה מפליגה במהירות היישר לעברו לקראת המפגש המפחיד.

התקרית התרחשה מעט לפני השעה 10 בבוקר בסאות'המפטון ווטרס, כאשר ספינת "אל-זובארה" ממלטה שאורכה 400 מטרים יצאה מהנמל למסע לכיוון לה האבר בצרפת. בשניות הספורות שנותרו לו, הצליח האיש לשחות רחוק מספיק מנתיב ספינת "אל זובארה" כדי להימלט על חייו. עדים לאירוע אמרו שלאותו שחיין "הייתה משאלת מוות" כשמצא את עצמו באמצע נתיב ספנות הראשי, ממש ליד סאות'המפטון, המפשייר. 

נוסעים על מעבורת שנכנסו לסאות'המפטון באותו זמן צפו באימה לנגד עיניהם. אחד מעדי הראייה, עדן איסט, סטודנט בן 18 שצילם את אותם רגעים, אמר כי האיש בר המזל היה עם שני חברים שהיו על סירה. השלושה לא יכלו להפעיל את מנוע הסירה כשהספינה המלטזית שעטה לעברם.

איסט סיפר: "בדיוק נכנסנו וראינו ספינת מכולות ענקית מתקרבת אלינו. יכולנו לראות אותה מתקרבת וחשבתי לעצמי 'הוא קצת אמיץ'. ברור שהוא לא ראה את זה מגיע. ברגע שהוא ראה אותה אפשר היה לראות אותו נכנס לפאניקה ומנסה להפעיל את המנוע של הסירה שלו - אבל הוא לא התניע אז פשוט קפץ למים".

"אני לא בטוח איך הוא הצליח לשרוד", הוסיף איסט. "הסירה שלו נשאבה מתחת ונזרקה בצד השני. ממש פחדתי בשביל הבחור הזה". איסט ציין ששני חבריו של האיש, שניתן לראותם בורחים בסירה השנייה, משו אותו מהמים.