השב"כ הודיע הבוקר (שישי) כי הושגו הבנות בין ישראל לאיחוד האמירויות שיאפשרו לחברות התעופה הישראליות להמשיך לטוס לדובאי כרגיל. זאת לאחר שלפני כחודש דווח על בעיות בתיאום הסדרי הביטחון בין ישראל לאמירויות שיובילו לצמצום הטיסות לנסיכות.

מהשב"כ נמסר כי "במסגרת המאמצים להגיע לפתרון המחלוקות סביב סוגיית אבטחת התעופה הישראלית בדובאי, התקיים אתמול סבב פגישות של ראש אגף האבטחה בשב"כ עם מקביליו האמירתים וזאת בהמשך לסבב פגישות של ראש השב"כ רונן בר עם מקביליו בשבוע שעבר".

עוד הוסיפו: "כתוצאה מפגישות אלו הושגו הבנות, סוכמו עקרונות עבודה משותפים וסידורי אבטחה אשר יאפשרו לחברות התעופה הישראליות לשוב ולטוס לדובאי באופן סדיר ושוטף".

שרת התחבורה מרב מיכאלי בירכה על פתרון משבר התעופה עם דובאי: "‏בעבודה מאומצת מאחורי הקלעים הצלחנו להביא לפתרון משבר התעופה עם דובאי והטיסות הישראליות ימשכו. היחסים של ישראל ואיחוד האמירויות קריטיים וחשובים לבטחון הלאומי של מדינת ישראל. אני מברכת על כך שמאמצי השב"כ ובני השיח האמירתים שחתרו ללא לאות להסכמות, שמרו את הקשר התעופתי בין המדינות".

חברuת התעופה אל-על וישראייר בירכו על הפתרון שנמצא והודיעו שיחזרו לפעילות במתכונת רגילה שכוללת 3-4 טיסות יומיות ליעד. "נאלצנו לבטל בכל יום מספר טיסות ולמצוא לנוסעים פתרון חלופי וכעת נוכל להעניק שירות יציב וברמה הגבוהה שלקוחות אל על מצפים לקבל", אמר מנכ"ל אל-על אביגל שורק.