מעל מאתיים מקרים במשך חודשיים: כתב אישום הוגש היום (שני) נגד אורלי דווידוביץ', מנהלת פעוטון "הלולי של אורלי" בפתח תקווה, ונגד בתה דניאל לייבוביץ', ששימשה כסייעת בגן, בחשד להתעללות. השתיים מואשמות בריבוי עבירות של התעללות בקטין חסר ישע בידי אחראי וכן בריבוי עבירות של תקיפת חסר ישע על ידי אחראי הגורמת חבלה של ממש. הפרשה נחשפה בתחילת החודש - כשאימא של אחת הפעוטות הגישה תלונה במשטרה.

כתב האישום מגולל מאות מקרים בהם השתיים, שהפעילו גן שיועד לפעוטות בגילאים שנה עד שלוש, התעללו ותקפו באופן תדיר, ביחד ולחוד את הקטינים אשר היו תחת אחריותן. כמו כן, במקביל לכתב האישום, הוגשה גם בקשה תקדימית לחילוט גן הילדים בבעלות דווידוביץ', בו בוצעו העבירות המיוחסות לנאשמות בכתב האישום.

גן ילדים (אילוסטרציה: 123RF‏)
גן ילדים, אילוסטרציה | אילוסטרציה: 123RF‏

על פי כתב האישום, דניאל, בת 32, תקפה בעשרות מקרים תינוקות ופעוטות בגן, בין היתר בכך שהרימה אותם באמצעות משיכת קצות ידיהם או תוך אחיזה בחולצתם והנפתם באוויר וכן נהגה להכות, לדחוף ולמשוך את הפעוטות. עוד נהגה לייבוביץ' להותיר את הפעוטות לפרקי זמן ארוכים ללא השגחה ואף נהגה להותיר חלק מהפעוטות קשורים בטרמפולינה או בלול למשך שעות ארוכות.  

עוד עולה כי באחד המקרים היא ניגשה לאחד הפעוטות אשר ישן באותה העת במיטת לול, ובעודו ישן, אחזה בעורף חולצתו, הרימה אותו במהירות ובפתאומיות והניחה אותו על הרצפה. הפעוט פרץ בבכי ונשכב על הרצפה על מנת לחזור לישון. בשלב זה שבה לייבוביץ' ואחזה בחוזקה בעורף חולצתו, הניפה אותו באוויר בעוצמה מעלה ומטה מספר פעמים, כאשר רגליו נחבטות ברצפה, הכול בעוצמה רבה ובעוד הפעוט מטלטל באוויר. לאחר מכן הורידה את הפעוט לרצפה ועזבה את החדר.

בכתב האישום עולה גם כי מנהלת הגן והגננת, בת 55, נאשמת כי בהזדמנויות רבות תקפה תינוקות ופעוטות בגן בכך שבין היתר הרימה אותם תוך אחיזה בחולצתם והנפתם באוויר, וכן הכתה, דחפה ומשכה את הפעוטות. כמו כן דווידוביץ' נהגה להעניש פעוטות ע"י הוצאתם מהגן והותרתם ללא השגחה, כל זאת תוך התעלמות מבכיים. בנוסף, דווידוביץ' נכחה וצפתה ברבים ממעשי ההתעללות והתקיפה של בתה הסייעת, מבלי שפעלה בנדון ובכך אפשרה את המשך התקיפה וההתעללות וכל זאת תוך שהיא מסתירה מהורי הפעוטות את ההתרחשויות בגן.

בכתב האישום מתואר כיצד דווידוביץ' הפעילה לפני כ-6 שנים פעוטון בדירה פרטית שבבעלותה בפתח תקווה. בשל מגבלת מקום בדירה זו, ובמטרה להרחיב את העסק ולהגדיל רווחים, החליטה דוידוביץ' לרכוש נכס גדול יותר. בהמשך לכך רכשה דוידוביץ' נכס הכולל שני מפלסים בפתח תקוה כאשר מיום הכניסה לנכס שימש המפלס התחתון בעיקרו לניהול ותפעול גן הילדים "לולי של אורלי", וזאת תוך שהיא נמנעת מלהצהיר בפני הרשות המקומית כי היא מפעילה בנכס גן ולקבל אישורים מתאימים לכך.

"כתב האישום שהוגש מתאר אירועים קשים שהדעת של כל אדם נורמטיבי אינה סובלת – מעל מאתיים אירועי אלימות והתעללות, שנעשו במשך חודשיים על בסיס יומיומי, שיטתי, בפעוטות רכים שלא עשו דבר לאף אחד", נמסר מהפרקליטות. "כואבת במיוחד העובדה שהדברים נעשו דווקא על ידי מי שהיו אמורות לדאוג לשלומם ולהגן עליהם. הנאשמות הן גננת, מנהלת ובעלים של הגן ובתה המשמשת סייעת, שההורים הפקידו בידיהן את היקר להם מכל. במקביל להגשת כתב האישום הוגשה גם בקשה לחילוט הדירה שבבעלות הנאשמת, אשר שימשה להפעלת הגן בו בוצעו העבירות. זהו צעד נוסף וחשוב במאבק הבלתי מתפשר שמנהלת הפרקליטות נגד התעללות בפעוטות ובחסרי ישע".

חן קובריץ כהן, דוברת מטה המאבק נגד התעללות בגיל הרך המלווה את ההורים, מסרה: "המקרה הזה לוקח אותנו שנתיים וחצי אחורנית להפגנות מול ביהמ"ש מחוזי בלוד עם התפוצצות הפרשה של כרמל מעודה. שנתיים וחצי עברו ונראה כי מגיפת ההתעללות רק התעצמה. מדובר בכתב אישום קשה, של 12 תינוקות שספגו אלימות מידיהן של אורלי ודניאל. לכאורה".

את הפרשה חשפה אימא של אחת הפעוטות. האימא של הפעוטה הבחינה ש"חזרה עם מכה חשודה הביתה", והגישה תלונה במשטרה. חקירה נפתחה ובמשך מספר ימים פעלו במשטרה לאיסוף ראיות, שהניבו עדויות לאירועים קשים בחודשים האחרונים, בהם מספר רב של אירועי טלטול, משיכה בשיער והטחות קשות של ילדים.