1 צפייה בגלריה
חנה קנייזבה מיננקו
חנה קנייזבה מיננקו
חנה קנייזבה מיננקו
(רויטרס)
איגוד האתלטיקה החליט לצאת עם קמפיין להעצמה נשית לכבוד יום האישה 2022, במסגרתו הושם דגש על ספורטאיות מצטיינות שמצליחות גם בתחומים אחרים כמו לימודים וקריירה עסקית. "השאיפה היא לתת השראה לנשים בכלל ולספורטאיות בפרט שהן לא צריכות לוותר, יכולות לעשות הכל ועדיין להצליח", אמרו באיגוד על הקמפיין שקיבל את הסלוגן: "את לעולם מנצחת".
חנה מיננקו, סגנית אלופת העולם ואירופה לשעבר, שיאנית ישראל בקפיצה לרוחק ומשולשת, בעלת תואר שני בשיווק ועובדת הייטק, אמרה: "הסוד שלי בלשלב את הספורט והקריירה הוא ליהנות ממה שאת עושה - גם בעבודה, גם בלימודים וגם באימונים. הרבה דברים בחיים מזכירים לי את האולימפיאדה, שצריך לעבור את הפחד הזה".
"העובדה שהייתי ספורטאית וראיתי איך אני מגיעה לגבהים שלא חשבתי שאגיע אליהם אף פעם, גרמה לי להאמין שאני יכולה להשיג הכל", אמרה דניאל פרנקל, שיאנית ואלופת ישראל בקפיצה לגובה, בעלת שני תארים (משפטים ומנהל עסקים), מרצה בתחום הספורט ועורכת דין, "יש תכונות שמתלוות לספורטאיות שמכירים בהן בעולם העסקי. מה שיכול לחזק נשים ברגעי משבר זה להיות גאות במה שהשיגו".
איגוד האתלטיקה בקמפיין העצמה נשית
ביטי דויטש, אלופת ישראל במרתון, בעלת תואר שני בייעוץ חינוכי, מרצה מנטאלית בישראל ובארה"ב, ואמא לחמישה, הוסיפה: "איך עושים הכל? צריך לבקש עזרה, יש לי תמיכה מהמשפחה, אבל גם צריך לדעת שאין דבר העומד בפני הרצון. הכל אפשרי בספורט ולא צריך לחשוב שזה בלתי אפשרי בגללש אנחנו נשים".
כרוואן חלבי, שיאנית ישראל ב-1,000 מטר ואלופת ישראל במרוצי כביש וסטודנטית לתואר שני בהנדסה ביו רפואית בטכניון, סיפרה: "הספורט עזר לי לגלות תכונות שיש בי שעוזרות לי בחיים כמו השקעה, התמדה, ניהול זמן ודברים אחרים שמתשלבים עם האימונים והלימודים".
אולגה ברושנטיין, אלופה ושיאנית ישראל ב-400 מטר משוכות ובקפיצה במוט, היא האתלטית הפעילה המבוגרת ביותר בארץ (45) וגם בעלת תואר ראשון בתכנות, עובדת כמתכנתת בבנק ירושלים ואמא לשלושה ספורטאים. "שילבתי ספורט בכל התחומים, אני לא רואה את החיים שלי בלי ספורט", היא אמרה, "זה מלמד אותך כל מיני דברים לחיים".