בעקבות תלונות על כוויות: ריקול למיליוני שעוני ספורט

חברת פיטביט קוראת לאסוף בחזרה שעונים חכמים מדגם Ionic, מחשש לחימום יתר של הסוללה • בעבר קיבלה החברה תלונות על צמיד חכם שגורם לגירויים בעור

שעון הספורט עשוי לגרום לכוויות, צילום: רויטרס

חברת פיטביט הודיעה היום (רביעי) על ריקול של 1.7 מיליון שעוני ספורט חכמים מדגם Ionic, מחשש שסוללות הליתיום שלהם עלולות להתחמם ובכך לגרום לכוויות.

בארה"ב נמכרו כמיליון שעונים מדגם זה בין ספטמבר 2017 לדצמבר 2021, בחנויות פיזיות ובאתרים כמו אמזון ואתר הבית של פיטביט. יתר השעונים נמכרו במדינות אחרות. החברה הפסיקה לייצר את דגם ה-Ionic בשנת 2020.

תלונות בעבר על צמיד שגורם לגירוי, חברת פיטביט, צילום: אי.פי

 

ההחלטה לריקול (איסוף בחזרה) של השעונים הפגומים התקבלה בהנחיית המועצה האמריקנית לבטיחות במוצרים (CPSC), לאחר שלפחות 175 תלונות נרשמו בעניין הסוללות המתחממות, מתוכן 115 בארה"ב. מתוך סך התלונות דווח על 118 מקרי כווייה (78 בארה"ב), ומבין מקרי הכווייה המדווחים - שניים עסקו בכוויות מדרגה שלישית, וארבעה מקרים עסקו בכוויות מדרגה שנייה.

צרכנים אשר מחזיקים בשעון מדגם זה מתבקשים להפסיק להשתמש בו לאלתר וליצור קשר עם פיטביט באתר help.fitbit.com/ionic על מנת לקבל החזר מלא של 299 דולר ופיצוי: הנחה של 40% לרכישת מוצרים אחרים של החברה. למען הסר ספק, הריקול קיים לגבי שעונים מארבעת תתי הדגמים הבאים בלבד: FB503CPBU, FB503GYBK, FB503WTGY ו-FB503WTNV. לא יינתן החזר על מוצרים בעלי מספרים סידוריים אחרים.

זוהי לא הפעם הראשונה שחברת פיטביט מבצעת ריקול בעשור האחרון. לפני כשמונה שנים קראה החברה להחזיר צמיד חכם מסוג Fitbit Force, לאחר שקיבלה כ-10,000 תלונות על כך שהמוצר גורם לגירויים בעור, מתוכן כ-250 דיווחים על היווצרות שלפוחיות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר