המפעלים נקראים לדגל: זינוק בביקוש לדגלי אוקראינה

אלפי אזרחים מבקשים להביע הזדהות עם המדינה המותקפת באמצעות תליית הדגל הצהוב-כחול • בעל מפעל דגלים: "עובדים במשמרות סביב השעון"

ביקוש שיא לדגלי אוקראינה, צילום: ניר מרום

מפעלי הדגלים עוברים לקו החזית: בעקבות הלחימה, נוצר זינוק של ממש בביקוש לדגלי אוקראינה, שתלייתם במרפסת או בחלון מהווה עבור אזרחים וחברות רבות דרך המחאה היחידה נגד הפלישה הרוסית.

כך למשל, במפעלי "מרום FGP" לייצור דגלים ותרנים עבדו בשל כך ביום שישי, עד כניסת השבת. אמש, כשעה לאחר יציאת השבת, נפתחה משמרת לילה כדי להדביק את הדרישה הגוברת והולכת לדגלי אוקראינה שכבר הגיעה ליותר מ־1,000 הזמנות.

אבי מרום מילברגר, יו"ר קבוצת מרום וסגן יו"ר לשכת המגשרים בישראל, אמר ל"ישראל היום" כי "הרכישות מתבצעות על ידי כל סוגי האוכלוסייה והמגזרים, החל מילידי אוקראינה ובני משפחותיהם, דרך צברים שאין להם קשר ישיר לעם האוקראיני, ועד עסקים קמעונאיים, משרדים, ועדי בתים משותפים ומפעלים בכל ענפי המשק".

לדבריו, "ההזמנות מגיעות מכל חלקי הארץ: מאילת ועד נהריה, יהודה ושומרון - ומכל המגזרים. בין השאר, היו הזמנות גם ממשפחות של חסידים הנוהגים לבקר באומן, וכן מצד סטודנטים רבים שנחלצו מאוקראינה".

עוד מוסיף מרום מילברגר כי הסטודנטים, שחלקם חזרו לארץ רק בימים האחרונים, אמרו לו כי "הנפת הדגלים אל מול כל גורם או מוסד רוסי, זו דרך הפעולה היחידה שיש לנו". לדבריו, הם ציינו כי הם דואגים מאוד לכל חבריהם לספסל הלימודים, שנשארו להילחם ברוסים.

מרום מילברגר מספר כי קולגה מגרמניה עדכן אותו כי גם אצלו אזלו כל הדגלים של אוקראינה, ואף שביקש את עזרתו. "לא חלמתי שב־2022 נהיה במצב כזה. בעבר הרחוק הייתי איש פוליטי ומועמד לכנסת, אך כל התובנות שרכשתי עם השנים לא הכינו אותי למה שמתרחש אל מול עיניי. זו הסיבה שמעבר למה שאנחנו מחויבים להחזיק במלאי למילוי המכרזים השונים - לא היו לנו מספיק דגלים לספק את הביקוש".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר