מקררים, מיקסרים, קונסולות וגם סתם טוסטרים: "בָּדוּק" - מדור בדיקות המוצרים של ynet, בוחן בכל פעם מוצר אחר ונותן לכם את דעתו האובייקטיבית. והפעם: מסחטת מיצים איטית BLACK&DECKER, להשיג ברשת ACE, באתר SEL ואצל המשווקים המורשים. מחיר: 1,099 שקלים.
היה רגע שכולם רצו מכונת מיצים בבית. כל הרחובות של כל הערים התמלאו בדוכני שייקים, והרעיון של לסחוט תפוח, סלרי וג'ינג'ר לבד בבית נשמע אדיר. מאז כולם גילו שהוויטמינים די נעלמים כשעושים מיץ, ובכלל מיצינו. ואז הגיע הקולד פרס ונהיה דיבור שוב - והנה יש אצלי מכונת מיצים בסחיטה איטית של בלאק אנד דקר. אז איך היא? בדקנו.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
מסחטת מיצים BLACK&DECKER
מסחטת מיצים BLACK&DECKER
מסחטת מיצים BLACK&DECKER
(צילום: יח"צ)
מכיוון שבאותו שיא של מיצים הייתה לי לרגע מכונת מיצים, יש לי למה להשוות והנקודה הראשונה הברורה היא הגודל. מכונות המיצים של פעם היו עצומות, זו של בלאק אנד דקר בגודל סבבה. יכולה לשבת בכיף על השיש, וכשמפרקים אותה נכנסת בכיף לארון.
ההרכבה לוקחת לי כמה רגעים. החוברת שמגיעה עם המוצר מעט מבלבלת, אין סנכרון מלא בין מיספור החלקים לבין החלקים בפועל, וההסברים מעורפלים עם משפטים כמו "הניחו המסננת שתשב טוב". בסדר. אלמנט ההרכבה חוזר גם אחרי שפירקנו, ניקינו וניסינו להרכיב מחדש. אני עדיין לא בטוח איזו מגרעת נכנסת איפה ופשוט מסובב המסננת עד שהכל מתיישב כמו שצריך.
הסחיטה נהדרת. המכונה סוחטת בעזרת בורג גדול שמפרק כל דבר שמכניסים אליו. הסחיטה הינה איטית יחסית, כלומר לא דוחפים גזר ומיד יוצא כל המיץ, אבל להביט על גזר ננגס על ידי הבורג זה חתיכת תענוג. הסיבים, הקליפות וכולי, יוצאים למיכל אחר בצד. אמנם סחיטה איטית משאירה יותר מהערכים התזונתיים של הפרי במיץ, אך עדיין, בשאריות יש את רוב הוויטמינים, אז אם חשוב לכם הערך התזונתי, שיפכו קצת מהם למיץ.
ניסינו גזר, ניסינו תפוחים, ניסינו פירות הדר. מכולם יצאה כמות מיץ יפה. דווקא את פירות ההדר היה הכי קשה לסחוט. בהיותם מאוד רכים, כמה פעמים הם נתקעו בין הבורג למסננת. דחיפה יעילה עם המוט הנלווה מסייעת לעניין. הסחיטה שקטה למדי וסביבת העבודה נשארת נקייה. הפסולת יוצאת לאיטה אל המיכל הצידי, ואף נראית קצת מצחיק כשהיא יוצאת.
הניקוי של המכונה קל, בטח יחסית למכונות העבר שניסינו. למעשה, הניקוי היה הסיבה המרכזית בה לא השתמשנו במכונות המיצים הישנות. לנקות את המסננת תמיד היה פעולה קשה יותר מלנקות כותש שום, אך במכונת המיצים הזו של בלאק אנד דקר יש רק שלושה חלקים, המסננת נשטפת בקלות והבורג מתנקה כאילו הוא כף.
אם בכל זאת צריך לנקות היטב המסננת, המברשת הנלווית מצוינת לכך. החלק היחיד שקשה לנקות הוא הפתח ממנו יוצאת הפסולת. חלקי ירקות ופרי נתקעים בפתח וצריך סכין כדי להוציא אותם.
המחיר גבוה יחסית למסחטת מיצים, אך נמוך יחסית למסחטת מיצים איטית. בגדול, מכונה שמאפשרת לעשות ניסויי מיץ (מי ידע שגזר ופומלה זה שילוב נורא ואיום? אני יודע, עכשיו) בלי לחשוב על הבלגן הנלווה.
הערה: המכשיר נבדק במשך כשבוע ועשויים להיות היבטים נוספים שלא עלו בבדיקה, בדגש על תקלות בשימוש לאורך זמן ועמידות המכשיר. בנוסף, הבדיקה נעשתה בדגש על המכשיר הספציפי וייתכנו אופציות זולות וטובות יותר בשוק בארץ או באתרים מחו"ל, אותן לא בחנו.