חברת העברת הכספים וביצוע התשלומים פייפאל הודיעה היום (שבת) כי החליטה להשעות את כל פעילותה ברוסיה לאור הפלישה לאוקראינה. "אנו עומדים יחד עם הקהילה הבינלאומית, שמגנה את האלימות הצבאית של רוסיה נגד אוקראינה", אמר נשיא החברה, דן שולמן.
על החברה הופעל לחץ כבד מצד הממשל באוקראינה לעזוב את רוסיה. פייפאל עצמה טענה כי "מתחילת הפלישה, החברה עזרה לגייס מעל 150 מיליון דולר מתרומות לתמיכה באוקראינה".
3 צפייה בגלריה
(צילום: Paypal.com)
פייפאל הצטרפה לאינטל ו-AMD, שהודיעו אתמול על הפסקת משלוחי שבבים לרוסיה ובלארוס בעקבות המלחמה באוקראינה. במקביל, גוגל הודיעה על הפסקת הפרסום ברוסיה במנוע החיפוש שלה וביוטיוב, ומיקרוסופט הודיעה כי היא מפסיקה למכור מוצרים ושירותים במדינה. אינטל צייצה כי ''היא מגנה את הפלישה של רוסיה ובלארוס לאוקראינה ומפסיקה לאלתר את כל המשלוחים לשתי המדינות''.
עוד חברות שהפסיקו את פעילותן ברוסיה בעקבות המצב: גוגל, אפל, בואינג, איירבוס, אדידס, טויוטה, איקאה וחברת ההלבשה זארה,שהודיעה כי היא סוגרת את כל 502 החנויות הפיזיות והאונליין שלה ברוסיה. החברה הספרדית מסרה כי 8.5% מהרווחים השנתיים שלה מגיעים מרוסיה.
לרוסיה יש אמנם מעבד מפיתוח מקומי שמשמש בלא מעט מערכות ממשלתיות וצבאיות, אך הוא מיוצר על ידי TSMC הטייוואנית, שכבר הצהירה שלא תפעל בניגוד לתקנות האמריקניות. המשמעות, בפועל, היא שהחברה לא תייצר לרוסיה את המעבדים שלה.
3 צפייה בגלריה
אינטל
אינטל
אינטל
(צילום: EPA)
3 צפייה בגלריה
סונדר פיצ'אי
סונדר פיצ'אי
מנכ"ל גוגל, סונדר פיצ'אי
(צילום: AP)
הדרך היחידה כעת של רוסיה להצטייד בשבבים תהיה לפנות לסין. אך גם היא לא ערוכה לייצור המוני של מעבדים באיכות הנדרשת. מערכות רבות צורכות את השבבים האלה גם כצעדי תחזוקה. לכן, הפסקה של המשלוחים עשויה לפגוע במאמצי המלחמה הרוסיים.

התגובה של גוגל להאשמות של רוסיה

החלטת גוגל להשעות את הפעילות ברוסיה התקבלה, לאחר שרוסיה האשימה את זרוע הוידיאו של גוגל, יוטיוב, במתן לגיטימציה לדיווחים לא נכונים מהחזית באוקראינה. הרוסים דרשו מגוגל להפסיק לפרסם "מודעות שקריות על המלחמה באוקראינה", כך על פי דיווח של וול סטריט ג'ורנל אתמול (ה').
"לאור הנסיבות יוצאות הדופן, אנו משעים את הפרסום של מודעותינו ברוסיה", מסר דובר גוגל ל-CNBC היום (ו'). "המצב מתפתח במהירות, ואנו נמשיך לספק עדכונים במידת הצורך". ההחלטה נוגעת לפרסומות במנוע החיפוש של גוגל וביוטיוב.
מוקדם יותר השבוע, הפסיקה גוגל לפרסם תוכן שהופק על ידי כלי תקשורת ממלכתיים ברוסיה, והוסיפה שהיא לא רוצה שאנשים ינצלו את הסכסוך להשגת רווחים כספיים.
"לאור הנסיבות יוצאות הדופן, אנו משעים את הפרסום של מודעותינו ברוסיה", מסר דובר גוגל ל-CNBC היום. "המצב מתפתח במהירות, ואנו נמשיך לספק עדכונים במידת הצורך". ההחלטה נוגעת לפרסומות במנוע החיפוש של גוגל וביוטיוב.
מוקדם יותר השבוע, הפסיקה גוגל לפרסם תוכן שהופק על ידי כלי תקשורת ממלכתיים ברוסיה, והוסיפה שהיא לא רוצה שאנשים ינצלו את הסכסוך להשגת רווחים כספיים.
במקביל הודיעה, כאמור, מיקרוסופט על הפסקת מכירת מוצרים ושירותים ברוסיה, בתגובה לפלישת מוסקבה לאוקראינה. "כמו שאר העולם אנו נחרדים, כועסים ועצובים מהתמונות שמגיעות מהמלחמה באוקראינה, ומגנים את הפלישה לא המוצדקת והבלתי חוקית של רוסיה", נכתב בהודעה שפרסמה החברה.
פורסם לראשונה: 11:42, 04.03.22